Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért kell, benyomott kuplungg...

Miért kell, benyomott kuplunggal indítani a motort? Amikor leállítom a motort maradhat benyomott kuplung sebességbe hagyva és úgy állítom le? Vagy hogy célszerű?

Figyelt kérdés
Előre is köszi!

2014. dec. 9. 16:49
 1/7 anonim ***** válasza:
14%

Azért nyomjuk be a kuplungot indításnál (és közben a féket is nyomjuk), mert ha esetleg sebességben hagytuk a kocsit és nem vettük ki, elfelejtettük, stb, akkor kicsit megdolgoztatja az önindítót, magyarul 99%, hogy nem fog beindulni a kocsi. Tehát biztonsági intézkedés, hozzászoksz és rutinból így fogod indítani a kocsit.

Az is megfelelő, ha erősen berögzíted az agyadba, hogy minden indítás előtt ellenőrzöd a sebességváltót, hogy üresben van e.


Benyomott kuplung és az üresbe rakott sebességváltó lényegében ugyanazt eredményezi. Nem hiszem, hogy nagy gond ha úgy állítod le, csak nem tudom miért tennéd, hisz a rendes szabályos és biztonságos megállás az, hogy leparkolsz, kuplung+üresbe teszed, végig nyomod a féket, kézit behúzod, és utána állítod le.

2014. dec. 9. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 dirtboy ***** válasza:
67%

én is mindig benyomott kuplunggal indítok,azért jó ha így szokod meg mert így biztos nem lesz gond ha véletlen sebességben lenne és úgy indítasz rá.

általában leállításnál is be van nyomva nálam de akkor azért mert utána rakom is sebességbe,ugyan is én mindig 1esben parkolok.

2014. dec. 9. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Indításkor a kuplung benyomását megszokni pont annyi megszokást igényel, mint megnézni, hogy üresben vane. A gyakorlati haszna az önindító terheléscsökkentése, mivel nem kell megforgatni a váltóban a fogaskerekeket. Főleg télen hasznos amikor a hideg váltóolaj besűrűsödik ezért nehéz a mozgatása.

Leállításnál semmi jelentősége nincs a dolognak, igazából fölösleges addig is nyomogatni.

2014. dec. 9. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
hogy, parkolsz, mit szoksz, ha sebességben hagyod... stb. A lényeg: a kuplungtárcsa kinyomásával megszakad a motor és a sebváltó közti kapcsolat és a lendítő kereket értsd-lendkeréknek aminek elég szép súlya van... ezáltal könnyebben forgat-indít!
2014. dec. 9. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
97%
kinyomott kuplung a célszerű, ajánlott...kevesebbet kínlódik az önindító, és elkerülhető a véletlen bakugrás...
2014. dec. 9. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

Azért nyomjuk be a kuplungot indításkor hogy a váltót ne keljen az önindítónak tekerni, főleg télen a váltóolaj sűrűbb mint üzem melegen így sokkal nagyobb ellenálást fejtene ki.

Tovább bírja az önindító.

Meg persze a biztonság is szempont(sebességben hagyott autó sem ugrik meg)

Nyugodtan le lehet állítani a motort sebbeségben kinyomott kuplungal, nincs jelentősége.

Sokan így csínálják.

2014. dec. 9. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
mondjuk én soha nem hagyom üresbe mert a kézifékbe nem feltétlen szabad teljesen megbizni
2014. dec. 10. 02:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!