Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 125-ös etz-n van e pár apró...

125-ös etz-n van e pár apró trükk amivel lehet növelni a teljesítményt egy kicsivel?

Figyelt kérdés

Tehát olyan teljesítmény növelést nem akarok ami jelentősen rövidíti az élettartamot, és nem végsebességre akarom növelni a tudását, hanem a gyorsulásra, a henger nemrég lett megfúrva mert el volt kopva, most olyan 140 ccm körül lehet, első fogaskerék le van cserélve 15 fogasról 13-asra, így 90 a vége.

a karburátorban 105-ös fúvóka való, 115-ös van benne, ekkora volt benne mikor megvettem, csak mikor megvettem akkor még alapméretes volt a henger, most meg lett fúrva, de ugyanakkora van benne, kisebbet nem gondolok beletenni, mert nem fullad gázadásnál. Olvastam hogy hengerfúrásnál nem kell bántani a fúvókát, de ekkora volt benne.

mivel tudom növelni egy kicsit a teljesítményt?


2014. jún. 7. 18:01
 1/7 anonim ***** válasza:
A hengerfejből ke lehet szedni egy kicsit, hogy nagyobb legyen a kompresszió. Simsonnál 1-1.5 milit szoktak, mz-nél fogalmam sincs.
2014. jún. 7. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
hát igen, csak az még jobban terheli a főtengelyt, de mondjuk akármilyen tuningolás, lánckerék variáción kívűl, mindegyik jobban terheli a főtengelyt a gyári kiszámolt adatoktól. És nekem a blokk most lett felújítva, a főtengely is, aztán én azt akarom hogy ez a motor most vagy 10 évig menjen legalább.
2014. jún. 7. 19:39
 3/7 anonim ***** válasza:
150-es hengerrel
2014. jún. 7. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Ha azt nézzük, már a 15 köbcentis hengerűrtartalom növekedés is jobban terheli a főtengelyt. :D
2014. jún. 7. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
hát igen ezaz hogy már az jobban terheli hogy 1 mm-vel nagyobb dugattyú van benne. de szerintem ez a főtengely van a 150-esben is.
2014. jún. 7. 22:25
 6/7 anonim ***** válasza:

Bármit módosítasz a teljesítmény érdekében, az valamit valahol jobban fog terhelni. A nagyobb terhelés pedig rövidebb élettartamot jelent.

Ha tartósságra mégy, akkor ne tuningolj, ha meg tuningolsz, ne legyen szempont a tartósság. A kettő a téma két pólusa, ütik egymást.


Egyetlen egy lehetőséged van: könnyíteni a motoron. Olyan alkatrészeket amelyek vasból vannak, de nem szükséges hogy vasból legyenek, azokat kicserélheted műanyagra (pl. kerekek, sárvédők, ilyesmik). Ettől jobb lesz a gyorsulása, némileg talán nagyobb a végsebessége, anélkül hogy jobban terhelné az aktív alkatrészeket. Ellenben az ilyen változtatások a motor stabilitásának rovására mehetnek, ha nem vagy profi a témában.

2014. jún. 8. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Ugyanaz a gyári 150-es főtengelye is, úgyhogy nem fog megártani neki a nagyonbb henger.
2014. jún. 8. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!