Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy 2001-es,1.3 8V 68LE-s...

Petrons kérdése:

Egy 2001-es,1.3 8V 68LE-s Swift-ről van szó. Lentebb leírom a hibajelenséget. Járt már így esetleg valaki?

Figyelt kérdés
Kezdem a legelején, hátha ez is befolyásolja a hibajelenséget. Az autó vásárlásakor vezérműszíj lett cserélve. Feltűnő volt, hogy alacsony fordulaton nagyon nyomatékos, viszont felül elfogy az erő. Japán motorokra nem ez jellemző, de hallottam, hogy a 8 szelepes nyomatékosabb alul. Majd idővel kb. :2ezer km után fokozatosan kezdett egyenletlen lenni az alapjárat, már annyira hogy időnként majdnem leállt. Közben püffögések jöttek a kipufogóból mintha kihagyott volna. Végül az volt a gond, hogy a vezérlés el volt rakva egy foggal. Helyrerakás után beállt egyenletesen az alapjárat, megjött az ereje magas fordulaton viszont feltűnt, hogy elindulás utáni gázadásra torpan. Főleg hidegen érezhető, hogy a pedál lenyomására nem reagál majd kis idő múlva a gázpedál állásának mértékében hirtelen megindul. Alacsony fordulaton nincs benne erő, gázadásra csak hörög és lassan gyorsít. Elindulásnál is nagyot esik a fordulat. Vagy a megszokottnál nagyobb gáz kell neki vagy hosszabb kuplung csúsztatás. Továbbá a motorfék és gázadás közötti átmenet nem finom, berángat. Kanyarból kigyorsítva pedig rázkódik az autó. A motorban lévő összes érzékelő ellenállása gyári értéken van, fojtószelep potméter nincs szakadva, cserélve lett rotor, elosztófedél, kábelek, gyertya üzema. Szűrő, MAP szenzor (bontott), trafó stb. Porlasztási sugár szemrevételezése. De nem találtunk hibát. És a hibatároló is üres. Viszont lehúzott MAP csatlakozóval durvább a rángatás, de érezhetően jobban húz a kocsi. Már csak szerkezeti hibára gondoltunk, de időközben kijött a típushibája:dugattyútörés. Tehát meg kellett bontani a motort és ott is rendben van minden. Tanácstalan vagyok, hogy hol keressem a bajt. Ezeket leszámítva használható az autó, mert évek óta így megy, könnyen indul, hosszú utakon is használjuk, de érezhető hogy valami nem ok. Tipp?
2015. márc. 3. 15:25
 1/2 szántóvető ***** válasza:

co-mérés (lambdaszonda hiba miatt) megvolt?

esetleg falsot szív valahol.

a dugótörés típushiba a swiftnél?

2015. márc. 3. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:

Helló!


Igen, volt vizsgálva gázelemzőn. Ideális a keverék. Én is gyanakodtam a fals levegőre, mert olyan érzés, mintha szegény lenne a keverék. Érzem, hogy menne az autó és hallatszik a szívó hang, de mintha nem lenne hozzá elég benzin. Járás közben fújkáltam féktisztítóval és átnéztem, de nem találtam lyukas vagy laza csőcsatlakozást. Dugattyútörésem nemrégen volt. Ha jól tudom a 2000-2002 közötti szériát érinti.

2015. márc. 3. 20:04

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!