Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek mennyire lehet,...

Szerintetek mennyire lehet, vagy mennyire érdemes a kocsikat kikönnyíteni?

Figyelt kérdés
Mi az a súly, ami még biztonságos útfekvést ad az egyre nagyobb végsebesség mellett?

2015. febr. 13. 17:27
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Attól függ, hogy közúti vagy verseny járművekről beszélünk. Mindkét esetben szabálykönyv írja le, hogy mi az a kötelező minimum, amit tudnia kell az autónak biztonság szempontjából, annál jobban ha belegebedsz sem tudod kikönnyíteni.
2015. febr. 13. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
Nem az autó tömege szabja meg,hogy mennyire jó az autó útfekvése!
2015. febr. 13. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:

"Mi az a súly, ami még biztonságos útfekvést ad az egyre nagyobb végsebesség mellett?"

Az a tömeg lehet akár 6-700 kg is. A Forma-1-ben vagy Indycarban használt együlésesek ilyen tömeg mellett is képesek 300 km/h fölötti sebességnél az úton maradni. A lényeg a leszorítóerőn van. Ennek egy részét adja az autó nehézségi ereje, másik részét az aerodinamikai leszorítóerő - már ha van ilyen. Sok karosszéria a sebesség növekedésével egyenesen felhajtóerőt termel, ettől bizonytalanná válik az úttartás is. Te meg azt hiszed, hogy azért kóvályog az autó, mert túl könnyű, bezzeg "amibe' még vót anyag" az nem ilyen.

Tehát nem az autó tömegétől függ az úttartás. Egy 600 kg-os monoposto is lehet stabil 300 km/h-nál és egy másfél tonnás Volga is képes úgy imbolyogni 150-nél, hogy összehányod magadat benne. Pedgi hát a Volga nehezebb, biztos jobban fekszi az utat...

Csak éppen a Volga semmi leszorítóerőt nem termel, a futóműve pedig nem nagy sebességre lett kitalálva. Elöl megvan a kettős keresztlengőkar, de buta, magas építéssel, a hátsó merev hídnak pedig óriási a rugózatlan tömege, a Panhard-rudak pedig úgy állnak, hogy ki- és berugózás közben oldalra is mozoghat a hídtest. A végeredmény: nagy sebességnél botrányos úttartás. Cserében viszont földúton is lehet 60-nal hajtani, nem szakad ki alóla a futómű - na, ez mondjuk a Forma-1-es autóknak nem nagyon megy.

2015. febr. 13. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
0%

"Nem az autó tömege szabja meg,hogy mennyire jó az autó útfekvése!"


Nem a lófszt nem..1,5 tonna alatt pattogsz mint egy bevásárlókocsi.

2015. febr. 13. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Persze, a bűvös másfél tonna. Mer' az alatt minden autó pattog az aszfalton, bezzeg az afölöttiek nem. Gondolom, Citroën DS-nek és CX-nek és BX-nek még a közelében sem jártál soha.
2015. febr. 13. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
4-es,ha hülye vagy a témához,akkor takarodj a közlekedés topicból
2015. febr. 13. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Autós magazinokban olvasom mindig, hogy milyen jó, hogy ennyivel és ennyivel könnyebb egy új autótipus. Csak én nem értem, minek ez a nagy felhajtás például egy 7-es BMW esetében, aminek pont a nagy súlynak köszönhetően olyan az úttartása, amilyen, nem pedig a leszoritóerőnek, ami nincs. Szóval nekem semmi bajom nincs azzal, ha az autóm 1,5-2 tonna.
2015. febr. 13. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
0%

citroen bx..cx...Ember mivagyte valami román segédmunkás?

Igen,ilyen hulladékok közelében nem is jártam még soha..xD


55%.os te pedig vegyél vissza az arcodból,már régóta figyellek.

Mindenhez kérdéshez irsz valami orbitális baromságot,az ember csak röhög rajtad te idióta balfsz

2015. febr. 13. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

A futómű valóban csodákat képes tenni az úttartással (ha ugyanazt értjük alatta). Egy ún. szlalom vagy rénszarvas teszt nevű találmánnyal szokták ezt próbálgatni: https://www.youtube.com/watch?v=2DN9Rbs8V88

Egy svéd magazin végzi legszínvonalasabban ezeket a teszteket. Évek óta adnak ki folyamatosan új eredményeket, több-száz autós adatbázisuk van különböző típusukról, s igen, a lista elején Porscékat megszégyenítő úttartással vezet a Citroen Xantia Activa, ami 85 km/h-s sebességgel is képes volt haladni bólyadöntés nélkül - utána tipikus sportautók, egy rakat Porsche, Bömös, stb. A nagy autók nem feltétlen jók ebben a tesztben a hosszú tengelytáv miatt. A teljes lista itt: [link]

2015. febr. 13. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
de miért pont rénszarvas teszt a neve?
2015. febr. 13. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!