Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízeles Mazda 6 GG tulajdonoso...

Dízeles Mazda 6 GG tulajdonosok, vagy szakemberek. Ki tudnátok segíteni egy tanáccsal?

Figyelt kérdés

2004-es évjáratú, 2 literes, 100 kw-os kocsim van, még az 5 fokozatú váltóval. A következő problémával küszködöm:

Bizonyos időközönként a motor magától leáll minden előjel nélkül. Pl. ha üresbe teszem, ha a szemafornál állok vagy ha épp úgy tartja kedve. A leállást követően simán újraindítom, probléma nélkül és egy ideig megint minden rendben megy. Nem világít semmilyen jelzőfény a műszerfalon és a diagnosztika sem jelzett semmit (mazda szervizben csinálták).

Ha előjön a probléma, akkor többször egymás után, van, hogy egész nap csak startolgatom. Most épp szünetet tart, nem fordult elő a gond már három hónapja.

Mi okozza ezt? Hogyan lehetne orvosolni a problémát?



2014. okt. 19. 20:31
 1/9 anonim ***** válasza:
Ha ennyire ritkán fordulnak elő azok az alkalmak amikor nincs kedve működni, akkor arról így nem nagyon lehet mit mondani. Olyankor lenne jó egy rendes diagnosztika, amikor a hibák előjönnek.
2014. okt. 19. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Ez mondjuk igaz. Engem nagyon meglepett, hogy a szervizben dolgozó emberek nem tudtak rá mit mondani, pedig nap mint nap ezeket az autókat javítják. Köszönöm a választ. Esetleg van valaki, akivel már ez megtörtént? Hogyan sikerült orvosolni a hibát?
2014. okt. 19. 20:55
 3/9 anonim ***** válasza:
Sajnos, ezek a lehető legrosszabb helyzetek. Nincs műhely, ahol ezt elvállalják. Napokig tartó keresgélés után, lehet, hogy egy pitiáner érintkezési hibát találnak, amiélrt még pénzt sem nagyon kérhetnek.
2014. okt. 19. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Van egy műhely ahol ilyenekkel foglalkoznak (legalábbis egy biztosan).

Kérdés megéri-e most beleölni némi pénzt, hogy kiderüljön mi a baja, vagy megvárod amíg "rendszeressé" válik, viszont addigra ki tudja milyen vonzata lesz ennek.

2014. okt. 19. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Személy szerint csak arra tudok gondolni, hogy valami vagy el van részlegesen tömődve, vagy meg van lazulva, esetleg más - ahogy mondod - pitiáner dolog. Végül is rengeteg az emisszióért felelős műszer és szelep van benne, amik 10 év használat után esetleg eltömődhetnek. A baj csak az, hogy én mint laikus mezei paraszt, el sem bírom ezt képzelni. Próbáltam utánajárni, hogy mégis hány szelep és szűrő van elrejtve ebben a típusban, de persze az egyszerű halandónak az ilyen infók szinte elérhetetlenek.

Talán tényleg várnom kellene, hogy rendszeressé váljon és akkor keresni a választ.

2014. okt. 19. 22:09
 6/9 anonim ***** válasza:
nekem is így van az autóm. Egy Opel Vectra autóm van, 3 éve elkezdte hogy megyek vele és egyszer csak leáll, de ezt megcsinálja, ha lassítok, ha üresbe rakom, ha stop tábla előtt fékezek, de volt már hogy autópályán is húzattam 4-ikbe, kuplung ki váltót tettem volna 5.-ikbe és leáll, persze gurult a kecske tovább, én meg kuplung ki, ráindítottam és minden ment tovább. Szerelőhöz 4 alkalommal vittem, azokon a napokon mikor óránként legalább 2 alkalommal produkálta a hibát, begördültem a szerelő műhelybe, szerelő beül mellém, megyünk, autókázunk, tökéletes, Debrecent már 3-szor körbejártuk, 70 lámpánál átmentünk, tökéletes, nem áll le, 4 és fél óra autókázás után szerelőt visszaviszem a műhelybe, kigördülök a műhelyből, 100 méterre lámpa, lassítok és láss csodát, leáll a kecske. Szóval szerintem 2 esélyes a dolog, vagy fél a szerelőtől az autó és azért nem csinálja ha mellettem ül a szaki, vagy engem szopat a verda úgy istenigazából. Hirdetem már egy ideje a kocsit, de a kutyának se kell, lehet keresztfiamnak adom, hátha ő szimpatikus lesz neki.
2014. okt. 23. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 IstanKiraly válasza:
nekem is hasonló problémám van. A motordiagnosztika semmi hibát se mond. 2004.08 2.0 dízel 89kw. Két hete kezdődött ez a rémálom. Reggelente vagy amikor nem járt előtte a motor 1000res fordulat alatt lefullad. Az újra indítás 95%-ban azonnal megy, de ma nehezebben tudtam újra indítani. Én a pumpára v az üzemanyagszűrőre gyanakodok. Sikerült valami megoldást találnod?
2015. jan. 5. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
6-os vagyok, én belefáradtam abba hogy a kocsi szopat és eladtam.
2015. jan. 6. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:

Az ünnepek közt orvosoltam a problémát. Megint egy ideig nem volt semmi baja, de ahogy jött a Karácsony, úgy rosszabbodott. Elkezdtem én magam utánaolvasni külföldi és hazai fórumokon, igyekeztem minden követ megmozgatni. Sikerrel jártam.

Kiderült, hogy egy bizonyos SCV szelep hibás működése okozta a problémát. Még az eredeti gyári volt benne, amit még anno a Denso cég hibás szériának ismert el. Onnan lehet felismerni, hogy 006-al kezdődik a sorozatszáma. Ha valakinek ilyen van a Mazda 6-osában 99 százalékban ez a szelep felelős a lefulladásokért. A csere úgy 10 percnyi munkát vesz igénybe.

Azóta teljesen megjavult és idáig ugyanolyan megbízható, mint amilyennek mondták mielőtt megvettem. Remélem így is marad.

2015. jan. 21. 10:53

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!