Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért szűntek meg az NDK-s...

Miért szűntek meg az NDK-s autómárkák?

Figyelt kérdés

2015. ápr. 28. 17:40
 1/9 anonim ***** válasza:
86%
Mert az NDK - mondjuk így - beolvadt az NSZK-ba, amely egy sokkal fejlettebb ország volt. Valószínűleg a nyugatnémet tőkések nem láttak fantáziát a rendkívül elavult Trabiban, Wartburgban, Barkas-ban.
2015. ápr. 28. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 petizacc ***** válasza:

Ahogy az első írja.

Elavult járműveket gyártottak és nem tudták felvenni a versenyt a konkurens márkákkal.

2015. ápr. 28. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
Mert a KGST megszűnte után a kutya sem vette a termékeiket - márpedig aki a kapitalizmus nevű játékban nem tud eladható terméket előállítani, annak vége.
2015. ápr. 28. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Mert a termelés ezekben az elavult gyárakban nem volt fenntartható nyílt piaci viszonyok között. Azonkívül a termékek sem voltak összevethetők a kapitalista országok termékeivel. Amíg tervgazdaság meg KGST volt, addig nem nagyon volt érdekes a gyártás gazdaságossága, az áru minősége és piacra sem nagyon kellett vadászni, mert ment az árucsere-bere a keleti blokkban.
2015. ápr. 28. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%
Nem ismeritek a titkos igazságot. A Trabant a Porsche mozgékony és hatékony alternatívája volt, a Wartburgra a Volkswagen volt féltékeny. Veszniük kellett, mert túl jók voltak.
2015. ápr. 28. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Titkos igazság ide vagy oda, már a 80-as években sokkal fejlettebbek voltak a nyugati márkák. Igazából a szocialista országokból is a legtöbb gyártó őket próbálta kopizni, valakinek sikerült, valaki teljesen belebukott. A fő hátrány az volt, hogy az NDK-s gyártók közel akkora árat kértek, mint egy nyugati gyár. És azért valljuk be hogy azért nem mindegy hogy Golfban ülsz, vagy Trabiban. Igazából talán az összes NDK járműmárka eltűnt, talán az MZ motorkerékpárgyár tudott fennmaradni úgy ahogy.
2015. ápr. 28. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
A volt szovjet márkák fennmaradtak.Legalábbis Ladát és Krazt ,Kamazt gyártanak még.Ha jól tudom Zil-t is.Talán Uralt is.
2015. ápr. 28. 21:57
 8/9 gomzoli ***** válasza:
Mert túlnyomóan saját piacra termelnek, és az ottani körülmények között továbbra is versenyképesek az ár-érték arányukkal.
2015. ápr. 28. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Mert 1990-ben a kutyának sem kellett 30 éves autó. A Trabant 601 1964-ben jelent meg, a kétüteműn alig módosítottak időközben. A négyütemű is csak annyival tudott többet, hogy nem füstölt és nem kóválygott annyira az úton. Viszont látszott rajta, hogy a véglegesen elavult bódéba tákolták bele a motort, néhol TSz-műhelyeket idéző megoldásokkal (örök kedvencem a tank betöltőnyílásához vezető cső).

A Wartburg is nagyjából ugyanezt tudta: az 1956-os 311 óta reszelgették a kétüteműt (ami meg az 1940-es DKW F9 technikáját hordozta a lemezek alatt), a végére már fűtése is volt, a vizet sem forralta (rájöttek Eisenachban, hogy a termoszifonos hűtés nem működik, a hűtő meg jobb helyen a motor előtt, mint mögötte) és alig kellett két sávnál több ahhoz, hogy egyenesen haladjon (jobban rugózott a tekercsrugós felfüggesztés, mint a régi laprugós, csak épp borzalmasan imbolygott). A négyütemű nagyjából ugyanez volt, 1.3-as VW-eredetű motorral és több LED-del a műszerfalon (az igen hasznos ám).

Nem csoda, hogy ezek senkinek sem kellettek, mikor jobbat is vehetett. A KGST-ből csak azok a márkák maradtak fenn, amik tudtak valamit mutatni. A Škodának óriási szerencséje volt, hogy - szinte egyedüliként a keleti márkák közül - képes volt önállóan fejleszteni, a Favorit volt annyira fejlett, hogy a VW-nek megérje megvenni a céget. Ki is dobták a farosokat, amint lehetett. Igaz, a németeknek csak a márkanév kellett, de azért jobb volt úgy átvenni egy gyárat, hogy gyártható autójuk is van.

A szovjet, majd orosz gyárak helyzete különleges. A belföldi piac akkora, hogy simán eltartja őket, az igényszint pedig nem túl magas (mindegy, csak guruljon). Ezért aztán a VAZ és néhány teherautógyár túlélte a nagy összezuhanást. De például az AZLK (Moszkvics) és a ZAZ (Zaporozsec/Tavrija) menthetetlenül eltűnt a süllyesztőben. Reménytelenül elavult, gyenge minőségű autókat gyártottak, még az oroszoknak sem kellettek.

2015. ápr. 29. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!