Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A turbó miért csak x idő...

A turbó miért csak x idő múlva kapcsol be?

Figyelt kérdés
Úgy értem minél nagyobb a turbó, annál később kapcsol be, ezért szoktak biturbót szóval kicsit és nagyot is felrakni nem? De miért kapcsol be később a nagyobb, és miért korán a kicsi?

2015. máj. 15. 10:50
1 2
 1/12 Beviz Elek ***** válasza:

A nagyobb turbóban nagyobbak a lapátok, nagyobb a tehetetlensége. Ugye a kipufogógáz hajtja meg.

Neked sem mindegy, hogy a számìtógép ventilátorát fújod hogy pörögjön, vagy egy nagy álló ventilátort.

2015. máj. 15. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
Ezt hívják turbólyuknak.
2015. máj. 15. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
A nagyobb turbónak nagyobb tehetetlensége van és nagyobb térfogatban kell felépítenie a nyomást
2015. máj. 15. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
köszi a válaszokat! Amúgy lehet buta kérdés de ha mondjuk ilyen extrakönnyű karbon-szénszálból csinálnák akkor is csak nagyobb fordulatszámon kapcsolna be?
2015. máj. 15. 12:24
 5/12 anonim ***** válasza:
NEm tudom az extra könnyű karbon cucc mit szólna ahhoz az akár 1000+ fokhoz, ami ott van amikor már izzik a feltöltő. Lehet ez a füstbe ment terv :)
2015. máj. 15. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%
Előttem leírták a lényeget, viszont hozzá kell tenni, hogy a turbó nem kapcsolbe. A motort ahogy beindítod, már pörög is a turbó. Viszont kell neki egy adott fordulat, ahonnan már akkora nyomást és légszállítást álltson elő amekkorára szükség van. Ha rálépsz a gázra, időre van szüksége, hogy felpörögjön.
2015. máj. 15. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Egyrészt nem vegytiszta levegő áramlik benne, hanem égéstermékkel szennyezett, másrészről sokkal nagyobb fordulaton forog mint a motor, harmadrészt, sokkal magasabb a hőmérséklete a lapátoknak, mint a motor hőfokjelzője mutat (nem csak a csapsúrlódás melegíti, hanem a fent említett szennyező anyagok okozta súrlódás is. Szóval szerintem jelenleg nem lehet karbon turbót csinálni. De nem elképzelhetetlen, hogy hamarosan lesz olyan megfizethető kompozit anyag ami erre a felhasználásra is megfelel
2015. máj. 15. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
78%
Ezen mindig kiakadok... Bekapcsol a turbó... Amikor "bekapcsolod" a motort akkor "bekapcsol" vele együtt a turbó is.
2015. máj. 16. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 Beviz Elek ***** válasza:

Nem használtam karbont sosem, de szerintem nem bírná azt az extra nagy hőt. Ha kivitelezhető lenne, akkor igen, hamarabb gyorsulna fel a lapát.

A turbo nem bekapcsol,hanem a kiáramló kipufogógáz FOLYAMATOSAN forgatja. A kiáramló gáz sebességnövekedésével gyorsul a turbina (a kiáramló gáz sebessége pedig a fordulatszám emelésétől nő).

A kialakításával lőhető be a turbo karakterisztikája. Inkább magas fordulaton húzzon nagyon, vagy alacsonytól magasig, de gyengébben, ugye nem mindegy hogy egy Mitsubishi pickupba vagy pedig egy Passat 1.8T-be rakjuk be.

A turbólyuk, amiről beszélsz, hogy alacsony fordulaton nem kapcsol be (pedig dolgozik csak gyengén), az az, amìg felgyorsul a turbina. Ennek a javítására fejlesztették ki a változó geometriás turbókat.

A sportos, turbósított kocsikban lefújószeleppel oldották meg ezt a problémát. A turbó tölt egy csomó levegőt, elengeded a gázt, a pillangó szelep bezár, a levegő nem tud tovább menni, a turbó lendületből nyomná de nem tudja tovább préselni, ezért "leblokkol". Új gázadásnál újra alacsony sebességről kell induljon. Ha lefújószelep van benne, a pillangószelep zárásánal kialakuló nyomást elengedi, a turbót nem lassítja le a berekedt levegő, ìgy gázadásra nem alacsony fordulatról kell újra felgyorsítani.

Ez a dinamikának és a turbónak is jót tesz

2015. máj. 16. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 veterán vas ***** válasza:
Hát persze, van benne egy óramű és be tudod állítani. Pl. ha reggel indulsz melóba, 6:30-ra, állítod és akkor be fog kapcsolni. Azt pedig hangról tudod, hogy mikor kapcsol ki, mert csenget mint a mikró. :)
2015. máj. 22. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!