Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van gyakorlati előnye annak...

Van gyakorlati előnye annak ha egy autóban a dízel erőforrás V6-os elrendezésű, vagy ugyan olyan lökettérfogató soros 4 hengeres?

Figyelt kérdés
Ha igen, mi?
2014. aug. 12. 19:12
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Két fő előnye van, az egyik hogy jobban ki van egyensúlyozva, a másik hogy ha egy henger megadja magát akkor a motor erejének nem a 25%-a, csak a 17%-a veszik el.
2014. aug. 12. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
0%

igazából egyik sem jobb,mint a másik,

-kb,mintha egy egész pizzát 4-be vágsz,vagy 6 szeletre,mindenhogy egy pizza az,

2014. aug. 12. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
jaja, ha egyhengeres motor lenne, akkor is ugyanolyan finom lenne a motor járása. :D ha választani lehet, akkor én maradnék a 6 hengeresnél.
2014. aug. 12. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
sokkal finomabb járású, szebb a hangja is
2014. aug. 12. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
Ahogy növekszik a hengerszám, a motor főtengelyre leadott nyomatéka egyre egyenletesebb (vannak persze olyan hengszerámok, amikkel nem szokás motort építeni, pl. 7/9/11). A 4-es ebből a szempontból bűvös szám, nem véletlenül ilyen a legtöbb ma gyártott motor - már elég jó a kiegyensúlyozottsága és már elég erőt is tud termelni egy átlag autó hajtásához, egyszerű, kompakt, variálható, nincs vele különösebb baj. Mondjuk kár, hogy a V4 kiment a divatból és csak a soros (néha a boxer) elrendezés maradt, de ez van. A V6 nyílván több erőt termel és kiegyensúlyozotttab is, de nehezebb és költségesebb a gyártása.
2014. aug. 12. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Tehát ha választani kéne, azt mondjátok hogy a V6 jobb?
2014. aug. 12. 20:50
 7/11 anonim ***** válasza:
Attól függ, mi alapján kéne választani. Ha súly, gazdaságosság, helyigény nem szempont, akkor egyre feljebb lehet mászni a ranglétrán hengerszámban.
2014. aug. 12. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 Dörmögő ***** válasza:
50%

# 6

Jobb a v6. Bár nagyobb motorokat szoktak v6-al gyártani, így a fogyasztás is jelentősen több lehet. Csak az audi 2.5 v6-ot kerüld el.

2014. aug. 12. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

jobban ki van egyensúlyozva, plusz a nyomatékleadás is egyenletesebb, így egyszerrekét tényező is csökkenti a rázkodásokat. Úgy értem hogy a nyomaték is egy átlagolt mennyiség, mivel mikor robbanás van akkor tekeri a hajtókar a főtengelyt, és a munkaütemben sem egyenletes, állandó erővel nyomja.


ezen kívül sokkal szebb hangja van egy V6-osnak, ez már egy másodlagos, de sok embere által ugyanolyan, sőt néha fontosabbbnak is tartott dolog. Ugyanis egy felső-közép kategóriás autóba, pl. egy 5-ös BMW, vagy e merci, nem éppen elegáns ha egy 4 hengeres varrógép, vagy traktorhang jön ki, főleg ha dízel, plusz a kiegyensúlyozottdág is inkább ezekben a kategóriákban fontos.


Aztán persze 2 - 2.4 literes motorokban lehet csinálni 4 meg 6 hengerest is, de pl 3500 ccm-nél ha 4 hengerbőúl lenne megoldva egy relatív nagy fordulatszámú motor, akkor jobban hajlana a főtengely, stb.. Tehát a lökettérfogat, és a motor jellege (sportos, átlagos, nyomatékos, esetlge vmi munkagép jellegű) egy bizonyos mértékig meghatározza hogy milyen hengerszám célszerű.


Van egy két kivétel, pl. mazda MX3 1.8-as V6-os motorja, vagy ellenpélda a porsche 944 S2, ami sportautó, mégis egy 3000 ccm-es 4 hengeres hajtotta.


általában 1000-1200ccm-ig 3 henger, 2000-ig 4 henger, 2 és 3000 ccm között 5 vagy 6 hhenger, 4 liter felett mindenképp legalább 8 henger szokott lenni utcai vagy sportautókba.

2014. aug. 12. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Hát szakszerű érv nem igazán van a V6 mellett, de gyakorlatban rengeteg érv szól mellette: nagyon finom járás, szép hang, és a V6-ok már alapjárattól nagyon erősek, bár ez nyilván a több köbbcenti is teszi. De lassan a V6 is luxus, egy időben egészen elérhető volt új autókban is, de most mikor már a 200 lovas BMW is sor4-es, a V6 bizony luxus, lassan olyan, mint eddig volt a V8-V10, amiket ugye lassan ki is vonnak a forgalomból és csak a méregdrága autókban marad...
2014. aug. 12. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!