Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Gumiabroncs vásárlás előtt...

Gumiabroncs vásárlás előtt állok, gyakorlott és értelmesebb, esetleg szakmában dolgozó ember tudna ebben segíteni? (többi lent)

Figyelt kérdés
Életem első autójára szeretnék nyári abroncsokat vásárolni. A 71dB-les gördülési zaj hangosnak, zavaróan hangosnak számít, vagy még jó, az az átlag? A fogyasztási besorolásnak van értelme? Amit kinéztem az Hankook Ventus Prime 2 K115 XL B-s fogyasztási besorolással, keresgéljek A osztály besorolásút (ami jóval drágább) vagy nézhetek olcsóbb C-st? Még egy: jelenleg 255-ös gumik vannak a felniken és pont jó, 245-ös gumikkal gond lenne akár esztétikailag, akár fizikailag? 255-ösben nem nagyon találtam nyári gumit ami szgk-ra való, a fogyasztási besorolásuk pedig horrornak tűnik. Városban lakom, terepen nem használnám, a fékút sem mérvadó!

2015. máj. 2. 08:34
 1/10 anonim ***** válasza:

Én ugyan csak érdeklődő amatőr vagyok, de ha ez segít:

A legtöbb gumi zajszintjét általában 68-72db között szokták megadni. A 71 teljesen átlagos szerintem. 65 alattiból szerintem nem sokat találnál.

Hankookot még nem használtam, de pont erről a típusról, amit írsz, sok jó véleményt hallottam. Ár-érték arányban nagyon jó. Jó gumi, de még nem a nagy prémium márkák árszintje.

B és A között olyan nagy fogyasztásbeli különbséget szerintem nem lehet észrevenni. A D vagy E vagy rosszabbakat kerülném. De még ott sem decikben mérhető a különbség 100-on.

245-ös is jó szerintem. Az én autómon 225-ös és 215-ös is volt már. Szemre azt az 1 centit nem tudod megmondani. Illetve normál utcai használatnál tapadásban sem lesz érezhető különbség. Csak majd a kerékméretet ne felejtsd el átállítani az autó "agyában" ha van rá mód.

2015. máj. 2. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

A gördülési zaj nagyon trükkös, mert a zaj frekvenciája nincs megadva, egy mélyebb morgás meg lehet, hogy kevésbé zavaró, mint egy magasabb hang. A másik gond vele, hogy ez a kocsi külsején mérve számít, egy jól szigetelt prémiumban például van úgy, hogy észre sem veszed a különbséget a két érték között.



A fogyasztási besorolás szintén megtévesztő, mivel alapjában véve vannak eco (geen és társai) megnevezésű gumik, ezeket a gyártók fogyasztásra és alacsony kopásra optimalizálják, cserébe egyéb tulajdonságaik sérülnek, azonos gyártók sima és fogyasztásra optimalizált gumijai általában a tesztek két végén végeznek. Spórolsz tankolásonként pár száz forintot, de ha egyszer nem tudsz megállni, és koccansz, akkor csak a lökhárító fényezésén buksz egy 20-ast. Megéri?


A váltó méret meghatározásához a pontos kerék adatokat is leírhatnád.

2015. máj. 2. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Szerintem nem váltóméretre gondolt a kérdező. Feltételezem felnit nem akar cserélni.

De pl az én autómhoz is gyári méret a 225/45R17-es (és váltóméretei) és ajánlott a 215/45R17-es gumi is. Ugyebár utóbbi egy kicsit kisebb kerületű gumi, ami miatt a sebesség és távolságmérő csalna. Pont ezért az autó komputerében be lehet állítani a tényleges méretet. Opcióként felhozza pont ezt a méretet is csak ki kell választani a listából és akkor hozzá korrigálja a sebességet és a távolságot.

2015. máj. 2. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat! Prémium autóm van, konkrétan egy 5-ös BMW. Utolsó: nem hiszem hogy más lenne a tempó akkor ha a szélesség változik, de a magasság ugyanakkora marad. Az első szám az a szélesség, 255-ről 245-re váltanék, de a többi maradna ugyanaz: /55xR17.
2015. máj. 3. 08:45
 5/10 A kérdező kommentje:
Ennek a guminak a tulajdonságai amit írtam és kinéztem: B-s fogyasztás, B-s fékút nedves úton, 71dB zaj, "megerősített gumi" ami állítólag tartósabb és nagyobb utazótempóra képes.
2015. máj. 3. 08:48
 6/10 A kérdező kommentje:
Ja és felniket nem akarok cserélni, pont ezért kérdeztem, hogy jó-e a 255-ös helyett a 245-ös, mert a felnik mindenképp maradnak.
2015. máj. 3. 08:51
 7/10 anonim ***** válasza:

Kérdező! A gumi oldalmagasságát százalékban adják meg. A szélesség százalékában.

255/55-ös gumi oldalmagassága: 255x0,55=140,15mm.

A 245/55-ösé: 245x0,55=134,75mm.

Tehát a két kerék átmérője pont hogy nem lesz egyforma, tehát az óra is csalni fog. De gondolom ezt a BMW-nél is lehet korrigálni, ha mákép nem gépre dugva.

Utóbbi guminál egyébként a kerék átmérője 11mm-rel lesz kisebb. Ez nem olyan jelentős, de eddig amikor pl 100km/h-t mutatott az óra, ugyan akkora sebességnél 102-t fog mutatni.

2015. máj. 3. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Sztem semmi köze nincs a szélességnek az oldalmagassághoz. Nem is értelek igazán. Egyszer 6 mm diff. van, későb 11 mm-t írsz. De mindegy is, a lényeg hogy jó lesz az a gumi amit kinéztem és jó lesz a 245-ös méret.
2015. máj. 3. 13:57
 9/10 anonim ***** válasza:

A gumi oldalmagassága és a kerék átmérője nem ugyan az a fogalom.


Gumi oldalmagassága: a gumi "vastagsága" a felnin. A felnitől a kerék legkülső pontjáig mért távolság. Például a 245/55-ös guminál ez nagyjából 13,5cm.


A kerék átmérője: a komplett kerék magasabb mérete ha pl egy mérőszalaggal rámérsz. Egy 245/55R17-es keréknél ez nagyjából 70cm.


A lényeg hogy egy kicsit csalni fog az órád, de nem sokkal. Többet fog mutatni, mint amennyivel valójában mész. De ez még a jobbik eset. Így nagyobb eséllyel nem trafiznak le. :)

2015. máj. 3. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Értem, köszönöm!
2015. máj. 4. 12:08

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!