Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » BMW 330d e46-ot szeretnek...

HorváthSanya89 kérdése:

BMW 330d e46-ot szeretnek vásárolni és érdekelne hogy mi a véleményetek 1999-2002-es évjárat között gyártott modellekről?

Figyelt kérdés
És vannak-e típushibák egyéb dolgok amikre vásárlásnál oda kell figyelnem?
2015. júl. 9. 12:39
 1/2 anonim ***** válasza:

Főleg arra érdemes odafigyelni, hogy egy 330 dízelbe évi min. 30-50e-t tettek (máskülönben értelmetlen lett volna megvenni).

Tehát a piacon lévő 330D-k 95%-ában 500,000 + km van.


A turbó fixen cserés 300e-ként. A futómű a magyar utakon kb. 150e-t bír ki teljes felújítás nélkül.


A pillangószelep a beömlőkben ~300e km-t bír ki, ha eltörik akkor a motor kuka, tehát mindenképp tudni kell, hogy lett-e cserélve vagy ki lett-e iktatva, ez nagyon fontos.


A magas nyomású pumpa az üzemanyagtól és a karbantartástól (szűrő csere) függően 200-300e kmt bír ki.


A porlasztócsúcsok olyan 350e körül kezdenek dögleni (ha csak nem étolajjal hasznáták..) és 6 db van belőle.


A véleményem az, hogy aki 99-2002 közötti 330-at akar venni az vagy legyen a típus fanatikus gyűjtője 2-3 millió extra ráfordítással vagy őrült.

2015. júl. 9. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Bár az enyém 2012-es darab, így olyan sok köze nincs már az említett évjárathoz, de azért pár tipp csak.


Pillangószelepek valóban mondhatók a motor leginkább problémás részének, vagy érdemes ellenőrizni sűrűbben, ha már láthatóan gondok vannak a pillangószelepek kis tartórúdjaival, akkor csere, mielőtt még valamelyik a hengerekbe jut. Kevésbé elegáns megoldás a ledugózásuk, de akkor nincs vele több gond.


Turbo... nos ez olyan dolog, hogy én kevés olyan típusról hallottam aminél 300 fölött ne kéne fokozottan figyelni rá, amúgy vannak megfelelő műhelyek ( ha jól rémlik még a Totalcar honlapján is foglalkoztak vele ) ahol a cseredarab árának töredékéért újítják fel.


Emellett ami még fontos, hogy nagy motor, nem szabad félvállról venni, hogy ha egyszer beindítod, akkor érje is el az üzemi hőmérsékletet, nem csak a víz, hanem az olaj is, különben csak kopik a motor. Persze használt autó esetében, már nem sok mindent lehet utólag tenni, ha az előző tulaj nem kímélte, de ettől függetlenül nem árt erre is gondolni.


Amúgy nagyon szerethető konstrukció. Igazán kihasználni csak autópályán lehet, ott viszont elemében érzi magát rendesen.

2015. júl. 9. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!