Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Parkolás és elindulás emelkedő...

Mona-lisa kérdése:

Parkolás és elindulás emelkedőn/lejtőn. Hogy is van ez?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Előre bocsátanám, hogy kezdő vezető vagyok, 1 éves kihagyással a jogsi megszerzése után, és a hely, ahol most vezetnem kell, hegyvidék, az eddig megszokott jó öreg Alföldhöz képest. Mindemellett igen, nő vagyok, kérem a beszólások mellőzését.


Szóval a lakásom pont egy domb tetején található, és kizárólag úgy tudok parkolni, hogy a kocsim orra a szokásosnál jóval feljebb vagy lejjebb áll :) Vannak is bajok rendesen. Félek, hogy ha beáll elém vagy mögém valaki, egyszerűen rágurulok.


Le tudná írni nekem valaki, de tényleg lépésről-lépésre, hogyan is kell ilyen esetben megállni, indulni?


Olvastam, hogy ha emelkedőn parkolok, akkor 1-esbe kell tennem a váltót + kézifék. Na most, én ezt úgy csináltam, hogy ugyebár megálltam, kuplung, fék be... ezután váltó 1-be, láb a fékről le, gázra át, kicsit engedtem a kuplungot, amíg éreztem, hogy húz a kocsi, majd behúztam a kéziféket, és szépen levettem a lábam a kuplungról, mire a kocsi lefulladt. Ez gondolom, nem normális... vagy? Mit csinálok rosszul?


Bocsi, de tényleg hülye vagyok a vezetéshez, és sajnos itt nincs, aki segítsen :(



2014. júl. 30. 13:03
 1/9 anonim ***** válasza:
49%

Ha meg akarsz állni, ne a kuplunggal kezd. Lassítasz, kihúzódsz az út szélére, fékezel. A tengelykapcsolót akkor nyomd csak ki, amikor már fulladnál.

Kinyomott kuplunggal és fékkel állva behúzod a kéziféket.

Ha hegy van előtted, egyesbe váltasz, leállítod a motort.

Ha a lejtő felé állsz, hátramenetbe váltasz, leállítod a motort.

Elindulás:

Meggyőződsz róla, hogy a kocsi rögzítve van! Nagyon fontos!

Kuplung ki, sebességbe teszed a kocsit, jobb kezed a kéziféken.

Kuplung finoman fel, gázt finoman le. Amikor érzed, hogy mozdulna, kiengeded a kéziféket.

2014. júl. 30. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
17%

Ha megállsz akkor nem szabad sebességbe tenned mert úgy persze hogy lefullad!


Ha MEGÁLLSZ akkor kuplung-fék, üresbe a váltót, aztán kézifék!


ELINDULÁSNÁL kell sebességbe tenned aztán kicsit felengedni és úgy kiengedni a kéziféket, gázt pedig csak utána lehet adni!


Remélem tudtam segítened!

2014. júl. 30. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
86%

Emelkedőn - indulás. Alaphelyzet: motor meg, kézifék be. Tovább: kuplung kinyom, egyes be. Jobbkéz a kéziféken, jobbláb fokozatosan gázt ad. Ha elegendő a fordulat, kuplung lassan enged. Mikor a fordulat kezd csökkenni, kézifék kiold, gáz fokozatosan ráad. A lejtőn hasonló, csak gáz nélkül. Úgyhogy a kézifék és a kuplung összjátéka játsza a főszerepet.

Kuplung = Tengelykapcsoló.

2014. júl. 30. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Első válaszoló, tehát leállásnál kuplung+fék, és kézifék, és csak utána rakom sebességbe. Tehát nem kell sebességbe tenni és kicsit ráengedni a kuplungot, amíg húzna a kocsi? Mert nekem valaki így mondta.


Szóval azt szúrtam el, hogy leugrottam a kuplungról. Nem ártott volna előbb leállítani :D Na igen, az oktatóm sem volt valami alapos ilyen téren, meg hát én is sokat felejtettem :) Izgalmas lesz az újrakezdés. Köszönöm a segítséget! Többieknek is!

2014. júl. 30. 13:35
 5/9 anonim ***** válasza:

Összekeverted az elindulást és a leállást. Ha sebességben van, nyomod neki a gázt, közben be van fékezve, persze hogy elfullad.

Emelkedőn azért kell sebességben hagyni, hogy a motorfék is fékezze a kocsit. Dobra felfelé állásban visszagurulna, ezért előremenetben marad a váltó. Dobon lefelé pedig előre gurulna, ezért hátramenetben hagyod.

2014. júl. 30. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Első válaszoló, tehát leállásnál kuplung+fék, és kézifék, és csak utána rakom sebességbe.


Nem, nem ezt írtam, ezzel rontod részben el.

Ha kikuplungolsz, megszűnik a motorfék hatása.

Sorrend: gázelvétel, fék, s amikor szükséges kuplung, majd kézifék.

2014. júl. 30. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Nagyon egyszerű.


Úgy közelítsed meg a megállóhelyet, mintha nem is lennél dombon. Lehetőleg közel állj meg a padkához (majd lent írom miért).


Ahogy megálltál (már nem mozog az autó, nyomod a fékpedált), lenyomott kuplung pedál mellett rakjad be 1-esbe (ha nem volt már alapból abban) vagy hátramenetbe és állítsd le a motort. Most engedd fel a kuplungot (járó motor mellett lefulladnál). Amikor a kuplungot már teljesen elengedted, LASSAN kezdjed felengedni a féket. Érezni fogod, hogy elindul az autó, de 5-10 cm gurulás után megáll. Most húzd be a kéziféket és a sima féket meg teljesen engedd fel.


A kormányt mindig úgy tekerd, hogy ha mégis elgurulna az autó, az útpadkának ütközzön.


Érdemes lehet még kiékelni az egyik kereket.

2014. júl. 30. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
89%

Elindulás:


Mivel sebességben van az autó, a motor indítása előtt mindig nyomd ki a kuplungot. Az, hogy üresbe rakod, vagy kinyomott kuplung mellett indítasz nem számít. Innentől egy sima kézifékes indulást kell végezni.


Kézifékes indulás: kézifék behúzva van, csúsztatod a kuplungot kis gázzal, amíg nem érzed, hogy az autó már el akarna indulni (kocsi hátulja lesüllyed). Ekkor kiengeded a kéziféket és fokozatos gáz / kuplung elvétellel elindulsz.

2014. júl. 30. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Huhh... köszönöm mindenkinek, nagyon rendesek vagytok, és tényleg sokat segítettetek :)
2014. júl. 31. 12:25

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!