Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Befejezzem-e az autóvezetést?

Befejezzem-e az autóvezetést?

Figyelt kérdés
A 3.órán(6 órát vezetem) vagyok túl. A múlt alkalommal kimentünk a forgalomba és iszonyatosan rosszul vezettem. Az oktató folyamatosan szólt, hogy maradjak a sáv közepén. Én meg nem érzékeltem azt, hogy nem egyenesen megyünk. A másik ilyen szerencsétlenkedésem, hogy nem tudtam egy kanyart időben bevenni, mert nem tekertem elég gyorsan a kormányt. A harmadik, hogy nem vagyok elég gyors minden lassan megy és ha már forgalomban megyünk nem tudom a tempót felvenni és jóval lassabban kezelem a kuplungot, a féket meg a kormányt. Az autót sem érzem még és ez is nagy bajom. Véleményem szerint 6 óra vezetés után már éreznem kellene az autót meg jobban kellene vezetnem, ezért fontolgatom azt hogy a vezetés nem nekem való.

2015. ápr. 10. 18:20
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
6 óra óta vezetsz. 6 óra óta. Ez alatt senki nem tanul meg még autót vezetni, teljesen normális, hogy hibázol.
2015. ápr. 10. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Mikor az oktatóm ki vitt a forgalomba, nem tudtam a sávomban maradni.Éppen hogy nem szlalomoztam :D

Azóta meg... eltelt 22 év :)

2015. ápr. 10. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Engem csak a 10. órán (5. alkalom vége) vitt ki forgalomba. Utána mnég úgy 6-8 órán keresztül ha megálltunk bárhol, legszívesebben bőgtem volna. Aztán a 20. órától már nagyon élveztem az egészet.


Ma 1 hete vizsgáztam. Sok plusz órával és sok munkával, de sikerült :)

2015. ápr. 10. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Aggodalomra semmi ok, gyakorlat teszi a mestert is. Ha mester nem is feltétlenül lesz belőled, de átlagos vezető simán lehetsz. Gondolj arra hogy nagyon sokan meg tudtak tanulni többé-kevésbé jól vezetni.
2015. ápr. 10. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Na ezért rohadt nagy baromság, hogy már nincs rutin és rögtön mentek forgalomba. Ezeket a dolgokat ott kellett volna megtanulnod. Nézzük végig:


"A múlt alkalommal kimentünk a forgalomba és iszonyatosan rosszul vezettem."


Van ilyen. Nem mindig tud az ember ugyanolyan szinten koncentrálni. Persze jó esetben fáradtság/éhség/szomjúság/stb esetén nem vezetünk autót.


"Az oktató folyamatosan szólt, hogy maradjak a sáv közepén."


Ez azért van, mert a kocsi elé nézel. Mindig egy távoli pontot nézzél és azt "célod be". Rögtön meglesz az egyenes és a sáv közepe is.


"A másik ilyen szerencsétlenkedésem, hogy nem tudtam egy kanyart időben bevenni, mert nem tekertem elég gyorsan a kormányt."


Vagy túl gyorsan mentél a kanyarhoz képest. A kanyarsebesség nagyon szubjektív dolog, főleg amíg tanulsz nyugodtan vegyél vissza a kanyarokban.


"A harmadik, hogy nem vagyok elég gyors minden lassan megy és ha már forgalomban megyünk nem tudom a tempót felvenni"


Persze, mert félsz. Ez majd elmúlik, csak előbb meg kell szoknod a jármű kezelését és a forgalmat.


"és jóval lassabban kezelem a kuplungot, a féket meg a kormányt."


Ez is csak szokás és gyakorlás kérdése, nem nagy ügy.


"Az autót sem érzem még és ez is nagy bajom."


Miért, ki érzi? Ez egy akkora lufi! Közúti közlekedők közül mégis hányan vannak akik másfél tonna vasat éreznek? Az autóversenyzők "érzik" a járművüket, de ők abszolút rá koncentrálnak és évekig fejlesztik ezt a képességüket (is). Egy hétköznapi autós erre nem képes. Majd ha levezettél 10-15 évet ugyanazzal az autóval, akkor mondhatod, hogy "érzed" (valójában akkor is csak az autó méreteit fogod zsigerből tudni).


"Véleményem szerint 6 óra vezetés után már éreznem kellene az autót meg jobban kellene vezetnem, ezért fontolgatom azt hogy a vezetés nem nekem való."


6 óra vezetés után a mai szisztémában jó, ha nem fulladsz le minden második lámpánál. Ezt az "érzést" meg felejtsd el, baromság. Mérni kell. Például: a kocsi jobb szélét megtanulod, ha egy hosszú egyenes padka mellé beállsz (szorosan) és megnézed, hogy a padka csíkja hol tűnik el a motorháztetőnél. Ez a pontot megjegyzed és utána tudod mennyire tudsz jobbra kitérni, hogy még ne szaladj le az útról. Az autó hátulját / elejét hasonlóképpen lehet; valamit elé/mögé állítasz, beülsz és megnézed mennyire van közel az adott tárgy. Ennyi.


Ezek a távolságok idővel rögzülnek és már nem kell tudatosan méricskélni (ezt szeretik "érzés"-nek nevezni egyesek), de arra ne számíts, hogy ez jogsi megszerzése előtt már bekövetkezik. Kell hozzá idő bőven.

2015. ápr. 10. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 Koaxk Ábel ***** válasza:
71%

Az #5-ös válaszoló korrektül összefoglalta a lényeget.


Én csak annyit fűznék hozzá, hogy 6 óra alatt, de még 100 óra alatt sem lehet megtanulni vezetni. Alapokat el lehet sajátítani.


Én rutinos sofőr vagyok sok százezer kilométerrel a hátammögött, de bizony autó és autó között is van mit tanulni, életemben először átültem hátsókerekes autóba ráadásul télen, és bizony rá kellett jönnöm, hogy 15 év rutin ide vagy oda, bizony van mit tanulni.


Szóval ne hagyd, hogy senki, vagy semmi elvegye a kedved.


Nekem egy faxkalap oktatóm volt, egyfolytában szidott, ha apám nem bax le, hogy márpedig csináld végig fiam, lehet jogsim se lenne. Ma meg már, nem nagyképűségből, de szerintem az átlagnál jobban vezetek.

2015. ápr. 10. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat most már magabiztosan folytatni fogom a vezetéstanulást!
2015. ápr. 10. 20:39
 8/8 anonim ***** válasza:
6 óra vezetes utan en meg boven rutinpalyan mentem, kb 15.oraig..mirol beszlunk?
2020. jan. 30. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!