Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell helyesen rajtolni?

Hogyan kell helyesen rajtolni?

Figyelt kérdés
Ne essen le a fordulat, ne kaparjon a kerék,,,stb pl. mielott rajtolnák tartsam magasabb fordulaton a gázt, vagy valamilyne hasonló praktikák
2014. jún. 11. 22:32
 1/8 anonim ***** válasza:
Ezt hiába mondják el, csak gyakorlással fogod megtudni rendesen.
2014. jún. 11. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Tudom hogy gyakorlás teszi a mestert, és ki kell tapasztalni a kocsit. Roszul fogalmaztam rajtolás helyett gyorsulást kelett volna írnom
2014. jún. 11. 22:47
 3/8 anonim ***** válasza:
Először is Dízel vagy benzines?
2014. jún. 11. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Én már megtanultam hogy, hogyan kell, de nem lehet leírni. A motor kb. háromezres fordulaton van, ekkor addig engedem gyorsan a kuplungot, ameddig nem kezd fogni, közben már nyomom tovább a gázt és engedem a kuplungot tovább. Ha egyből leugrasz a kuplungról, akkor megkapar. Ki kell tapasztalni.
2014. jún. 11. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Attól függ hogy hol? :D Versenyen vagy a városban piros lámpánál elindulni?

Én elindulásnál általában nyomom a féket közben kuplungot engedem míg "kapcsolat" nem lesz utána nyomom a gázt és engedem tovább a kuplungot. Persze ezt nem 5-10mp alatt hanem max 0,5 mp.

Versenyen pedig úgy szoktam rajtolni hogy. Fordulatot felemelem rajt előtt 5mp-el 4500-5000-es fordulatra kuplung kinyomva kézifék teljesen behúzva (hidraulikus kézifékem van) Majd rajt előtt 2mp-el felengedem a kuplungot hogy az autó már nagyon menni akar, de a kézifék még nem engedi. Aztán mielőtt megkapom a szabad kb 0,5mp jelzést nyomok egy padlógázt közben kuplung már teljesen fent van és ezzel egyszerre kiengedem a kéziféket is így kilő az autó és kezdődhet a harc az idővel :D (szlalomverseny)

2014. jún. 11. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Mennyi versenyt bír ki egy kupplung? xD
2014. jún. 11. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
24%
Kézifék behúz. Egyesben várakozik kuplunggal. Benzinesnél fordulat 4000-en, kuplung fogáspontig felenged. Jelre kézifék le, kuplungot eldob, ezzel együtt gáz megy padlóig. Aztán ezt addig kell finomítani amíg jó nem lesz.
2014. jún. 12. 06:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Amikor először elolvastam a kérdést, akkor rögtön arra gondoltam, hogy: nagy gáz, hirtelen kuplung; de után amint elolvastam a kiegészítést, tehát a kérdés valójában az: hogyan kell elindulni?

Szerintem teljesen felesleges gázt nyomni! Csak pocsékolod az üzemanyagot! Én sose szoktam, kivétel 2 eset:

1. Fullra pakolt kocsi, amikor már "ül a hátulja",

2. Emelkedőn fölfelé.


Egyéb esetekben alapjárat + lassú kuplung engedés. Ennyi.


Persze, ha öreg a kocsi, vagy fiatal de sz*r, akkor nem indul el alapjárattal.

2014. jún. 12. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!