Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szeretném az én kis fordomat...

Szeretném az én kis fordomat gyorsabbá tenni az utcára (tuningolni) hogyan kezdjek hozzá, mit kell tudom és mennyi értelme van?

Figyelt kérdés
95ös ford escort clx
2015. máj. 15. 17:08
 1/10 anonim ***** válasza:

Kb semmennyi értelme nincs. Ha komoly teljesítménynövekedést szeretnél, az többe, esetenként sokkal többe kerül, mint amit az autód ér.

Neked kell tudnod, hogy bele akarsz-e locsolni egy Escortba pár százezret vagy inkább veszel egy alapból erősebb autót.

2015. máj. 15. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Na az előző jó nagy baromságot írt!


Nem 2-300 lovat akar kihozni az 1.3-as 1.6-os ból.


Ajánlom figyelmedbe ezt az oldalt.

[link]

Az elején kezd és haladj sorba.Sok mindenre kitér.

Pár fogalommal nem árt tisztában lennetek.(Az előző válaszadónak is)

2015. máj. 15. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

"Szeretném az én kis fordomat gyorsabbá tenni az utcára"


Pedig ezt írta a kérdező. Ő teljesítményt akar növelni. Szuper az oldal, jó sok bla bla van rajta, ha lesz időtök felvilágosíthattok mennyibe kerül egy 1.6-os 90 lovas Ford motor 130-150 lóra húzása. :)

2015. máj. 15. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Na látod itt a probléma.

A "bla bla" meg a "lóra húzása"

Bezzeg a te 200 lovas BMW-d amire ráköltöttél 300-400 ezret az karcol mi.

Utána meg szír a szád,hogy egy ügyesen tuningolt jól optimalizált 90 lovas Trabi 1.1 meg ott hagy a pirosnál.


Kérdező,ha lesz időd rá és van hajlandóságod olvasd csak el.

Utána nem fogsz tudatlan lenni.

2015. máj. 15. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Semmi bla bla bla. Kérdeztem valamit, amire konkrét választ várok, nem rizsát. Nem megy?

Egyszerű a kérdés, mit kell tenni azzal a központi injektoros 90 lovas motorral, hogy legalább 130 paripa legyen benne és mi ennek a költsége.


Nincs 200 lovas BMW-m, de van 272 lovas Volvom. Fogjuk rá, karcol. :)

2015. máj. 15. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Csak motor tunig viszonylag olcsón.100 ezer alatt mondjuk 130ig(130 lovat egy nagyobb befecskendező nyomás és egy "cship tuningal is el lehet érni kb 40000FT)

Kezdjük az elején.Mivel a 95-ös motor biztos nincs a legjobb kondiban ezért rendbeszedjük.Ezt nem részletezem.

De nem is magyarázkodom akinek 270 lovas Volvója van minek magyarázkodjak.

Direkt szűrő,szívó tökcsér.A légtömeg mérő előtt.

Nagyobb nyomás az injektorban.Hogy ezt az injektoron állítod,vagy veszel egy nagyobb nyomásút.

Sport dob nem teljes rendszer.

Kb enyi.Ha használtat veszel bőven alatta vagy.

(figyelem a használt nem azt jelenti,hogy szar)

De lehet még elfokolt nagyobb emelésű vezérmű.280 fok körül már jó.

Érdemes lenne az vezérmű miatt egy kicsit növelni a kompressziót,hogy ne veszíts nyomatékot az alsóbb fordulatszám tartományban.

Pesten és Debrecenben is tudok olyan műhelyt ahova beviszed a régi vezérművet és kihozod az "újat" sokkal olcsóbb mint origit venni és kb ugyanolyan jó.

Jobb lenne ha találnál használt közép és hátsó dobot 50-es hez csövet lehet venni a leömlőnél meg össze lehet ügyeskedni.Vagy venni egy közdarabot.

Kb ennyi elálmosodtam.Bocs a helyesírási hibákért.

Még annyi,hogy a chip tuning mindig az utolsó művelet legyen és hogy olyan műhelybe menj ahol nem előre megírt/típusra szóló progit használják ,hanem a motor változtatásaihoz igazítják.Ha jól tudom az 95-ös escortoké

még írható és nem kell csippet cserélni.

2015. máj. 15. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

"130ig(130 lovat egy nagyobb befecskendező nyomás és egy "cship tuningal is el lehet érni kb 40000FT) "

Oké. Dobunk bele egy nagyobb injektort ez tényleg nem nagy összeg és egy kis chip tuning. Eddig oké. Egy kérdésem van:

hogy fog megvalósulni a közel tökéletes sztöchiometrikus keverési arány csak a befecskendezett üzemanyag mennyiségének növelésével( mert ugye egységnyi keresztmetszeten magasabb nyomással átfolyó üzemanyag az több.. )? Honnan lesz több levegő? Hogy fog megvalósulni a labda jel általi vezérlés többlet levegő nélkül? :)

Ja hogy akkor fúrjuk a motort, kapjon túlméretes dugót, esetleg növeljünk a sűrítési arányon is? Következő pont :)


"Kezdjük az elején.Mivel a 95-ös motor biztos nincs a legjobb kondiban ezért rendbeszedjük.Ezt nem részletezem."

Részletezd nyugodtan. Egy hengerfej gépmunka 36 000 a XX. kerületben + nyilván új szelepszár szimeringekkel fogod összerakni. A hengerfejtömítés közel egy 10-es, a szelepfedél tömítés is pár ezer. Ha köszörülni kell a vezérmű tengelyet az megint pénz, ha a főtengelyt is gépmunkázod, esetleg csapágycsere, ha elmászott a hengerfal akkor fúrás,hónolás, túlméretes gyűrűkészlet, akkor már illik hozzá dobni új vízpumpát, olajszivattyút és vezérlést.

Na csak ez a "nem részletezem" ez többe kerül, mint egy 95-ös Escort!!


"Direkt szűrő,szívó tökcsér.A légtömeg mérő előtt. "

Határ felesleges, de jól mutat.


"Nagyobb nyomás az injektorban.Hogy ezt az injektoron állítod,vagy veszel egy nagyobb nyomásút. "

Ezt már korábban leírtam, nagyobb nyomáshoz több levegő szükségeltetik. Lásd egyes pont.


"Sport dob nem teljes rendszer. "

Sport dob, az kereken 0,000%-ot jelent. Egy teljes rendszer az már inkább. Nemrég húzattunk új sima gyári méretű rendszert egy E30 alá, dobokkal együtt 23 000 volt. Ez full gyárinak megfelelő, egy emelt teljesítményű motorhoz ez duplázható.


"Kb enyi.Ha használtat veszel bőven alatta vagy. "

Kb ez eddig egy 95-ös Escort árának a duplája :)


"De lehet még elfokolt nagyobb emelésű vezérmű.280 fok körül már jó.

Érdemes lenne az vezérmű miatt egy kicsit növelni a kompressziót,hogy ne veszíts nyomatékot az alsóbb fordulatszám tartományban. "

Ja, elfokolt vezérműtengely, meg akkor már hosszabb szelepek is, meg egyedi hengerfej, meg kovi dugók, zsugor hajtókarok... mindegy ha rak bele egy Cosworth blokkot :)


Szóval igen,lehet tuningolni az Escortot, csak anyagi katasztrófa és belelocsolsz annyit, amiből már veszel egy alapból 150 lovas autót - vagy erősebbet. :)


"De nem is magyarázkodom akinek 270 lovas Volvója van minek magyarázkodjak. "

Nem Janizásból írtam le milyen kocsim van, hanem mert felvetetted a tuning BMW, gondoltam szólok, hogy nincs olyanom :D

Ne a kocsim miatt magyarázkodj, hanem azért, mert nem vagyok tök süket hozzá.

Gondolom amit te felsoroltál, az biztos megvan nagyon olcsón, mert '95-ös Escortot már lehet venni 200 000-ért :)


[link]

2015. máj. 15. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Hát én 4 éve versenyzek amatőrben és 10 éve van műhelyem,de hogy valaki azt mondja hogy 100 ezer alatt egy központi befecskendezéses 90 lovas motorból nem lehet kihozni 130 lovat az vagy kötekedni akar vagy hülye.


Te biztos régebb óta vagy a szakmában úgyhogy neked van igazad!

De azért csak nem vagyok hülye ha 10 év alatt senki nem panaszkodott a munkámra!Pedig trabantól mustángonát porsche is volt a kezem alatt.

Mos épp egy 86-os 5.7-es Corvin is dolgozunk.

Én nem nagyképűségből írtam amit írtam.Hanem a szilárd tényeket.

Szerinted kár egy 95-ös fordot tuningolni

PERSZE,hogy kár mert abból nincs nagy bevétel.

Ne terjeszt a baromságot!!!!!!!!


Ebből az autót igenis rugalmasabbá/sportosabbá lehet tenni 40-50 ezer forintból!

2015. máj. 15. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

"PERSZE,hogy kár mert abból nincs nagy bevétel.

Ne terjeszt a baromságot!!!!!! "


Világos, neked műhelyed van és amatőrben versenyzel, ezt leszámítva bármi cáfolat a fent leírtakhoz? :D

Én nem bevételt generálok, nem vagyok boltos,de szerintem 40-50 000-ből nem fogsz 130 lovas autót csinálni belőle. Ennél többet meg felesleges költeni egy olcsó autóra.

2015. máj. 15. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Nem volt türelmem végigolvasni, de ott elakadtam, hogy megemelt injektor nyomás. Szerintem arra csak akkor lehet szükség, ha egy nagyobb vagy adott keresztmetszeten a gyári nyomás már nem képes átpréselni a kívánt mennyiséget. Szerintem egy optimalizált adagolási térkép esetén sem lesz szükség akkora többlet üa. mennyiségre ami indokolná a nyomás emelését. A normál fordulattartományon természetesen.

A szívó oldal geometriájának megváltoztatása nem biztos hogy előnyös a töltés, illetve az elkeveredés szempontjából... (Rezonancia töltés, örvények)

Amint növeled a hengernyomást (robbanáskor) megnő a főtengelycsapok, csapágyak, nyugvócsapágyak, hajtókarok terhelése, amit kompenzálni kell emelt teljesítményű gépészeti elemekkel. Ezek nagy összegek. A régi hengerfejtömítés lehet, hogy egyszerűen nem fogja elbírni. Szignifikáns teljesítmény emelkedés esetén a gépészeti elemekkel is számolni kell! Ha az élettartam is számít.


Bocs a kérdezőre is reagálni kellene:

Szerintem használj prémium üzemanyagot. Ennyi.

A többi már rizikó.

Amúgy: léteznek sport vezérműtengelyek, amelyek módosítják a szelepidőzítéseket. Lehet emelni az üzemanyag mennyiségeket(chiptuning, hangolás). Sportszűrő max, de általános, mindenhez jó szívóoldallal nem kísérleteznék. Kipuff elvezetés is fontos. Kimenetei torlónyomás fontos szempont a maradékgázok, öblítés szempontjából.

Mondjuk el lehet játszadozni. Pénz kérdése.

Majd jön a vizsga, nem elég a fék, eszi a féket, esetleg nem lesz jó a CO-d, stb...

2015. máj. 16. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!