Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata váltósnál tilos a...

Automata váltósnál tilos a vontatás? De ha hibátlan az autó, akkor gurulni se lehet üresbe (N) -be? Pl. Dombon lefele

Figyelt kérdés

2014. okt. 17. 02:50
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
28%

"Automata váltósnál tilos a vontatás? "

-mi a kérdés : hogy te vontathatsz e


"De ha hibátlan az autó, akkor gurulni se lehet üresbe (N) -be? Pl. Dombon lefele"

-simán leguríthatod bármelyik dombról

2014. okt. 17. 04:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
47%
Nem tilos, miért lenne tilos? Csak nem szabad a megengedettnél nehezebb vontatmányt húzni, egyébként meg javasolt a nagyon óvatos, kimondottan lusta stílusú vezetés vontatás közben. Üresben gurulni meg hagyományos automatával nem sok értelme van, mert azokkal a váltókkal nagyon gyér a motorfék amúgy is. Menet közben ne vedd ki üresbe (N).
2014. okt. 17. 06:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
97%

Automata váltós autókat nem mindig lehet vontatni. A kéziváltóval ellentétben ugyanis itt olajszivattyú keringeti az ATF-et, nem csak szóróolajzás van. Az olajszivattyút a motor hajtja, ha a szivattyú áll, a váltó egyes részei nem kapnak kenést és besülnek. Ezért az automata autóknál a vontatás igen korlátozott: ha lehet, a hajtott tengelyt meg kell emelni vagy segédkeretet kell alá tenni, hogy ne guruljanak a hajtott kerekek, ha ez nem megoldható, akkor kis sebességgel, rövid távon lehet csak vontatni. Ugyanis vontatáskor a váltó egyes részei forognak, kenés meg nincs.

Dombon lefelé viszont lehet vele üresben gurulni, ha mindenáron erre vágysz. Ekkor ugyanis megy a motor, működik az olajszivattyú, van kenés. Bár dombon lefelé meg nem nagyon szoktunk üresben gurulni, mert valahogy meg is kell fogni a felgyorsult autót, erre pedig nagyon jó a motorfék.

2014. okt. 17. 07:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
92%

-és a dombon le ,üresben gurulással a váltónak nem ártasz,

-csak azt szokták elhagyni ,hogy a legurulás után teljesen megálljanak ,lábfékkel fogják az autót,és csak ekkor dobja át N-ből a D-be,

-a legtöbben gurítják az autót üresben lefelé,és mikor már csak pl 60 km/h-val gurul,akkor bevágja neki a D-t,

-na ettől a váltó sokkot kap ,ugyanis ő mindig úgy indul D-ből,hogy 1-2-3-stb,

na most te 60-nál kényszeríted az 1-es sebességre......

2014. okt. 17. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
85%

Az első kérdés nem egyértelmű: te akarsz vontatni vagy téged vontatnak?

Te szabad vontass bármit, birják az automaták a nagy súlyt.

De téged csak nagyon végső esetben szabad vontatni, max 30 km-t és max 30-40 km/h-vel. Tehát ha lehet, csakis trailerrel.

És a legfontosabb: SOHA, de SOHA nem szabad mozgás közben N-be tenni, hanem D-be kell hagyni, D-ben is dombon lefelé pont úgy gurul, mintha üresben lenne, minimális a motorfék, de ha te betennéd D-be, megszűnne az olajnyomás, és rövid időn belül a váltónak annyi. Menet közben csak annyit szabad, hogy vagy betolhatod S-be (Audinál), vagy betolhatod a szekvenciális módba, régebbi autóknál betolhatod, 3-ba, 2-be, stb. De más esetben mozgás közben hozzá se nyúlj az előválasztó karhoz.

2014. okt. 17. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

az N az szervízfokozat, lehet vele gurulni, csak nem szabad vontatás közben váltogatni.


civilizált országokban emelve viszik az (összes) autót nálunk a magyar kiadású gépkönyvben engedélyezi a gyár a rövidtávú, kis sebességű vontatást N fokozatba(de csak abban!, és max 40-el)


előttem már profi tájékoztatás adtak, de ha mégis akarsz N-ben "vitorlázni" dombról lefelé, teheted..csak több buktatója is van...


nos, a szervízben utólag elmondják.


a hagyományos automata(is) a kényelmet szolgálja, nem kell vele próbálkozni, hátha..

2014. okt. 18. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Húha, ezt alaposan félreértettem. Én azt hittem, azért van az automata váltón is 1-2-3 kézi vátási lehetőség, hogy motorfékkel guruljunk le a lejtőn. De ha nem szabad menet közben D-be tenni, akkor mi értelme van a kézi váltásnak?
2014. okt. 18. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

"De ha nem szabad menet közben D-be tenni, akkor mi értelme van a kézi váltásnak?"

A hagyományos kiosztású automatákon (P-R-N-D-3-2-1) nincs kézi váltásra lehetőség. A számmal jelölt fokozatok nem azért vannak hogy Bojrészer Jóska azzal menőzzön. A régi, lejtmenetvezérlő nélküli automaták lejtőn lefelé hajlamosak voltak megszaladni: gyorsult az autó, a váltó meg pakolgatta felfelé a fokozatokat, amíg el nem ért direktbe, ott pedig nem volt motorfék. Ilyenkor alacsonyabb fokozatba kellett húzni a kart, a váltó pedig csak addig a fokozatig kapcsolt fel. Vagyis ha 3-asban van a kar, nem 3-asban van a váltó, hanem 3. fokozatnál feljebb nem kapcsol. Vontatásnál, lassú haladásnál is ezeket a fokozatokat kellett választani: a váltó nem tudta, hogy ott a lakókocsi az autó mögött, amint lehetett, kapcsolta a magasabb fokozatot, az alapjáraton csörömpölő motornak meg minden baja volt. Ilyenkor is jól jött a fokozat korlátozása, mert maradt nyomaték. Lassú haladásnál pedig a folyamatos oda-vissza kapcsolgatást lehetett vele megelőzni.

2014. okt. 18. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Lehet, de nem N-ből, hanem csak 3-ból, vagy 4-ből, igy van kiosztva a váltó is.
2014. okt. 18. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! szóval akkor, D-be szabályos legurulni? vagy inkább tegyem be 4-3-2 ezek közül valamelyikbe?
2014. okt. 18. 19:54
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!