Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha chip tuningot tetetek a...

Ha chip tuningot tetetek a kocsiba, tényleg növekszik a teljesítmény (kW/LE), és csökken a fogyasztás? Létezik ez?

Figyelt kérdés
Nem rontja el a motort hosszú távon? Mert ez számomra elég hihetetlen, hogy nő a lóerő, de csökken a fogyasztás.
2014. szept. 7. 16:20
 1/8 anonim ***** válasza:

turbódízelnél van csak értelme.


szivó dízenél semmi.


benzinesnél komolyabb hengerfej és vezérlés átalakítás után (kb 6-800.000ft) már érezhető


A fogyasztás nem csökken a benzinesnél hanem 10-20%ot nő.


Turbódízelnél elképzelhető a csökkenés de akkor teljesítményveszteség is lesz a nagy légfelesleg miatt.


Turbódízelnél a chiptuningot nem beleteszik hanem átírják a vezérezést (tunigbox-ot lehet bele tenni de ez csak és kizárólag 1 paramétert módosít és többlet üzemanyagot ad. Az "okos" autó ezután több üzemanyaghoz több levegőt enged ezáltal nagyobb robbanás = több lóerő)


A ECU vezérlésének átírásánál már több paramétert állítanak (érezhetőbb a javulás de épp olyan káros)


Élettartamra nézve alig lesz változás. kivéve ha barom módjára használod. akkor valóban akár lefeleződhet az élettartam.

2014. szept. 7. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Nem veletlenul hihetetlen, ugyanis nem igaz. A teljesitmennyel egyutt a fogyasztas is no, aki mast allit, hazudik. Majd pont egy tvshopos muanyagdobozka fogja a gyari mernokok sokeves fejleszteset 10 perc alatt gyokerestul megvaltoztatni...
2014. szept. 7. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Nem, ez nem létezik. A nagyobb teljesítményhez több üzemanyag szükséges, olyan nincs hogy erősebb lesz az autó kevesebb üzemanyagból.
2014. szept. 7. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

pedig létezik, mivel benzinesnél elsősorban az előgyújtást növelik chiptuningnál, nem pedig a befecskendezett benzin mennyiséget, ezért is létezik olyan chip tuning, amikor a 100-as oktánszámú benzinhez állítják be a motort, mivel a magasabb oktánszámú benzintől kevésbé kopog be a motor, tehát tovább csavarható az előgyújtás, vagyis még tovább növelhető vele a hatásfok, mivel ugyebár az előgyújtás növelésével javul a motor hatásfoka, tehát azonos vezetési stílus mellett csökken a fogyasztás, mert kevésbé kell nyomni a gázt...

ez persze csak akkor igaz, ha nem változik a vezetési stílus, mert nyilván ha jobban, vagy csak ugyanúgy nyomod, akkor nem fog kevesebbet enni, mert ez sem varázslat, csak fizika, csak épp a hatásfokon van a hangsúly...

2014. szept. 7. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Ezzel a hatásfok növeléssel hány % lesz a teljesítmény növekedés?


És mennyivel lesz drágább azonos mennyiségű 100-as benzin?

Mert ha eddig evett 10 litert az autó a 420-as 95-ösből ( 4200/100km) és most fog enni 9 litert a 470-es 100-asból (4230) akkor nem igazán lesz vele pénzre fordítható megtakarítás. Ha javult 10%-ot a fogyasztás, de ez majd a válaszból kiderül.

2014. szept. 7. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
57%

A chiptuning egy szívómotornál mindössze csak egy optimalizálás a benzin minőségéhez. Nem kell hőbörögni, hogy "na persze a gyártók nem tudták megcsinálni majd jön a hülyegyerek a laptopjával aztán okosít rajta"... erről szó sincs.


A gyártók arra gyártanak autókat, hogy te megvedd és a világban bárhol használhasd, még ott is, ahol 91-es benzinnél jobbat nem találsz, tehát a kocsinak azzal is működnie kell, ezért nem húzhatják fel csak úgy a 95-ös meg 100-as benzinre, mert szerintem elég szarul esne, ha mondjuk épp egy távoli utazáson 91-es vagy még rosszabb benzint tankolva egyszer csak elkezdene rángatni és elgyengülni az autó, mert a kopogásérzékelő bejelez, ekkor a vezérlés visszaveszi az előgyújtást meg túldúsítja a keveréket a kopogás megszüntetésének érdekében.


Chiptuningnál ezt a "biztonsági tartalékot" aknázzák ki, tudván, hogy csak 95-ös vagy esetleg 100-as benzint fog kapni az autó, és nincs szükség erre a "ráhagyásra", hogy gagyi benzinnel se kopogjon be, mivel nem fogsz ilyet tankolni.


Turbós benzinmotorokra ez már így nem teljesen igaz, mert ugye ott már a töltőnyomással is játszanak, ezért ott nagyobb teljesítmény csavarható ki, de azzal meg már a fogyasztás is nő, mert az előgyújtás feltekerése azért 30%-okat már nem tud nyújtani, max 10-15%, esetleg ha 100-as benzinhez állítják be, ott a 18-20% nem elképzelhetetlen, de mindenképp necces, és nem is érdemes ennyire "kihegyezni", mert ugye a 100-as oktánszám is csak egy névleges átlagérték, ha kifogsz egy kicsivel alacsonyabbat, rögtön észreveszed.

2014. szept. 7. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Nem is hőbörgés volt, csak kíváncsiskodom. Nem nagyon foglalkozok szívó autókkal, így az a fajta optimalizálás kimaradt eddig nekem, bár már hallottam róla fél füllel.


Akkor,adott esetben összejöhet olyan mértékű hatásfok javulás, ami már forintosítható "fogyasztás csókkenés" -t hogy eredményül. Erre lettem volna kíváncsi.


A turbósok világával tisztában vagyok :D

2014. szept. 7. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

azért azt túlzást állítani, hogy különösebb spórolás érhető el vele, de 95-ös benzinnel tankolva is el lehet érni +10% teljesítményt ugyanolyan fogyasztás mellett, tehát ha ugyanúgy használod, kb 5-10%-al csökkenhet a fogyasztás, de csak abban az esetben ha továbbra is ugyanúgy vezeted, és nem használod ki a plusz lovakat...


elsősorban az alul motorizált autóknál lehet hasznos, tehát a tipikus 1.4 octavia, 1.6 passat vagy a4, 316i, stb...

ahol eleve állandóan elég nagy gázzal kell haladni még a normális közlekedéshez is, ott lehet főleg hasznos az a kis plusz kraft, és adott esetben ha nem változik a vezetési stílus, spórolni lehet, de csodát soha nem szabad várni...


magyarul ha pl eddig egyenes úton szélcsendben tempomattal 130-nál 8 litert evett a kocsi, chiptuning után mondjuk ez lemehet 7,2-7,6 környékére... ugyebár így működik a hatásfok -> adott mennyiségű elégetett benzinnek (energiának) hány százalékát tudod hasznosítani (számodra mozgási energiává alakítani)

2014. szept. 7. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!