Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kamionok mit csinálnak, ha...

A kamionok mit csinálnak, ha körforgalomhoz, keskeny szerpentinhez vagy szűk utcához érnek, ahol meg kell tudni fordulni? Vagy hogyan kerülik ki ezeket?

Figyelt kérdés
Gondolom nem tervezik meg otthon előtte az utat kilométerről kilométerre...
2014. aug. 29. 14:09
 1/8 anonim ***** válasza:
Azért szerintem mindenhol megvan a megfelelő nagyságú hely, hogy a kamionok el tudjanak menni - a szűk utcákba pedig nem hajtanak be, vagy pedig meg tudnak fordulni az alacsony forgalom miatt.
2014. aug. 29. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Megtervezik az útvonalat, és van GPS. Nem mennek olyan utcába, ahova nem férnek be.
2014. aug. 29. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 Agytörzsi Prof. ***** válasza:

A körforgalmak általában úgy vannak kialakítva, hogy el tudjunk ott is fordulni. Vannak nagyon kicsi, jelképes körforgalmak is, de ezek nincsenek padkával elválasztva az út szintjétől, ezeken értelemszerűen keresztül húzom a pótot, hisz nincs más lehetőség.


Ha egy utca annyira szűk, hogy valóban nincs tovább a kamionnak, akkor marad a tolatás, némi dugóval megspékelve.


A GPS nem minden esetben tudja a kamionos tiltásokat, ilyenkor megint jön a tolatás.


És persze vannak a nem várt akadályok is. Behajtok egy utcába, ahol pl közműhiba miatt nem tudok tovább menni. Ha van lehetőség, akkor sarkon fordítom a szerelvényt, vagy ismét tolatok.


Az olaszoknál van ebből sok probléma, ott rengeteg a szűk utca, mire az ipari zónához érek.

2014. aug. 29. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Szóval te kamionos vagy? Nagyszerű, akkor első kézből érkezik válasz! El nem tudom képzelni, hogy egyes helyekre hogy mennek be, vagy onnan hogy jönnek ki kamionok. Van olyan, ami annyira szűk, hogy úgy látszik, egyszerűen fizikai képtelenség, hogy kimenjenek. Vagy pl. hallottam olyat, hogy egy kamion elakadt a Ferihegyi reptérre vezető gyorsforgalmi úton, ahol magasságkorlátozás van egy helyen (a vezető nem vette észre a táblát). Ilyenkor mi van, ha már mögötte van a kocsisor? A kocsik nem tolathatnak vissza egyenként... A rendőr, aki lezárja a sávokat, hogy jut be?
2014. aug. 29. 16:42
 5/8 anonim válasza:
Nemrégen voltam szemtanúja egy esetnek amikor a kamionos lekaszálta egy parkoló autó visszapillantóját mert nem tudott bekanyarodni és a kanyarodás miatt nem látta rendesen a kamion farát kanyarodás közben.
2014. aug. 29. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 Agytörzsi Prof. ***** válasza:

Igen, a gyorsforgalmin elakad néha 1-1 sofőr, volt aki lebontotta rendesen a kamionját. Mellesleg ez pont az a hely, ahol tényleg csak a sofőr balfékségén múlik, mert az jól ki van táblázva, és könnyen kikerülhető.


Ha mégis megáll a magasság korlátozó vas előtt, akkor (már megint ismétlem magam) jön a tolatás. A rendőr meg érkezik , ahonnan tud. Például szemből jön.


Romániában egyszer nekem is kellett cirka 2 kilométert tolatnom, mert az alagút 2,6 m magas volt, és csak az alagút előtt 30 méterrel volt kitáblázva.


De ami az utca emberének hajmeresztőnek tűnik, az sokszor nem olyan vészes.


A hajókon például csak a személyzetre hagyatkozunk, mert annyira szűk a hely, hogy mindkét tükröt be kell csuknunk. Ilyenkor csak a matrózt figyeljük, aki elöttünk áll, a hátsó meg sípszóval jelez.

2014. aug. 29. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Ma már sokat segít a GPS, de nem lehet csak arra hagyatkozni. Pl. Lengyelországban sok 3.6 méteresnek jelölt híd alatt kövér gázzal átférünk. Gyakori gond az, hogy sokszor ott is tilalom van, ahol ugyan nincs különösebb akadály, de egyéb ok miatt, pl. lakosság tiltakozása a nagy forgalom miatt kitiltanak, de már csak ott van kihelyezve a tábla, ahol nincs lehetőség megfordulni. Sok esetben muszáj szabálytalanul, pl. záróvonalon, villamospályán keresztül stb. "sarkonvágni" a szerelvényt, persze fokozott figyelemmel, mert egyébként csak bonyolult manőverekkel, tolatással lehet kiszabadulni a szorult helyzetből. És nekem is volt már 1 - 2 kilométeres tolatásom, előfordul ilyesmi.


Idővel kialakul egyfajta "szimata" az embernek, és már az utca, a település jellegéből látom, hogy ide esetleg szoros lesz bemenni, ilyenkor nagyon figyelek, ha tehetem, megállok és érdeklődöm: tényleg ott a cég, ahová mennem kell, valóban el lehet férni ott kamionnal?

2014. aug. 30. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Egyszer volt egy vidéki kisvárosban egy lerobbant kamion miatt nem tudtak az helyijárat Ikarus 280-asok megfordulni a végállomáson és emiatt kb 45 percig nem jött a busz, pedig meg lehetett volna úgy oldani a dolgot, hogy fordítva áll be és utasokkal másfél megállót tolat (kivételesen hátrafele menetben felvéve az utasokat) a következő mellékutcáig ahol ipszilonozva megfordul, így lett volna 10 perc késés, a másik verzió, hogy küldenek néhány csuklótlant a közelből, ami eleve tolatva megy ki (azt hiszem volt is beragadva ott olyan is). Ott álltak kb 5-en pont a csúcsforgalom idején és dekkoltak egy helyben.
2018. nov. 20. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!