Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szívó vagy turbódízel a jobb?

Szívó vagy turbódízel a jobb?

Figyelt kérdés

2014. szept. 19. 15:18
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
14%
Az egyik ismerősömnek a turbó a jobb, a szomszédomnak a szívó nekem meg nem kellenek ilyen "szarok" benzinest adjanak alám. Na most okosabb lettél ugye? Hülye válasz a hülye kérdésre. De, hogy ne csak lepontozást kapjak (bár pont leszarom) a szívóba nincs turbó, ami "könnyen" meg tud hibásodni. A Régi szívódízel kivisz a világból, bár egy jól karba tartott turbós társa is. De magasabb a meghibásodási faktor. :D
2014. szept. 19. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:

Igazából nem hülye kérdés! :D

Csak meg kérdeztem!

2014. szept. 19. 15:36
 3/11 anonim ***** válasza:
Attól függ milyen szempontból. A turbós erősebb, kevesebbet fogyaszt, viszont van benne egy turbó ami meghibásodhat.
2014. szept. 19. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
A szívódízelek nagy előnye, hogy szinte bármivel üzemelnek, ami legalább minimális kenést ad az adagolónak. Ha kormol az üzemanyag, legfeljebb csúnya, fekete lesz a kipufogóoldal, de nem fogja hazavágni a turbót. Ezért cserében el kell fogadni a visszafogott dinamikát: a "visszakapcsolok, azt' kilövök" előzést csak hírből fogod ismerni. A turbódízelek ezen a téren jobbak, ugyanolyan lökettérfogatból nagyobb teljesítményt hoznak ki, a turbólyuk fölötti tartományban kellően robbanékonyak is, viszont kényesebbek az üzemanyagra. A régi, adagolós kiviteleknek majdnem mindegy is, csak gázolaj legyen, az új, PD vagy CR turbódízeleket viszont néha hazavágja a traktoros ismerőstől, rozsdás fémkannában szerzett üzemanyag, hiába a gázolajszűrő. A régi turbódízelek meghibásodási hajlama sem nagyobb a szívóknál, a '90-es évek elejére-közepére már elég jól kiforrott a technika. A változó geometriájú feltöltőknél van, hogy megszorul a geometria állítója, de ezt egy kormolás vagy egy padlógázas autópályázás megoldja. A PD és CR turbódízelek már kényesebbek, ott elég sok a kis méretű, hőtől-rázkódástól tönkremenő, sok százezer forintos elem. No meg azt se felejtsük el, hogy újabban szárnyra kapott a dízeltuning, de ezt jóval többen művelik, mint ahányan értenek hozzá. Egy VP37-adagolós 1.9 TDI-vel lehet bűvészkedni, az bírja, de mondjuk egy PD-vel óvatosabban kell bánni, összetettebb szerkezet. Ezt sokan figyelmen kívül hagyják, aztán csodálkoznak, miért ugrik át a vezérlés, miért hal meg a turbó - pedig mindkettőnek egyszerű az indoka, csak érteni kellene a motor működéséhez.
2014. szept. 19. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm!
2014. szept. 19. 15:54
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

Nincs értelme már szivódizelről beszélni, mert már autóba nm gyártják, lassan a traktorokba is csak turbódizel van.

Ok, megbizhatóságban jobb a szivó, hiszen kevesebb az alkatrész, nincs drága turbó ugye. De milyen áron? A W124-es Merciben is a 3000-res szivóból kb 110 lóerőt lehetett kihozni?? Tehát nagyon rossz a hatékonysága. Mig nem sokkal később az E Merciben ugyanaz a motor egy szimpla turbóval már 177 lóerőt tudott, minimális fogyasztásnövekedéssel. És szinte ugyanolyan megbizható, na jó, lehet egyszer 20 év alatt ki kell cserélni a turbót.

Az meg nem érv, hogy a szivó bármivel elmegy, mivel hogy rendesen működjön, abba is rendes gázolajat kellene tenni...

2014. szept. 19. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%

Ha a nagyobb teljesítmény, nagyobb nyomaték, kevesebb fogyasztás számodra jó tulajdonságnak számít, akkor a turbódízel jobb.


(CR intercooleres turbódízelem van, ráadásul változó geometriás turbóval szerelt. Eddig 215.000km alatt semmi baja nem volt még a turbómnak.

Az autó és minden technikai eszköz ilyen: elromolhat. És ha elromlik meg kell javítani, ami pénzbe kerül. Aki ezt nem tudja elfogadni és sajnálja a szervizelésre a pénzt, az ne vegyen autót, nem kötelező! Járjon busszal, vagy gyalog és akkor tutira nem romlik el semmi, nem kell semmit javíttatni.

Ezen az alapon tehát az nem érv, hogy azért nem jó a turbódízel, mert elromlik a turbó.)

2014. szept. 19. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

Ment a zöld!

2014. szept. 19. 20:21
 9/11 anonim ***** válasza:

Háát, a műszaki előnyöket és hátrányokat már felsorolták. Akkor térjünk át a mindennapokra.


Első körben attól függ miben van a motor. Személyautó, haszonjármű, méret, teljesítmény, felhasználási szokások/igények..


Mivel a szívódízelek teljesítménye általában jóval alulmarad a feltöltött társaiktól, így a tömeg és a dinamikai igények erős határt szabnak.

Fentebb hoztak 3000-res Mercis példát, haveromnak van W210 300D ( 3000 szívódízel, 136 ló), tényleg nem egy erőgép,még jégen sem forog el a hátsó kerék xD Viszont 9 literes átlaggal elmegy a világ végére is, gyakorlatilag a motorja egy igénytelen szutyok. Ha minden igaz, akkor a 300TD valamivel kevesebbet eszik és cserébe még megy is, szóval az ilyen 1500 kiló fölötti kategóriában értelme nem sok van a szívódízeleknek.


Viszont van egy kategória, ahol talán életképesek voltak. Ezek a kis városi autók. Itt párosult a dízelek alacsony fogyasztása a benzinesek igénytelenségével. Nem kell óvatoskodni vele, nem kell félteni a turbót, nincs kettős tömegű lendkerék... :D


Ilyen pl az 1.7 szívódezső C Corsa. Városban a 65 ló bőven elég, azt a kis kasztnit elég fürgén mozgatja és cserébe garantáltan nem eszik 5,5 liternél többet, még akkor sem, ha állandóan taposod..


Nekem a feltöltött benzinesem mellett van egy 1.7szívóD Opel Combom ( rohangálós kocsinak, cuccokat szállítani stb..). Az átlagom vegyesben nem éri el az 5,5 litert (a másik autóm átlaga ennek a két és félszerese ). Egyszer nagyon óvatosan hajtva tudtam 5 alatti átlagot is csinálni, de azt városon kívül és a mutató nem ment 100 fölé.


Volt szerencsém SDI VW Caddyhez ( gyakorlatilag feltöltő nélküli PD ), és egész autózható volt.


Anyunak kölköt hordani az oviba, meg bevásárolni járni, városban rohangálni kis fogyasztással elég jó alternatívák ezek az autók. Ezekben van ( volt ) értelme a szívódízel motoroknak.


A haszonjárművek az egy más kérdés, ott oldalakat lehetne írni :D

2014. szept. 19. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm! :)
2014. szept. 19. 22:07
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!