Egy darabokban levő Simson megér 20 ezer ft-ot?
Találtam a városunkban egy eladó Simson-t, ami jelenleg szétszedett állapotban van. A gazdája nekiállt felújítani, de félbemaradt vele, és úgy döntött, inkább eladja. Szerintetek megér ennyit?
Mennyire nehéz összerakni egy Simson-t? Még sose volt motorom, de a szereléshez értek valamennyire (régi kocsimon eddig mindent megoldottam itthon).
Simsont összerakni?:D
Kell egy 10-es, 13-as, és 19-es kulcs.
Ezzel darabokra szeded és összerakod :D
Egyébként adja magát minden.
Berakod a blokkot, majd a váz már szinte összerakja magát, olyan könnyű :)
Ha jó állapotban van a blokkja, lazánfaszán megér ennyit.
akkor hogy megbízhatóan működjön, akkor csak 50.000FT kell a blokkra, és jó lesz. plusz esetleg gumik, fékek.
tehát nekiállt felújítani, és eljutott addig hogy szétszedte!
Hát... Ha meg akarod venni, akkor érdemes olyannal menned, aki fejből tudja miből áll össze egy Simson. Nem sok dolog, csak idegesítő ha valami nincs meg.
Főleg, mert az eladó is összerakhatná, mert a vázat összedobni elég egy fél délelőtt. És abban benne van az alkatrészek keresgélése is.
#4 - 50e forint egy Simson blokkra? :O Mi kerülne azon annyiba vagy mi kerül átalakításra?
Csak mert 30e-ből megvan a Pannonia blokk felújítása is, a külsejének üveggyöngyözésével együtt.
50 ezer forint csak a blokkra? Na meg 100.000 forint?
Az ilyen ember bújjon már vissza oda, ahonnét kijött, nem is volt ilyen motorja egynek se, de beleokoskodnak.
34900 forint volt a legutóbbi felújításom, melyben új henger és dugattyú is volt, és tip-top állapotba húztam a blokkot.
Emellé kapott még hátra is egy slim gumit, és új fékbetéteket.
34.900 forint.
Számlát mellékelhetem annak aki kételkedik :)
Szóval maga a felújítás nem nagy összeg. Ezt jó tudni, köszönöm. :)
Azt hiszem, ma vagy holnap megnézem személyesen is, hogy mennyire van szétkapva, és döntök. Kiskoromban szerettem LEGO-zni, talán ez is menni fog. Köszönöm a válaszokat.
4. vagyok
Nem a blokkra mondtam 100.000FT-ot.
Faterom simsonjára közel 80 ezer ment rá, és a fékekhez nem lett nyúlva, pedig még azokhoz is kellett volna jó pár ezer.
az mz ETZ 125-ös motorom blokkjára most ment rá majdnem 40 ezer forint.
főtengely felújítás: 10.000FT, henger fúrás dugóval gyűrűkkel stb, 8 ezer forint, berúgó fogas ív 2000ft, 1-es sebesség fogaskereke 6 ezer forint, csapágyak megint ott van 5000FT. tömítések tömítő pasztával, megint ott van egy ezresnél. berúgó racsnis fogaskerék megint 3000FT, a kuplungon lévő lánc 2600FT, az a dupla fogaskerék amin rajta van a lánc a kuplungnál az is cserélve lett, az is 3000FT körül volt. ez már 40 ezer forint felett van. ja és a lánckerék is cserélve lett ami a hajtást biztosítja az is még 1800FT volt. szóval 40 ezer nem futotta a blokkot, de még kuplung lamellák nem is lettek cserélve, na meg még a motorolaj is bele az is még egy ezres felett volt.
és ahol vettem az alkatrészeket az nem a legdrágább bolt.
mondtam az ürgétől akitől vettem az alkatrészeket hogy most már jó lenne ha nem kellene többet költeni a blokkra mert sokba van most már. azt mondta ez még nem sok, mert ő újított már fel simsont, munkadíjjal, alkatrészekkel együtt, 500.000FT-ot fizetett a simson gazdája. de ott minden új volt, a váz kivételével.
azt mondja hogy ami simsont 50-60 ezeré hirdetnek, hogy teljesen felújított blokk, azt nem szabad elhinni, mert egy simson blokk teljes felújítását 50 ezer nem futja. az ürgének ez a szakmája, közel 70 éves, legalább 50 éve foglalkozik a motorokkal. hordta is be németből őket. szóval ő azért érti a dolgokat.
és az mz-mbe nem is lett minden cserélve, mert a váltóhoz az egyes fokozat kivételével máshoz nem lett nyúlva. de ezt az mz blokkot nevezhetjük teljesen felújítottnak, mivel minden ami rossz volt az ki lett cserélve, illetve fel lett újítva. a kuplung az még egy nagyon hajszálat csúszik, szóval még kellene bele több ezeré egy lamella.
szóval nekem senki ne mondja hogy egy simsont felújít 36 ezerből.
két gumira, festékre, meg a teleszkópokra rámegy a 36 ezer forint, ha elkezdünk teljes felújítást csinálni.
ja meg amit még elfelejtettem írni, az mz most volt még villamossági szerelőnél, a blokknak nem volt töltése, az is még 3000FT-be került. szóval már benne van a blokk 50.000FT-be, de amint mondtam a kuplunghoz még kellenének lamellák...
egy simsont hogy teljesen felújítson valaki ahhoz nem biztos hogy elég a 100.000FT. 40.000FT a blokkra könnyen rámén. a két gumi is drága, az is ott van legalább 10 ezernél a két gumi. festék, teleszkópok, is benne vannak még 10.000FT-be, akkor az üllés is drága, szivaccsal, új lemezzel, huzattal, 12500FT. bovdenek, fékek, megint benne vannak legalább 6 ezerbe. és még van rengeteg dolog amit lehet cserélni, javítani, markolatok, lábtartó gumik, megint 2000FT. csavarok, megint legalább 2000FT. van 3 db olyan anya aminek 300-400FT darabja. és még rengeteg dolgot lehet találni ami pénzbe kerül, mondjuk blokk tartóba a gumik. meg stb.
szóval gondoljatok bele, és mondjátok meg miben nincs igazam, és még mindig az a véleményetek, hogy simsont sem láttam még?
ja meg hát még arról nem is beszélve, hogy világítás, ha 51-es akkor akkumulátor, újravezetékelés az egész motort, a kábel legalább 2500FT ami kell hozzá, munkadíjjal legalább 6000ft az is.
szóval már rég 100.000Ft felett járok. teljes felújításról volt szó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!