Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha 130al megyek és kiteszem...

Ha 130al megyek és kiteszem üresbe akkor a motor csak bevan indítva nem? Ezen kívül nem kopik ilyenkor semmilyen alkatrész?

Figyelt kérdés
Így akár leis állithatnám a motort menet közben nem? Akkor sem kopna semmilyen alkatrész a kerekeken kívül?
2015. jún. 8. 14:28
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%

Na ez az amit felejtsél el de nagyon gyorsan.


A te rutinoddal leállítod a motort, a kormányzár bezár, és már csak az a kérdés, hogy magadon kívül még mennyi embert fogsz kinyírni!!!


Használd nyugodtan a motorféket, teljesen üzemszerű működés, nem kell varázsolni az utakon.


Könnyen így járhatsz (vontatták, de nem értett az autókhoz):

https://www.youtube.com/watch?v=RvtYswQxVCk

2015. jún. 8. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

Ha leallitod a motort, akkor:


- lehet hogy elmegy a vilagitas, tipusfuggo

- elmegy a kormanyszervo

- elmegy a fekszervo


ez a ket utobbi csunya meglepetest tud okozni. Inkabb ne jatsz ilyesmivel, es ne is tedd ki uresbe. Minek?

2015. jún. 8. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 Tomcatters ***** válasza:
Haaat hiaba teszed be üresbe.. a motor kb 1500fordulat /min alatt ugy is befecskendezi az alapjarati uzemanyagmennyiséget csak itt akkor feleslegessen , inkabb használj motorféket :) pl 130 nal kiveszed üresbe hamar lemegy a fordulat alapjáratra es folyamatossan fogja benyomni foloslegessen a benzint ,de ha benthagyod sebessegbe es motorfekkel gurulsz ugy nem fig hamar lemenni 1500 alá es olyankor tolouzembe valt a motor ecu ja es teljesswn leveszi az uzemanyag befecskendezest mert hajtja a mitrot maga a suly es a sebválto
2015. jún. 8. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
Persze, de ezt egy szikláról lehajtva csináld, hogy más ne sérüljön meg.
2015. jún. 8. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
61%
Nem hülyeség amúgy amire gondol, persze leállitani a motort menet közben SOHA NEM szabad, viszont az üresbe kidobással lehet jól spórolni, mert akár több mint egy kilómétert is tudsz igy gurulni, persze kell vigyázni hogy ne tartsd fel a forgalmat. Persze nem ajánlatos üresbe tenni ilyen nagy sebességnél mert eléggé instabil lesz az autó, és az ilyen kérdezőknek, mint te Aranka, aki elég érrdekes dolgokat szokott kérdezni, végképp nem ajánlom, még a 130-al való utazást sem.
2015. jún. 8. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 Tomcatters ***** válasza:
Ha kiveszed üresbe ugy is fogyaszt a motor ,ha viszont motorfekkel hagyod gurulni egyaltalan nincs üzemanyag befecskendezés ,mert teljessen elveszi az elektronika :)
2015. jún. 8. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Aranka gondolkodik című rovatunkat látják. Hiányzott már.

Ha 130-nál üresbe teszed a motort és lelépsz a gázról, alapjárati fordulaton fog pörögni. Az üzemanyag-fogyasztása kicsi lesz, a váltó pörög magának (egyik oldalról a motor forgatja alacsony fordulaton, másikról a kerekek jó gyorsan, de nincs összekapcsolva a két oldal, nem sok minden történik. A fogyasztás kicsi, de a sebességed csökken.

Ha motorfékezel, a fogyasztásod csökken, valahol 0 közelében lesz. Ilyenkor ugyanis csak az alapjárati fordulat fölött kicsivel kap újra üzemanyagot a motor, amíg le nem esik a fordulat erre a szintre, nincs befecskendezés.

Ha leállítod a motort, akár a teljes megállásig is 0 lehet a fogyasztásod. De menet közben nem szoktuk a motort leállítani. A motor ugyanis nem csak az autót hajtja, hanem sok segédberendezést is. A hidraulikus kormányszervó nem működik álló motorral, az elektromos csak elméletben, a fékszervó vákuumdobjából pár fékezés után "elfogy a vákuum", a klíma nem hűt (már akinek ez fontos) és ha mégis úgy döntenél, hogy mehetnéked van, előbb be kell indítani a motort. Még ha könnyen is indul a motor, idegtépő az a pár másodperc. Ami könnyen megsokszorozódhat, ha kapkodsz. A kormányzárat bekattintani nehéz menet közben, általában olyan a gyújtáskapcsolók konstrukciója, hogy leállítás után amíg benn van a kulcs, a kormányzár nem akad be. Kihúzott kulcsnál a kormányt elfordítva kattan, ez menet közben eléggé vicces tud lenni, de talán nem vagy annyira gyengeelméjű, hogy ki is vedd a kulcsot.

Ja, és automata váltós autónál felejtsd el ezt a mutatványt. Az automaták olajszivattyúját a motor hajtja, a bennük keringő olaj végzi a kapcsolást és a kenést is. Ha a motor megáll, kenés nincs, a váltó meg azt nem nagyon szereti. Szóval ha nagyon zavar, hogy normálisan mész az autóval, akkor vagy üresben gurulj, vagy motorfékezz, de ne állítsd le.

2015. jún. 8. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
A motorleállítást csak érdekességképp kérdeztem, az üresben gurulás tetszik nagyon mert lehet hogy lassulunk de nagyon kis mértékben, az átlagfogyasztás mérő pedig csak úgy suhan lefelé, délegyházára 3,8 as átlagfogyasztással
2015. jún. 8. 16:01
 9/11 A kérdező kommentje:
mentünk le
2015. jún. 8. 16:01
 10/11 A kérdező kommentje:
Az üresben gurulásnak köszönhetően, és örülök hogy nem tesz ez rosszat se neki
2015. jún. 8. 16:03
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!