Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A csőrös kamionokat európában...

A csőrös kamionokat európában is használják? Mennyire elterjedtek és miben másabbak?

Figyelt kérdés
Nekem nagyon tetszenek az ilyenek, és arra gondoltam, egyszer jó lenne egy valamilyen, de ezek európában annyira nem gyakoriak.

2014. jún. 7. 20:16
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Egy ideje már nem lehet újként forgalomba helyezni csőröst Európában. Természetesen a régebben úton lévőket nem kellett kivonni a forgalomból, így ameddig érdemes őket javítgatni addig lesz még pár darab belőlük elvétve.
2014. jún. 7. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

1-es, és miért nem lehet forgalomba helyezni?

Mi vele a gond?

2014. jún. 7. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
gondolom a kamionszerelvényeknek van egy szabványos max hosszuk, aminél egy csőrös kamion eleje a pótkocsi hosszából venne el (csak rövidebbet húzhat), ami nem túl praktikus. emellett a holttere is nagyobb
2014. jún. 7. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
Azért mert túl hosszúra adódna vele a járműszerelvény. egy szabványos konténerrel a félpótkocsin. Nyilván a szabályalkotók "tiltották" be a csőrösöket, de egyébként a fuvarozók sem járnak vele jól, mert ha lehetne is ilyeneket használni akkor sem lenne érdemes, mert nagyobb hely kell nekik parkoláshoz és manőverezéhez és eleve a hasznos tömeget csökkentené a kocsi nagyobb önsúlya. A nagyobb önsúly pedig ráadásul többletfogyasztást okoz. Nekik számít igazán minden liter, deciliter, mert ha egy kamion megy egy évben 100000 km-t akkor ha csak egy fél literrel fogyaszt többet az már 500 liter üzemanyag felesleges elégetését jelenti egy év alatt. Az meg minimum 200000 Ft többletköltség csak azért hogy szép legyen a kamion.
2014. jún. 7. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 Agytörzsi Prof. ***** válasza:

Nincs betiltva, nem írok cégnevet, hogy ki használja, csőrös Scania-kat használnak. De van, és tartályt húznak vele, ezek általában rövidebbek.

16,5 m a megengedett hossz a nyergesszerelvénynél.

Az való igaz, hogy egyéb hátrányok miatt nem annyira elterjedt Európában.

Ha a belső teret nézzük, akkor valóban melléfogás az európai csőrös, mert az élettér semmivel sem nagyobb, mint a hagyományos kivitel esetében. Az amerikai más lapra tartozik, ott valóban egy kisebb lakást lehet találni a sofőrkabin mögött.

2014. jún. 7. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%

Ahogy prof írja , nincs betiltva, ma is gyártanak T Scaniat és Iveco Stratort is. Európában a hosszúságkorlátozás nyergesnél 16,5 méter jelenleg, ebbe a csőrős már nem fér bele, csak a hasznos rakfelület kárára, ezért az esetek 99%-ban nem használják. Viszont a tartányok és a billencsek rövidebbek így volt egy csomó csőröse a Mobil-Transnak vagy épp elég sok szolgál a Steinernél is.


"Azért mert túl hosszúra adódna vele a járműszerelvény. egy szabványos konténerrel a félpótkocsin."

Azért érdekes lenne, ha egy 20 vagy 30 lábas kontival túlméretes lenne egy csőrös szerelvény. Akik pl multimodális tartánnyal rohangálnak azok simán beleférnek a hosszkorlátba, még csőrössel is.


"de egyébként a fuvarozók sem járnak vele jól, mert ha lehetne is ilyeneket használni akkor sem lenne érdemes, mert nagyobb hely kell nekik parkoláshoz és manőverezéhez és eleve a hasznos tömeget csökkentené a kocsi nagyobb önsúlya."

Nettó butaság. Egy sima nyerges szerelvény 16.5 méter, ugyanez csőrössel max 18 méter lenne. És tudod-e mennyi a pótos szerelvény megengedett hossza? Súgok, 18,75 méter és a parkolókat erre méretezik, így simán elférnének még normál póttal is. Az önsúlya sem több, mint egy sima vontatónak. Amúgy sem okozhatna többletfogyasztást, mivel a fogyasztás az össztömegtől függ, az meg ugye limitált.. :D


A beltérben viszont nem teljesen értek egyet agytörzsi kollégámmal. Általában a tartányos cégek alacsony vagy legfeljebb középfülkés vontatóval dolgoznak, ami sok esetben nem is a normál, hanem a keskeny kivitel. Viszont egy T sorozatú gépben nincs motoralagút, így a "Highline" fülkénél is elérhető ugyanaz a belmagasság, mint a sima Topline-nál. Hosszában természetesen ugyanaz. Így alacsony marad a fülke, a belseje viszont mégiscsak tágasabb valamivel.

2014. jún. 8. 02:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
A Scanianak van egy csőrös típusa, amiből az itthoni utakon is látok rendszeresen egyet-egyet.
2014. jún. 8. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
NH12-es Volvóból is szalad itthon 2-3 példány.
2014. jún. 8. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

Nagyjából a lényeget már elmondták előttem. Betiltva természetesen nincsenek, csak a hossz jelenthet problémát egy normál, 13.6 méterese póttal. De pl. tartályt húzhat minden további nélkül, és vannak is ilyen szerelvények Európában, bár nem túl nagy számban.

Vagy mondok mást: meglepő lehet annak, aki még nem járt ott, de az oroszoknál nagyon sok a csőrös kamion a belföldi forgalomban. Jórészt használt amerikai gépek, de újat is láttam, mikor kint voltam. Ott húzhatnak bármilyen pótot, nagyobb a megengedett hossz, viszont súlyban csak 38 tonnásak lehetnek, tehát nem a tömeg az akadály. Már csak azért sem, mert tudomásom szerint Amerikában - biztos állama is válogatja - is csak 36 - 38 tonna lehet a maximális össztömeg, és ezek a csőrös szerelvények beleférnek. Odakint is dolgozott kollégáktól legalábbis így hallottam.

2014. jún. 9. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Hunlandos ismerősök küldtek képeket anno, fotóztok olyan nyergest az oroszoknál az autópályám. ami valami csőrös 3 tengelyes vontatóból és egy 4 tengelyes billencs pótból állt. Kíváncsi lennék, az mennyivel lehetett több, mint a hivatalos 38 tonna :D
2014. jún. 9. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!