Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van különbség a diesel autók...

Van különbség a diesel autók turbója, és a benzinesekre való turbók között?

Figyelt kérdés

Az elv elvileg ugyan az.

Egy diesel kocsiból való turbót rá lehetne rakni egy benzines kocsira, úgy hogy az jól is működjön?


2010. jan. 2. 15:54
 1/7 anonim ***** válasza:
Bár az elv ugyanaz,de a szerelvény,az illesztések eltérnek,na meg a feltöltési nyomás is más.Éppen úgy mintha egy benzines Astrarol egy Dízelesre akarnád az inditómotort,vagy generátort átszerelni
2010. jan. 2. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Biztos, hogy van köztük különbség. A dízelmotor alacsony fordulatszámon pörög, tehát időegység alatt kevesebb kipufogógáz lép ki a hengerekből, ám ennek a kevés gáznak ugyanolyan magas fordulatra kell pörgetne a turbót, mint a benzineseknél. A turbinalapátok tehát valószínűleg másak, mint a benzines turbóknál. Egyébként pedig a kipufogógáz hőmérséklete sem egyezik meg a kétféle motornál, ez pedig más szerkezeti elemeket követel meg. Most nincs annyi időm, hogy utánanézzek (bevallom őszintén, nem tudom, melyik motor kipufogógáza melegebb), de ha érdekel, keress rá a guglin és ki tudod találni, hogy működhet-e, amit kérdezel.
2010. jan. 2. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Benzinesé melegebb,ellenben a dizelnél nagyobb feltöltési nyomás szükségeltetik
2010. jan. 3. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
65%

dízelben se hallottam még 0.3-as nyomásnál nagyobb gyári turbóval, benzinesen meg láttam már utólag rászerelt 1.2 barost.


Egyébként a benzin kipufogógáza sokkal melegebb. Lehet, hogy gond nélkül át tudod rakni, a helyedben viszont én nem tenném meg.


Ha szívómotoros benzinest készülsz tuningolni, tegyél majd rá turbóidőzítő rendszert.

Ennek az a funkciója, hogy ne kelljen járatni a motort,miután megállsz, hanem a hűtés menjen tovább a turbón.


(ha a meleg turbót leállítod, a turbinában lévő filmréteg elolvad, és tönkremegy a turbo)

2010. jan. 8. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Üdv, először is szeretném tisztázni, hogy míg egy diesel turbós "olajkájha" sok mindent kibír addig egy benzines eléggé kényes a feltöltésre. Tudni illik a diesel motor légfelesleggel dolgozik (mennyiségi szabályozás: minél több anyag több levegő annál több paci) Míg egy benzines gép minőségi szabályzáson van (prezízen beállított benzin + levegő keverék) Ha nem értesz hozzá, akkor ne is állj neki, könnyen tönkre teheted a motorod adott esetben fel is robbanik. Egy két kolega írta itt, hogy 0.3 körül vannak a gyári turbó értékek a dieselen, igen ez többek közt a környezetvédelmi szabályok miatt van. De egy dieselt még mindig könyebb izmosítani (olcsóbb is) mint egy benzinest. Egyébként egy 1.9 TDI motor (vw-ben van tapasztalatom( akár 2.0 bar turbó nyomást is elvisel. És ez még nem is extrém eset. Persze benzinesnél is meg lehet oldani ezt, de akkor nagyon komoly beruházás kell. Milyen autóról lenne szó? Gondolom laikus vagy ezen a téren. Máskülönben ezt a kérdést lehet, hogy nem tetted volna fel! Majd még vissza nézek. De ha megírod, hogy mennyit szánnál rá a dolgokra szívesen segítek.
2010. jan. 8. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

KÖszi szépen a válaszokat, tanácsokat.

1993-as opel astráról lenne szó. 1.4-es

Távoli terv még, és ismeretlen vizeken evezek...:S

Azért kérdeztem első sorba, mert egy dieseles turbó sokkal olcsóbb, mint egy benzinesre való.

De a turbót mindenféleképpen lefújószelepel együtt szeretném beszerelni, azt mondják ezzel meghosszabbítható mind a motor, mind a turbó élettartama benzines kocsiknál...

2010. jan. 8. 18:33
 7/7 anonim ***** válasza:
100%
A lefújó szelep többek közt azért van, hogy ne csökkenjen gázelvételkor annyira a turbó sebessége, és így kisebb lesz a az un. "turbólyuk" (előző voltam)
2010. jan. 8. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!