Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől lehet ez? Bővebben lent.

Mitől lehet ez? Bővebben lent.

Figyelt kérdés

Ritkán használom az autómat (Astra G, 1999) és akkor is hosszabb távolságokra, nem a városban. Tegnap elővettem furcsa dolgokat véltem felfedezni a motor működése közben: az alapjárat "puffogós" volt és 2-3-4 fokozatban szinte nem is gyorsult és akkor is mintha rángatna vagy belerezonálna gyorsításba az autó. Sokak szerint a lecsapódó kondenzvíz csinálhatja a kipufogóban vagy talán a szelepek eltömődtek?


Gazdaságosan vezetek mindig, legnagyobb sebességben megyek, mihelyt lehet. Nem szoktam pörgetni a motort, időben felváltok mindig.


Tegnap 120km-t mentem az autóval és az utam vége felé már kicsivel jobb volt a helyzet, de érezhető volt továbbra is a jelenség! Gyertya, kipufogó, szelep??? Ötletek?



#Opel Astra G #kipufogó kondenzvíz
2014. szept. 29. 14:39
 1/7 szántóvető ***** válasza:
dízelesen vezetsz amit szegény benzinmotor hosszútávon nem tolerál.ki kell kormolni néha,menjél tartósan a 3000-3500 körüli fordulatszám tartományban.
2014. szept. 29. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

"Gazdaságosan vezetek mindig, legnagyobb sebességben megyek, mihelyt lehet. Nem szoktam pörgetni a motort, időben felváltok mindig."

Lehet, hogy ez is a baj. Ilyen használat mellett a motor kormolódhat, és nincs elég hő, hogy az leégjen. A nagyon hamar felváltás nem is minden esetben gazdaságosabb, viszont hosszútávon nem tesz jót az autónak. Ahogy mondani szokták, ki kell kormolni, irány az autópálya, és hadd pörögjön egy óráig 4000-en. Persze lehet, hogy más gond is van.

2014. szept. 29. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, megpróbálom! :)
2014. szept. 29. 16:08
 4/7 anonim ***** válasza:
Az, hogy egy benzinmotort nem pörgetsz és kis fordulaton használod az káros. Nem erre tervezték. Ha hosszabb útra mész üzemmeleg állapotban jól meg kell hajtani. Padlógáz és szabályzásnál váltasz, akkor gyorsan kitisztul. Nem jó mindig agyonkímélni egy kocsit, mert több kárt okozhatsz, mint hasznot.
2014. szept. 29. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
1999-es 1.6 16V G Astrával hasonlóan jártam én is, miután kb fél évig ilyen öregurasan vezettem, cask én napoi szinten 12 km-t városban. A megoldás: párszor SHELL 100-as benzin, plusz üzemmeleg motornál dinamikusabb hosszabb távú vezetés (4000-5000-ig kihuzatgatva, 50-100 km-es út havonta minimum egyszer), amúgy meg városban 3-asban vagy 4-esben való közlekedés, régebben én is felváltottam mindig alacsony fordulaton akár 5-ösig is városban. Na ezt tényleg nem szereti... :) Ez a 'kikormolás' dolgo talán segít... Ha nem , akkor lehet EGR szelep gond is, a rángatás stb arra is utalhat, hozzáértő maszek szerelővel pucoltasd ki, végső esetben le szokták dugózni.
2014. szept. 30. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm válaszod! Még első ízben a gyújtógyertyát fogom ellenőrizni, mert munkatársam szerint - elmondottak elapján - lehet hogy leállt egy henger, s mivel nem volt még cserélve az autóban mióta nálam van, így első körben azt ellenőrzöm, s utána megpróbálom azokat a tanácsokat, amiket írtatok. Ha nem megyek vele semmire, akkor felkeresem a szerelőmet :)
2014. okt. 1. 13:37
 7/7 A kérdező kommentje:
Tegnap kiszedtem a gyertyákat és azt tapasztaltam, hogy a harmadik henger nem ment, mert beköpte a gyertyát, s remélem csak ez volt a baja! Már megrendeltem bele a gertyákat!
2014. okt. 3. 13:34

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!