Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Robogó hangolásban jártas...

Robogó hangolásban jártas személy el tudná nekem magyarázni, a görgők, kontrasztrugó, kuplungrugó közötti logikai kapcsolatot?

Figyelt kérdés

Peugeot SV50 (Honda blokkos) Odáig eljutottam, hogy ha gyenge a motor akkor érdemes könnyebb görgőket berakni, hogy a motor pörgősebb legyen, és menjen a gép. Kisebb súlyokkal viszont a végsebesség csökkenni fog, mert a szíj nem fut ki a pályája szélére.

Ha nem elég a súly csökkentés, lehet még segíteni a kontrasztrugó erősebbre cserélésével is, és akkor még jobban pörög majd a gép. Nekem a problémám a következő: Erős a motor, de a gyári görgőkkel az utazósebesség(magyarul nem nyélgázon(~62km/h), hogy ne hajtsam szét) 55km/h Hogy növeljem a végsebességet beraktam nehezebb görgőket. Így az utazó 60-64km/h lett, ami tökéletes lenne, de a fordulatszám az alsó sebességtartományban, 38km/h alatt elég alacsony így emelkedőn már nem akar gyorsulni. Gyári(régi) kontrasztrugó van bent. Ha azt erősebbre cserélem, akkor a logikám alapján pörgősebb lesz a motor valamennyivel, és a végsebességem meg nem változik. Helyesen gondolom?

Leszögezném, hogy nem akarok gyorsulási versenyt nyerni, a végsebesség a fontos. Eddig így is elgurulgattam, csak az emelkedők voltak neccesek.



2015. márc. 5. 12:57
 1/3 anonim ***** válasza:

Ne kínlódj vele mert sehogy se lesz olyan ahogy te szeretnéd.

Fúrd fel a hengert vagy vegyél másik motort.

2015. márc. 5. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Köszi, de nem ez volt a kérdésem.
2015. márc. 9. 00:28
 3/3 anonim válasza:
100%

SV50 - Jó kis gépről van szó, lehet abból kihozni eredményt. Leírtad helyesen a kérdésed első felében a logikai összefüggést. Vagyis, a forgás hatására centrifugális erő viszi ki a golyókat, ezeknek a tömege minél kisebb, annál kevesebb erővel nyomja a szíjat hordozó tárcsapár - ezért nem gyorsul fen nagyon, de legalább könnyebbet jár a motor. Na, most már, neked az kell, hogy épp fordítva történjen. Sajnos, annak ellenére, hogy írtad a motorod erős, mégsem lehet túl sokat elvárni alacsony fordulaton. Ennek az oka a nyomaték, amely a fordulatszámmal van összefüggésben és az üzemanyag átalakításának a hatékonysága is a fordulatszámtól függ. Ez a kétütemű motor kb. a 6000 ford/perc értéken adja le a maximális erőt, persze egyenesben e fölött is lehet használni, de ha kell a nyomaték, akkor vissza kell engedni a 4500 - 6000 fordulatos értékre. Ha ez alatt van a fordulat, akkor szinte csak negyede vagy még kevesebb erővel bír a motor. Akkor olyan mintha 20 cm3 motorocska pörögne sajnos.


Úgy kell megválaszd a golyók súlyát és a kontrasztrugó erejét, hogy épp egy kicsit gyorsabb legyen a sebesség felső határ, de alacsonyabb fordulatnál (mondjuk 4500) még mindig legyen ereje az emelkedőn. Hagyhatod a rugót, vegyél köztes tömegű golyókat - nagyobb mint az eredeti, de kisebb mint a mostani. Egy próbát megér.


A kontrasztrugó szerepe a golyók pörgés alatti centrifugális erejének vissza tartása - a golyó tömege és a rugó ereje - e két értékkel tudsz játszani, olyan mintha sebességváltóval dolgoznál (lényegében az is - variátor sebességváltó). Neked el kell találnod a személyes igényednek megfelelő sebességváltó beállítást, megéri játszani a fentiekben leírtak tudatában. Ezzel a motorral a 80 km/h sem kizárt, de akkor hegyre nem megy. Ha pedig másképp állítod, hogy hegyre menjen, akkor meg lassú lesz kb. 50 km/h.


A kuplung rugónak e témában nincs szerepe, tehát azt ne bántsd (hacsak nem vetted észre a csuszást).


Még valami, ha kifényezed fényesre nagy fordulatú csiszolóval a szívótorkot, a fel és leömlő kamrákat és a karburátor be és kiömlő nyílásait, akkor kissé több levegő és üzemanyag áramlást kaphatsz. Magyarázat: a járatok falán apró hibák miatt fellépő kis örvénylések lecsökkentik a valós járatot, olyan mintha kisebb lenne a nyílás mindenhol, ahol a gyors gázkeverék áramlik.


Ezen kívül még lehetne tenni a karburátor és motor közé membrán szelepet. Nagy fordulaton segíthet a motor hatásfokán (csökken a karburátorban a légáram fékezésének értéke a kipufogás ideje alatt.)


Remélem segíthettem és hasznosnak bizonyul a válaszom.

2015. ápr. 5. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!