Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A crossmotorok miért üzemórásak?

A crossmotorok miért üzemórásak?

Figyelt kérdés
hogy lehet ez, mikor ott van pl. a 250 es 4T 4hengeres cbr 250RR vagy a zxr250 ezek aztán kipörögnek akár 18ezerig is és többet tudnak mint egy 250es 4T!! crossmotor, pedig azok is ki vannak hegyezve azokat pár óránként újítani is kell pörögnek olyan 14ezret. a cbr250rr-t mondjuk mért nem kell újítani és mért megy el 10 évet, ugy hogy erősebb is egy Versenycrostól, valamint hogy lehet erősebb 20éves technikával? ezeket nem értem. hiába a több henger, a nagy fordulattól a henger, a csapágyak hogy nem mennek szét?

2015. júl. 1. 11:59
 1/5 anonim ***** válasza:
Nem tudom miben tud többet egy 4 hengeres 250-es motor, de egy 250es 2 ütemű crossmotor az bizony majdnem 60 lóerő, de ezek nem olyan kis pónilovak, hanem kőkemény angol telivér csődörök (nem tudom másképpen megfogalmazni :D). Szóval a lényeg, hogy a crossmotor az nagyon hirtelen adja le az erejét, brutálisan meg tud indulni, képes a fejed leszakitani ha nagy gázt húzol. Szóval az az egy henger csúcsra van járatva.
2015. júl. 1. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 S70E ***** válasza:
100%
Hali.A fő különbség egy "utcai"és egy crossmotor között a használat módjában van.A versenyen a motor szinte mindíg a max. teljesítményen üzemel,ezért nem bírja annyi ideig,mint egy utcai gép.Ha azt is maxon hajtják folyamatosan,akkor az sem hosszú életű!Egy hobby módon használt crossgép akár éveket is kibír.
2015. júl. 1. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Jól mondja az utolsó, a cross gépek csúcsra vannak húzva, a használat 95%-ban maximális teljesítményen mennek, más az áttételezése, ami szintén eszi a berendezést és mindezt egy henger adja, utcai gépeken általában több henger van.

Nem egészen ez a helyzet a 2T-s 125-ös gépekkel, de azért megemlíthető itt. 20 éve is, és ma is példáúl 125 ccm-ben az Aprilia RS vagy a Cagiva magasan elverte a mezőnyt, pedig voltak Yamaha-k, Honda-k meg még más motorok is. Persze az utóbbi gépek elmentek 3-szor annyit mint egy Aprilia vagy egy Cagiva egy felújítással, de míg az Aprilia és a Cagiva leadta azt a 35-40 lóerőt meg az utazó sebességük ott volt ahol a Yamaha-k, Honda-k már majdnem a végüket járták, addig a többi motornak volt olyan 11-15 lóerős teljesítménye, nem pörgött annyira, nem ette úgy a benzint, nem pörögte szét magát olyan hamar, persze maga a felépítésük sem volt olyan kimagasló, de éveket elmotoroztál vele anélkül, hogy a blokkot szét kellet volna szedni.

2015. júl. 2. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Ahol a motorból kihozzák a benne rejlő teljesítményt, az bizony hamar szétpörgi magát.
2015. júl. 2. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Nem írhatják rá, hogy "Ötezrenént cserélj olajat..." mer' nincs rajta kilóméteróra!...
2015. júl. 2. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!