Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi az oka, hogy Európában a...

Mi az oka, hogy Európában a magasfülkés kamionok, Amerikában a csőrös kamionok terjedtek el jobban?

Figyelt kérdés

2015. febr. 28. 23:57
 1/10 anonim ***** válasza:
Ez jó kérdés. Más stílus. Nekem egyébként jobban bejönnek. gondolom azért mert nagyobb motorblokkot tudnak bele rakni, így szerintem erősebb. Meg robosztusabb. Nekem egyébként a csőrösek jobban bejönnek.
2015. márc. 1. 00:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
84%

Más standard-ek alakultak ki a közúti közlekedésben és a fuvarozásban. Az amcsiknál adott volt a tér a széles utakhoz, így nagyobbak lehetnek a kereszteződések,ívek ( ott valahogy előrelátóbbak voltak a települések építésénél is, bár már volt előttük egy-két ezer évnyi európai minta és tapasztalat, amiből okulhattak) így ott a hosszabb szerelvények terjedtek el.

Igazából az '50-'60-as évekig itt is a csőrös megoldást használták, viszont nálunk az utak fizikai korlátai miatt rövidebb járműszerelvényeket tudtak így képezni. Talán ezt kiküszöbölendő terjedt el nálunk jobban a "bulldog fülkés" megoldás. Azonos hosszúság mellett így nagyobb rakfelület érhető el.

A másik fontos dolog, hogy a hosszabb járműre nagyobb hálófülke kerülhet, ami jól jön a nagyobb távolságok miatt. Igaz itt is jól jönne, de ott talán ennyivel jobbak a körülmények. :D


A nagy vízen túl leginkább csak a belvárosi áruterítő/kommunális teherautóknál alkalmaznak európai vagy ahhoz hasonló fülkét, a többiek maradtak a csőrös kivitelnél.


A motorok terén viszont nincs nagy különbség, ahogy össztömegben sincs. Nálunk 40 tonna lehet egy normál nyerges, odaát 80 000 font, ami kicsivel több, mint 36 tonna.

Odaát is leginkább a 6 hengeres soros motorokat használják, mint nálunk amik teljesítményben is hasonlóak. Annyi eltérés viszont van, hogy míg itt a 11,5-13 literes 400-500 lóerős motorok alkotják az állomány nagyobb részét, addig odaát a 15 literes 400-550 ló közötti erőforrások a gyakoribbak.

2015. márc. 1. 00:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
67%
Ennél egyszerűbb. Megvan milyen hosszú lehet max egy kamion. A csőrös nem praktikus.
2015. márc. 1. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
# 2-es jól írja! Én is így tudom.
2015. márc. 1. 08:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
10%
Igy van, minden cm számit, és ezért nem terjedtek el nálunk a csőrösok. Igazából nem is praktiukusak, ha a motornál is akarsz valamit matatni, fell kell másznod mig a nem csőrösnél lehajtod a kabint, és szerelsz.
2015. márc. 1. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

"A másik fontos dolog, hogy a hosszabb járműre nagyobb hálófülke kerülhet, ami jól jön a nagyobb távolságok miatt. Igaz itt is jól jönne, de ott talán ennyivel jobbak a körülmények. :D "


Nem egészen. Inkább az, hogy itt Európában, ezen a kicsi kontinensen nincsenek igazán nagy távolságok. Nem nagyon van olyan, hogy 4-5000 km-t kell egyfolytában menni, míg amcsiknál ez nem ritka, a keleti-nyugati part között.

Másik pedig az, hogy ha valamiből nagyon sokat kell szállítani nagy távolságra, akkor itt Európában megoldható a vízi szállítás is, egyszerűen megkerülik Európát (pl. francia-orosz, svéd-görög, német-olasz, stb.). Amcsiknál ez iszonyú sok időbe telne és nagyon sok kilométerbe, még akkor is, ha időközben túrtak egy Panama-csatornát maguknak. San Franciscoból vagy Portlandből még mindig egyszerűbb és olcsóbb közúton vagy síneken szállítani Torontoba, Detroitba vagy Chicagoba, mint vízen.


Szóval főként a nagy távolság az, ami itt Európában nincs, Amerikában viszont van.

2015. márc. 2. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

Látom a lényeget sikerült megérteni. Ott a nagyobb szerelvényhossz miatt lehetőség van nagyobb fülke használatára, míg nálunk ez nem játszik. Az szuper, hogy itt nincsenek akkora távok, viszont a sofőrök nem ritkán 3-4 hétre mennek és járják Európát.

Tény hogy itt nem nagyon kell egy fuvarban 4-5-6000km-t menni, viszont havonta itt is beleszalad az autókba 10k+ km amihez az európai kollégáknak is jól jönne egy tágasabb lakótér ( tudom, a nagy vízen túl nem ritka a havi 20 000+ km-sem, de a hours of service regulations és a sebességlimitek is lazábbak az európai szabályozásnál ).


Magának a vontató felépítésének nem sok köze van az egyébként helyen felvázolt logisztikai problémák költséghatékony megoldásához.

2015. márc. 2. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim válasza:
Végre valaki akinek van fogalma a dolgokról és nem csak a hülyeségeket írja
2016. ápr. 8. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Nem csak a kamion, de a pót is más ott. Míg nálunk 3 tengelyesek és alacsonyabbak, ott csak 2 tengely van a leghátulján jó nagy kerekekkel. Nálunk picit előrébb vannak a kerekek. Nálunk kisebb forduló ív kell ezért vannak előrébb a tengelyek és ezért is van 3 tengely.
2018. aug. 4. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Az ottani 11R22,5-es kerekek semmivel nem nagyobbak, mint az itteni 315/70R22,5 vagy 315/80R22,5-es kerekek ( meg a 385/65-nél sem magasabbak). Ott tengelyenként 4 gumi van, nálunk meg kettő. Ilyen tengelyelrendezésben nálunk 22t lehet a két tengely terhelése, a 3 tengelyesé 24 ( néhány különleges 3 tengelyesé ennél jóval több ).


Simán csak egyszerűbb mindenhova egyforma egyforma méretű kereket tenni és a világ végén sem szívsz egy defekttel.


A nagyobb kanyarodási sugárral szívnak is az amcsik egy-két helyen, vannak erről egész jó válogatások a youtubeon :D

2018. aug. 4. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!