Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motoroknál a gázelvétel már...

Motoroknál a gázelvétel már motorféknek számít?

Figyelt kérdés
Pontosítva a kérdést, ha egy régi 2T keverékolajozású MZ-vel megyek 70-80-al és elveszem a gázt teljesen hogy 40-50-re vissza álljak, az árt a hengernek amiatt hogy így kevesebb olajat kap magas fordulaton? Ha igen, hogyan célszerű lassítani? Kizárólag kuplunggal?

#motor #MZ #2T #motorfék #keverékolajozás
2015. jún. 26. 23:44
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
annyit motorfékezhetsz nyugodtan! lehet minden 2T-vel motorfékezni, de nem sokáig! pl mész le egy lejárón ami mondjuk 20méter és egyesbe ott nem tanácsos legurulni motorfékkel mert az már több időt vesz igénybe. ilyenkor nincs kenése a dugónak, szárazon megy, és megszorulhat! meg az hogy 5 ből lelassitassz mondjuk 100-0 ugy, hogy vissza váltogatsz, azt is lehet de gözbe kis gázfröccsöket adj és akkor nem lesz baj! :) meg hegyről lefelé fékkel és néha behuzni a kuplungotr és meghuzni a gázt :)
2015. jún. 27. 01:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Kétütemű motornál lehetőség szerint ne használj motorféket, a fent leírtak miatt. Azon kívül pedig nem hatásos amúgy sem mivel nincsen "fékező" hatása a műveletnek. A kétütemű motoroknál minden fordulatnál dolgozik a gyújtás, a négyüteműeknél -ahogyan a nevében is benne van- minden második fordulatnál. Így ebben van fékező erő ha elveszed a gázt de a kenés is megmarad, mivel nem az üzemanyaggal együtt kapja az olajat, ha nem azt az olaj szivattyú biztosítja a hengerekre. Van még egy ok amiért be húzott kuplunggal gurulj, főleg kanyarokban behajtáskor, mert ha elveszed a gázt és nem kuplungolsz -úgy szoktuk mondani- visszapofázik a motor a kerékre, vagy is az egyenetlen motor ütemek miatt rángatja a kereket és kanyarban könnyen megcsúszhat. Ezért csak akkor engedjük vissza a kuplungot ha már kanyarból kifelé gázt adunk a motornak. Ez csak a kétüteműekre vonatkozik, ezért ne használd ezeknél a motorféket. A nyolcvanas években évekig volt szolgálati motorom a 125-ös MZ, 250/1 pedig sajátom is volt.
2015. jún. 27. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
A példádat alapul véve: 70-80 ha utazó tempóról van szó , akkor legfelsőbb sebességfokozat. Ha 4.ben (TS-nél) 5.ben (ETZ) elveszed a gázt, semmi problémája nem lesz a motornak, megsülni se fog...130-nál is el szoktam engedni gurulni...nem kell túlmisztifikálni a dolgot! :)
2015. jún. 27. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Kedves Barátom! Ha figyelmesen elolvasod amiről itt szó van akkor rá jössz hogy nem a száguldás alatti gázelvételről van szó. A sebességi fokozat motorfék hatás elérésének használatáról, ami ugye akkor érhető el ha a vezető bármilyen sebességgel halad egyszer csak vissza kacsol egy vagy két fokozattal és kiengedve a kuplungot várja a motorfék hatását. Ez a kétütemű motoroknál enyhén szólva is felesleges, de inkább káros. Viszont én még hozzá tettem hogy kanyarodáskor -ami nem 70-80-as sebességgel hajtandó végre- érdemes behúzott kuplunggal megtenni. ebből nem tudom mit nem lehet megérteni!?
2015. jún. 28. 01:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Te nem érted...ő gáz elvételről beszélt/kérdezett márpedig motorféknek számít az is, nem arról, hogy visszarámolja pár gangot..illetve..a kuplungos kanyarodást te komolyan gondolod? Ki akarsz nyírni valakit?..egy kanyarban a lényeg az egyenletes kis gáz , majd egyenletes gáz adás...ha bekuplungol, utána kiereszti esetleg gázt is húz....akkora zakónak néz elébe , hogy ihajj....
2015. jún. 28. 01:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!