Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A fordulat lehetett túl...

A fordulat lehetett túl kevés? Hol csesztem el?

Figyelt kérdés

Tanuló vezető vagyok (jogsis, tehát a T matricás), melóba egy héten többször is ugyanarra közlekedem, ismerem már az utat rendesen, megy rendesen, de azért sokszor kiderül, hogy kell még az a matrica (talán 3-4 hónapja vezetek aktívabban)


Ma volt egy elég problémás előzés próbálkozásom. Turbó dízel autóm van (ha mindne igaz, 2000-2500 körül van a nyomaték). Egy nagy vontatós traktor jött be elénk lakott területen kívül valami utánfutóval rákapcsolva. Hosszú volt. Alig mentünk 20-al 2-esben. (megkockáztatom, hogy néha a 20-at se érte el a mutató)


Sajnos eléggé rossz az út előzés szempontjából, nem sok helyen van rá alkalom, mert sok a kanyar, rövidek a szakaszok, gyakran jönnek szembe, nem beláthatóak a kanyarok. Amikor 50-70-nél visszakapcsolok 3-asba egy előzésnél, akkor repül az autó és hamar megoldom.


Ez volt az első eset, hogy 2-esben akartam elkezdeni az előzést, eddig még nem próbáltam. Nem sikerült. A kocsi nem gyorsult rendesen, elég hamar észrevettem a problémát a traktor közepén, hogy nincs meg a megfelelő sebesség és szembe is feltűnt egy autó. (megfelelő sebességgel nem lett volna gond nyilván) Mivel nem tudtam azonnal visszasorolni, így majdnem állóra fékeztem, a szembejövő kisebb dudával elhúzott a bal oldalam mellett (széles hely lehetett, az út szélével se gondoltam, hogy így el lehet ott férni, én tuti megálltam volna ha valami hülye úgy bénázik a sávomban), végül visszasoroltam a traktor mögé és a a mögöttem lévő száz méteres kocsisorral követtük a közeli városig ahol nagy nagy nehezen félreállt.


Szóval ennyit a bénázásról. Ostorozom magam azóta is, hogy hol csesztem el. Volt már hasonlóan necces helyzet, amikor egy 80-al haladó utánfutóst alig bírtam kielőzni (mentem szerintem vagy 110-120-al), akkor arra jutottunk, hogy a köcsög a gázra lépett miközben előztem.


Sajnos nem néztem rendesen a fordulatmérőt. Arra gondolok, hogy a 20km/h-s sebességnél (vagy még annál is kevesebbnél) egyszerűen nem volt elég fordulat a megfelelő gyorsuláshoz. Holnap ki fogom próbálni reggel ha nem lesz nagy forgalom. (nyilván nem csak a sebesség számít, mert lehet, hogy nem volt teljesen sík a terep, fene tudja, sok mindenre figyeltem akkor, csak a fordulatmérőre nem)


Ilyen esetben jól gondolom amúgy, hogy esélytelen bármit is tennem? Mármint nem előzök, hanem sunnyogok 20-al mögöttem a sorral. Alig van rendes belátható szakasz, le kéne maradnom, hogy megszerezzem a kellő sebességet/gyorsulást, de 20km/h-val lemaradni kb úgy tudnék ha nekiállnék üresben gurulni és majdnem megállnék a kocsival.


Holnap ki fogom próbálni, ha lesz lehetőségem, de addig is érdekelnek a tapasztalatok, tanácsok.

Kissé sokkot kaptam az esettől, jobban fogok figyelni erre azt hiszem ezen túl.

Talán azért is írtam ki a kérdést, hogy kicsit megnyugodjak, valahol hálás lehetek, hogy baleset nélkül végződött az eset és tanulhatok belőle.



2014. szept. 23. 20:55
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:

miért ne lehetne 1-est kapcsolni 20-nál? gondolom nem 30 éves autóval jár a kérdező... szinkronizálatlan 1-essel legutóbb kb mára 25-30 éves keleti csodákban találkoztam...


az én fiatomban ritka szar a váltó, de ha felpörgetem üresben a motort, 30-nál is simán veszi az egyest, persze alapjáraton pöfögve nem veszi, ezért kell felpörgetni kb 3 ezerre, mivel ilyen tempónál 1-esben kb annyit forog, akkor pedig be fogja venni, ÉS nem is fog visszarántani a motorfék...

2014. szept. 24. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
Nem is azt mondtam, hogy nem veszi be, az én autóm úgy veszi az 1-est is, mint a vaj, pedig még megállás előtt beteszem 1-be például STOPnál. De egyszerűen felesleges visszatenni 1-be, annál több időt veszit, mikor beteszi 2-be, hiszen még kezdő, nem autóversenyző, hogy 0,5 mp alatt betegye 1-ből 2-be.
2014. szept. 24. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
szerintem meg több időt (és hajtókarcsapágyat) veszít vele, ha 2-esben 1000-es fordulaton szenved a motor padlógázon, mintha visszarakná 1-esbe...
2014. szept. 24. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:

13-mas

Ez nettó hülyeség.

2014. szept. 24. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

Próbálgattam a kocsit, de nem ment rosszul 2-esben se. Igaz ha 20km/h -ra v kicsikét alá engedtem a kocsit a múltkori helyek közelében, akkor kellett neki az 1-2mp mindenképpen, hogy meginduljon. Viszont valóban hamar megugrott 3000 fölé a mutató. Majd még próbálgatnom kell, hogy rendesen értsem. Az a helyzet, hogy egy tök üres úton teljesen másképp érződik az egész mint amikor 15-20méternyi kocsit kell kielőzni. (lehet több volt, nem tudom, volt a traktor a vontatmánnyal, ill amit nem írtam, hogy volt mögötte valami "félautó" is. személyautó volt, de eléggé kicsi, és a traktorral volt ha minden igaz, őt követte vagy kísérte.)


Lehet, hogy minden összeadódott. Kevés volt a kezdő fordulat, hamar elvesztettem a nyomatékomat 3000 felett valahol, plusz valszeg a távot is elnéztem, bár az első kettő probléma miatt valószínűsíthető, hogy nem megy úgy mint mondjuk 3-asban 60km/h kezdősebességgel.

2014. szept. 25. 17:06
 16/16 A kérdező kommentje:

Ja, 1-esbe visszaváltani még nem próbáltam. Az tény, hogy ha rendesebb mozgásnál visszaváltok, akkor berángat ahogy beveszi. (már nem nagyon csinálok ilyet, látom mikor elég a 2-es)


De azt még nem próbáltam, hogy ezt megteszem kövér gázadással. Majd valamikor amikor megint egyedül leszek az utakon, akkor talán megnézem. (ha nem lát senki, mert azért azt nem akarom, hogy boyracernek higgyenek:) )

2014. szept. 25. 17:08
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!