Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzines autó vezetése?!

Benzines autó vezetése?!

Figyelt kérdés
Benzines autóval hogyan kell dinamikusan lefulladás nélkül elindulni? Vagyis hogy ne tököljek annyit a lámpánál az elindulással? Illetve mennyire nyomjam a gázt elinduláskor? Pl 1 cm-nyire nyomjam be mert vagy túlpörgetem vagy lefulladok :S lehet az is hogy túl lassan engedem fel a kuplungot? tudom sok gyakorlás de rutinos vezetők tapasztalatára kíváncsi lennék és persze a tanácsaikra is. Köszönöm ja és làny vagyok lehet azért is bénázok ennyit.....

2014. aug. 12. 16:47
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:

Ott kezdődik a baj hogy a pedál lenyomását centikben határozod meg...


Kuplung fogáspontig, kis gáz hogy olyan 1500-2000-re felpörgesd a motort, és akkor kuplung lassan fel teljesen. A fordulatszámot majd megérzed pár indulás után.

2014. aug. 12. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:

Engedd addig a kuplungot, amíg érzed hogy el kezd fogni, megindul az autó. Alapjáratról olyan 1500-as fordulatra pörgesd fel kb., majd lassan (nem fél mikromilliméterekben engeded 200 méteren át, hanem lassan lelépsz róla)

És voila, elindultál!:)

2014. aug. 12. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
100%

2-es vagyok.

Ez kb. az első 2 napig lesz "nehézkes", egy hét alatt teljesen belejössz. De gyakorlás kérdése az egész, ha félsz autózni, nem is szerzel tapasztalatot.


Egy ismerősöm nemrég rakta le a jogsit, mindig mondom hogy gyere, menjünk el gyakorolni. Nem, ő fél, és kezdő, és nem mer, én hogy csinálom hogy ilyen jól vezetek..


Hát senki nem születik kormánykerékkel a kezében, én is voltam tanulóvezető, és nem kuplung volt a jelem oviban, mégis el tudok indulni..


Szóval gyakorolj sokat!:)

2014. aug. 12. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:

Köszönöm :) hát tudom hogy nem centikbe mérik de az autóba nincs fordulatszám mérő és nemis akarok beégni hogy lefulladok meg feltartom a forgalmat tudom még csak tanuló vagyok de akkor is

A fordulatot a motor hangjából is lehet hallani? Világ életemben vezetni akartam és ha döcögősen is de meg fogom tanulni :)

2014. aug. 12. 17:09
 5/15 A kérdező kommentje:
Köszönöm 2-es :) hát nem a vezetéstől félek hanem hogy kiröhögnek ledudálnak stb.. elvezetem az autót de az elindulás valahogy nem akar zökkenőmentesen összejönni mivel dízelen tanultam nem magyarázták a gáz kuplungos elindulást csak a kuplungot kellett felengedni és simán ment szerettem is vezetni de utána váltás a benzinesre borzasztóan elvette az önbizalmam .... :'(
2014. aug. 12. 17:16
 6/15 anonim ***** válasza:

Próbáld úgy hogy engeded a kuplungot és ahogy elindul az autó tartsd meg és gázzal engedd tovább.

Vagy csak engedd ki a kuplungot egyesben és úgy autózz alapjáraton.

Mindegy csak próbálgasd.

2014. aug. 12. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 Beviz Elek ***** válasza:

Először szokd meg, hogy hol fog a kuplung.


Állsz az udvaron, fék+1-es, lassan engeded fel a kuplungot és érzed amikor elkezd fogni (az autó hangján pl).

Aztán próbáld meg minél gyorsabban. Pumpáld úgy a kuplungot, hogy felengeded fogáspontig, onnan visszanyomod. Ezzel hamar megtanulod, indulásnál erre szükséged lesz.

Ezután a gázt nyomogasd kicsit, érezd hogy mennyire kell nyomni. Mivel fordulatszámmérő nincd, csak a füledre tudsz hagyatkozni. Lődd be egy olyan fordulatra ami szerinted nem túl magas és nem is túl alacsony.


Éles helyzetben leugrassz a kuplungról a megtanult fogáspontig, benyomod a gázt érzés szerint, kuplungot kicsit engedsz (pár mm), újra megtartod, autó elindul. Ahogy elindul, te egyre gyorsabban engedheted a kuplungot. Hogy mennyire gyorsan, azt érzed. Ha lassú még a kocsi és sokat engedsz, a fordulatszám hirtelen lemegy, lefullad. Ha lassan engeded akkor pörög a motor, de alig gyorsulsz.

Egyébként ha már nem a fogásponton görcsölsz, akkor a többi már hamar rádragad.


A fogáspont megtanulását azért ne napokig csináld, a kuplungtárcsa nem szereti, főleg ha sokáig tartod ott. Inkább próbáld gyorsan csinálni, és rövig ideig a csúszásponton lenni, pumpáld folyamatosan.


Tönkremenni persze nem fog, semmivel sem rosszabb mint akik 3-4ezres fordulaton fél órát csúsztatják hogy elinduljanak.

2014. aug. 12. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
ezt bem lehet cebtikre megmondani, neked kell kitapasztalnod. az elvet tudod, vagy ha még nem elmondják, de úszni is a vízben lehet megtanulni
2014. aug. 12. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

Megint a 2-es vagyok.

Keress egy nagy placcot. Azt nem mondom hogy olyat ahol gumiból vannak a fák, mert feltételezem hogy vezetni tudsz.:)

Csak hogy legyen helyed gurulni, meg megfordulni.

Lassan engeded a kuplungot, megkeresed a fogáspontot. Gurulsz kicsit, majd visszanyom, újra. És ezt gyakorold.

Aztán jöhet a helyes fordulat megválasztása.

Hidegen ne, de melegen kicsit túráztathatod a motort.

Egyre jobban nyomd le a gázpedált, és fülelj. 3000-3500-4000-től kezd el a "bőgni" a motor.

Olyan negyed gáznál már lehet indulni, sőt, kevesebbnél is. Ez olyan 1500-2500 közötti fordulatot jelent, ilyenkor még hallod hogy a motor kényelmesen pörög, de nincs semmi bőgés, vagy hangzavar.

Vezetés közben is próbálj úgy váltani hogy az optimális 2-3000 között maradj.

Régen volt benzines autóm, de 15 évig csak az volt, és nekem ez lett a rutin, szóval lehet a modern benzinesek már mások.

2014. aug. 12. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat :) pozitívan csalódtam mert azt hittem majd leoltogatnak meg bunkó válaszokat kapok de nagyon segítőkészek voltatok :) mindenképpen kifogom próbálni és gyakorolni :) ha megy akkor nekilátok a lejtő emelkedő elindulás gyakorlásnak is mert az a másik rémálmom :S
2014. aug. 13. 22:17
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!