Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ketszemelyes motorozas?

Ketszemelyes motorozas?

Figyelt kérdés
Holnap fogok eloszor ugy motorozni, hogy mogottem ulnek, mar egy jo masfel eve van jogsim 125os motorra, van is egy derbi gprem, de egyszeruen a torkomban dobog a szivem ugy felek ettol a dologtol.. aztan naponta siman levezetek jopar kilometert... Az meg meg nehezit a dolgon, hogy a baratnom ul mogottem.. tudnatok valami tanacsot adni ?
2014. aug. 8. 11:32
 1/8 anonim ***** válasza:
Számíts arra hogy a motor eleje jóval könnyebb lesz! Valamint ami a legfontosabb hogy ha a barátnőd még nem motorozott akkor ő pl balos kanyarba jobbra fog dölni ezért a motor meg egyenesen menne! Óvatosan menj a kanyarban,azt ráérzel majd! :D
2014. aug. 8. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Először alacsonyabb sebességeknél, mellékutcákban próbáljátok ki.

Magyarázd el neki mi fog történni: felül mögéd, beléd kapaszkodik, elindultok, kanyarokban veled együtt dől, veled együtt egyenesedik vissza. Nagyobb sebességeknél nem hajol ki feleslegesen a szélbe sebességmérőt bámulni, ilyenek.

Ez nem természetes, el kell magyarázni, aztán rá kell éreznie. Úgyhogy először csak próbálgassátok - bár gondolom nem Föld körüli túrára indultok amúgy sem. :)


Te meg nagyobb követési távolságokat hagysz, figyelsz a motor rosszabb gyorsulására, meg kalkulálsz előre a hosszabb fékutakkal.


Volt olyan csaj, aki még falun belül, 40 környéki tempónál majdnem lerántott mindkettőnket a talajra. Pedig egy öreguras motorról volt szó. Megálltunk elmagyaráztam hogy fogjon át szorosan és csak velem együtt mozdulhat. :)

2014. aug. 8. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

Mielőtt ráül a motorra, azelőtt kell megtanítani, hogy miket csináljon: BELÉD kapaszkodjon, ne a kapaszkodóba. Így nem tud nagyon külön mozogni tőled. De azért így is hangsúlyozd ki, hogy ahogy te dőlsz, pont ugyanúgy dőljön ő is. Ne jobban, ne kevésbé. (Mindkét típussal volt dolgom, az egyik mindenáron vissza akarta állítani egyenesbe a motort, a másik meg annyira bátor volt, hogy még előttem bedőlt... ezeket ne engedd semmiképp, ilyenkor állj félre, és magyarázd el neki, hogy nem kéne meghalni)

A másik, hogy ha mocorogni akar, mocorogjon, de semmi hirtelen mozdulat! Még a lámpánál is tök szar érzés, mikor a baloldalról hirtelen a jobboldalamra dől. Erő-ellenerő, a motort neked kell megtartani ilyenkor is, úgyhogy ezeket se engedd.


Számíts arra, hogy jóval nagyobb lesz a féktávod!! Erre nagyon készülj! Nagyobb követési távolság, lámpáknál nagyon figyelj.


Sokan mondják, hogy fékezésnél támaszkodjon a tankra az utas.. egy 125-ös motornál akkorát úgyse fogsz tudni fékezni, hogy letoljon téged a nyeregből. Én mindig azt mondom nekik, hogy kapaszkodjanak csak belém folyamatosan (fiú-lány egyaránt! inkább nézzenek b*zinak, de legyek biztonságban)


Neked pedig: fékezésnél (főleg ha tényleg beléd kapaszkodnak) próbálj rászokni arra, hogy nem a kormányon tartod magad (valamennyire úgyis ott fogod). A térddel a tankot szorítva meg tudod magadat tartani. Ha egyedül ülnél a motoron, akkor egészen annyira tudnád, hogy a kormányon semennyire nem támaszkodnál, csak fognád. Ha az utas a hátadnak dől, akkor ennyire valószínűleg nem fog menni, de nagyon sokat könnyíthetsz a kormányon így.


Hátsó kerék nehezebben könnyül el, tehát jobban tudod használni, mint mikor egyedül ülsz rajta.


Akármilyen lassan is mentek, sose menj ki a sáv legszélére! Menj a közepén. Váltsanak csak sávot, ha előzni akarnak. Az első pár méteren utassal kicsit "kacsázni" fogsz a kanyarban, akkor megérted, hogy miért.


Ezek jutottak így elsőre eszembe. A legfontosabb, hogy az elején inkább lassan menj, szokd meg! Másképp viselkedik a motor!

2014. aug. 8. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Sopronbol megyunk Fertoszentmiklosra, 26 km tehat egy hosszabb ut.. koszonom szepen, ma megprobalom elvinni egy varoskorre, remelem nem tortenik semmi..
2014. aug. 8. 12:47
 5/8 anonim ***** válasza:
Az új út, vagy a régi?
2014. aug. 8. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Váltásoknál majd kocogni fognak a sisakok. :)
2014. aug. 8. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Meg volt, nem volt olyan veszes :) mondta, hogy o is izgult nagyon, de igy konnyebb lesz :) viszont.. en mindig elso fekkel fekezek... Viszont most konnyebb az elso resz, maradhat az elso, vagy inkabb hatsoval fekezzek ?
2014. aug. 8. 19:54
 8/8 anonim ***** válasza:
Kettővel egyszerre fékezünk, néhány speciális helyzetet, mint pl a kis sebességű manőverezés ahol csak hátsóval. Egyébként érdemes először a hátsó fékre lépni finoman, ilyenkor elkezdődik az első kerék terhelése, majd ekkor jöhet az első fék, ami már kisebb eséllyel blokkolja az első kereket. Nem pormentes aszfalton lényeges ez, hanem mondjuk éppen poros, sárfelhordásos, vagy murvás, apró köves úton
2014. aug. 8. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!