Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Udv mindenkinek! Az EGR...

Udv mindenkinek! Az EGR szeleprol par dolog tudnatok mondani? . (Lentebb irom a konkret dolgokat)

Figyelt kérdés
Nos pontosan milyen hatrannyal jarna a kiiktatasa az dmisszios ertek novekedesen kivul, illetve ha leveszem nem nyirom ki vele a katalizatort? Mert nyilvan tobb korom megy at rajta mint az EGR szeleppel. Ja es az letezik hogy valamifele eronovekedest tapasztalnek a kocsiban? Mert hat tobb levegot kapna, nem? Na ez lenne diohejban :) koszi elore is

2015. júl. 10. 01:27
 1/5 anonim ***** válasza:
először.a katalizátor élettartama véges.2.egr nélkül sokkal rövidebb.3.ami veszélyes,hogy az ecu-t komoly, nagyon komoly számítógépes és villamossági szaktudással kell átverni,hogy ne generáljon folyamatos hibakódot és vészüzemet.NE NYÚLJ HOZZÁ.
2015. júl. 10. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 joco5582 ***** válasza:

Szerintem először érteni kéne az EGR működését. Ez egy szabályzó szelep. Azaz mennyi kipufogógázt enged vissza az égéstérbe a komputer, azért hogy azt újra elégesse.

Ha leveszed és ledugózod, akkor az semmilyen hatással nem lesz a katalizátorra, mert legjobb tudomásom szerint az EGR a légszűrőházba, de legalábbis a befecskendezés oldalra irányítja a gázt. Az hogy mi pufog ki az ettől független.

Erősebb lesz-e vagy gyengébb. Az attól függ. Ha csak leveszed és nem dugózod le, kocsi függő mi történik. Akár a komputer vészüzemmódba állhat. Ilyenkor egy előre beállított beállítással fut a kocsi, ami lehet jó lehet nem. így vagy úgy ebben az esetben borzasztó hangokat hallasz a motortérből, mintha kilyukadt volna a kipufogó.

Ha ledugózod vagy elzárod a csövet egy tömítéssel, akkor nem lesz tömítetlenség. A komputer vagy észreveszi vagy nem, hogy a szelep nem is működik.

Azt is tudni kell, hogy az egr nem minden fordulatszám-tartományban\körülmények között enged "füstöt" a motorba, csak ha azt el is tudja égetni. Elképzelhető olyan, hogy észre se veszi a kocsi a hibát, mert egyszerűen nem úgy van használva.

És végül megéri-e játszani vele? Környezetvédelmi\Műszaki vizsga szempontjából nyilván nem. Okkal van benne. De műszakilag a legtöbb autó teljesen használható lezárt EGR mellett. Nyitottal állapotban megragadt EGR esetén egyértelműen káros, hiszen folyton folytja ha kell ha nem a gáz a motort.

Remélem segítettem.

2015. júl. 10. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Nagyon szepen koszonom a valaszokat! Nem fogom piszkalni inkabb. Egyebkent egy 1993 as 80 as 1.9 tdi audirol van szo :)
2015. júl. 10. 18:03
 4/5 anonim ***** válasza:

az 1993-as 80-as audiba még nem lehetett EGR szelep..igaz, 2002- től lett kötelező volt minden új autóba, aztán rájöttek, hogy mégsem éri meg a sok macera..erzért 2013-tól nem gyártják az amcsi kocsikba, és a többiek is leállnak-(tak) vele..

néhány új autó már itt is anélkül jön be az országba..

ha be van építve, akkor nem szabad kiiktatni, mert vizsgán a gép kimutatja..

hacsak nem egy hozzáértő elektromos szakember vette kezelésbe...

ha mégis kiiktatod, akkor zárt állapotban, vagy dugózd le.

2015. júl. 11. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
a motor olaj fogyasztása miatt is csökken a katalizátor élettartama a megnövekedett korom miatt(nem olajsár) ami a szivacsos szerkezetben lerakódik, és az öntisztulási folyamat sem tudja maradéktalanul eltávolítani.ismerem a működését az egérnek és tisztításának folyamatát.ha túl okos a gyári program,nem b. át.
2015. júl. 13. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!