Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Sebességben hagyom az autót...

Akos153 kérdése:

Sebességben hagyom az autót parkoláskor és elgurul, mitől lehet? (lentebb bővebben)

Figyelt kérdés

Az autóval kis emelkedőn parkolva 1-be teszem a váltót de a kézi féket nem húzom be. Ennek így meg kellene fognia az autót, nem szabadna gurulnia. A minap történt, hogy így parkoltam és mikor kiszálltam a kocsiból azt vettem észre, hogy hátra felé gurult az autó és közben nyekergő, surlódó hangot hallottam. AZ autó megindult majd újra megfogta valami kis idő után újra. Természetesen vissza szálltam és kéziféket behúztam.


Mi lehet az oka ennek a jelenségnek?


Én gondoltam arra, hogy a kuplunggal van probléma (surlódó tárcsa), vagy a fék de ebben az esetben nem kéne gurulni az autónak 1 métert max centiket.



2015. jan. 24. 12:41
 1/10 anonim ***** válasza:
Ilyenkor a fékezőerőt a motorfék fejti ki, ez a hajtáson át érkezik meg a kerekehez. Ha csúszik a kuplung, a fékerő csökken, az autó elgurul. Akkor is el tud gurulni, ha a motorfék - mondjuk motorkopás vagy rosszul beállított, soha nem záródó szelepek miatt - gyenge.
2015. jan. 24. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Nem lehet azért olyan kicsi az az emelkedő.. Egyébként semmi rendkívüli nincs ebben, a hengerek nem tartják meg a kompressziót a végtelenségig hanem egy idő után áteresztik a gyűrűk mert nem tökéletesen tömítenek (ugye a gyűrűk nem végtelenek). Tehát az egyik henger elengedi a kompressziót ilyenkor a kocsi "mászik" egyet, míg a következő henger sűrítése meg nem fogja az autót és így tovább. Kopott motoroknál ez a jelenség könnyebben fellép, nem kell hozzá durva emelkedő/lejtő. Tehát a kézifék behúzása erősen ajánlott, még mielőtt más autója vagy egyéb akadály állítja meg az autódat. Egyébként is emelkedőn illik hátramenetbe tenni a váltót 1-es helyett. Lejtőn viszont 1-es a helyes választás.
2015. jan. 24. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat.

A motor már veszített erejéből nem megy úgy mint új korában, és néha szelep csattogást is hallani alapjáraton.

2015. jan. 24. 15:08
 4/10 anonim ***** válasza:
Hülyeség a hátramenet, mindig 1-esbe érdemes tenni, annak a legnagyobb az áttétele.
2015. jan. 24. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Nem az áttétel miatt írtam a hátramenetet, hanem azért hogy ne forogjon visszafelé a motor.
2015. jan. 24. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

"Hülyeség a hátramenet, mindig 1-esbe érdemes tenni, annak a legnagyobb az áttétele."

Még jó hogy az 1-es és a hátramenet áttéte ugyanakkora :)

2015. jan. 24. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

#6 el vagy tévedve ;) a hátramenet áttéte az 1-es és a 2-es között van. Van gépkönyvem is, nem a levegőből veszem ;)

#5 miért nem mindegy ha visszafelé forog? Pont ugyanannyira árt vagy nem árt neki, mint amikor a helyes irányba...

2015. jan. 24. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Az autó parkoló helyzetben nekem mind1 merre forogna a motor, az autót meg kellene tartania, az emelkedő kb 2-5% körül lehet.
2015. jan. 24. 17:25
 9/10 anonim ***** válasza:
A kézifék hivatalos neve rögzítőfék, és arra is való. Tedd 1-be a váltót, és húzd
2015. jan. 25. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Tedd 1-be a váltót, és húzd be a kéziféket.
2015. jan. 25. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!