Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen alkatrészek mennek...

Milyen alkatrészek mennek bele Ladába?

Figyelt kérdés
Mivel szeretem a Ladákat de mégis valami modernebb autót szeretnék úgy gondoltam veszek egy 05-ös vagy 07-es Ladát és átalakítom modernebbé :) Amit cserélni szeretnék: Ablaktörlő lapátok,, műszerfal, ülések (bőrre), váltókar (rövidre). Ezek közül melyik autó alkatrészeire lehet kicserélni ami jó a Ladába? Illetve úgy tudom kell műbizonylat ehhez-ahhoz. Nos a következők amiket szeretnék még: első lámpákat fehérre cserélni, hátsókat kristályra, sport kipufogót, alufelnit alá dobni, kormánykereket kicserélni másik Ladáéra, halvány kék izzókat tenni a lámpákba, visszapillantókat indexesre cserélni, hátsó szárnyat felrakni és a hátsó szélvédőket sötételni. Ezek közül mihez kell műbizonylat és mennyibe kerül? A segítséget előre is köszönöm!

2015. júl. 20. 21:08
 1/6 A kérdező kommentje:
Vagy Samara-t? érdemesebb így megcsinálni? :)
2015. júl. 20. 21:33
 2/6 anonim ***** válasza:
Jejzusom, ez mekkora egy falu-tuning! Csináld csak. Érdemes. :)
2015. júl. 20. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Szerintem is érdemes. Belülről szép elegáns megjelenést szeretnék mint pl. a mercedes-eknél kívülről pedig minimális tuningolást. :)
2015. júl. 20. 22:08
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Az ablaktörlőlapát cseréje nem nagy művelet. Az univerzális lapátokhoz adnak mindenféle adaptert, lehet társítani a Lada ablaktörlőkarjával. A lapáthosszra viszont nagyon oda kell figyelni, mert a Ladán a maiakhoz képest rövid lapátok vannak (33 vagy 36 centi, sosem tudom fejből) és hosszabb nem fér el a szélvédőn. Illetve az ablaktörlőmotort sem szép dolog túlterhelni.

A műszerfal cseréje már érdekesebb dolog. Kockákon szokták cserélgetni, általában a 2105-be pattintják bele a 2107 műszerfalát, de fordítva is megoldható a dolog. Más típusé nem tudom, hogy megy bele, olyat még nem csináltam. A Fiat 124-származékoké elméletileg csereszabatos lenne, a gyakorlatban méretileg befér, a fűtésdoboznál lesznek csak bajok, mert az minden 124-utódnál másféle.

Az ülések sem bonyolultak: aminek a vázát valahogy össze lehet eszkábálni a gyári sínnek, az már jó. Viszont ezeket mindig párban kell bepróbálni előre, mert láttam már olyat, akinek a hiper-szuper bőrkárpitos kagylóülés mellé nem fért be a párja. Jól nézett ki az autó. Egyébként is fontos az üléspróba még a nagy hegesztgetés előtt, mert a Lada vezetőülésének környékén nem sok hely van, másak a méretek, mint egy 20-25 évvel fiatalabb konstrukción és nem mindegy, hogy elfér-e a combod az ülőlap és a kormány között vagy nem.

A váltókart lehet rövidíteni, ha erre vágysz, de jusson eszedbe, hogy szóltam: nem lesz jó. Annak idején Torinóban igen jó kapcsolómechanizmust találtak ki a váltóhoz, hosszú karral is rövid úton jár, kis erővel kapcsolható. Rövidített kar esetén a fokozatok közelebb kerülnek egymáshoz, nehezebb megtalálni őket és ehhez még nagyobb erő is kell. Igaz, biztos menőbb lesz utána a belső tér, ha már egyszer szívatod magad a gyárilag elég jó kapcsolóberendezés tönkretételével.

Az első lámpák a kockákon hál' Istennek gyárilag fehérek. Vagyis inkább színtelenek. Bennük az irányjelző narancssárga műanyag bura alatt lakik, ezt lehet fehéríteni. Műszaki vizsgán néha ugranak rá, ezért célszerű a gyári megoldáshoz hasonlóan kialakítani: az izzó előtt legyen prizma, körben pedig árnyékolólemez, hogy ne világítson ész nélkül mindenfelé az izzó fénye. Gondolom, azt mondanom sem kell, hogy sárga izzó kell majd a lámpatestbe, ez is tud trükkös lenni, ha nem ismered a titkát.

A hátsó kristálylámpa hasonló dolog, mint a rövid váltókar: legalább jól néz ki (már akinek), ha már nem jó. A kockák hátsó lámpája egyébként is hajlamos érdekes megnyilvánulásokra, mert a benne található NYÁK-panel néha elrohad vagy elreped. A kristálylámpa annyival jobb, hogy némelyik típust rögzíteni sem lehet (túl rövid csavarok, műanyagházban elforgó csavarfej), mások beáznak, bepárásodnak vagy enélkül is bemattul a tükrük. Én még nem találkoztam igazán jól használható kristálylámpával, míg a gyári lámpatesteket azért egész jól lehet nyúzni éveken át. De ez csak egy szempont: a szépségért áldozatokat kell hozni, el kell fogadni, hogy ez ilyen.

Ladához sportkipufogót könnyű találni. Vannak ezeréves, rozsdás Koppány-dobok, kicsit újabb Proexek, lehet készíttetni hozzá mindenfélét, még Jaóska bá' is összehegeszt neked valamit a sufniban, mert a Ladához mindenki ért. Ha jót akarsz magadnak és semmiképpen nem megfelelő a gyári dob hangja, akkor műbizonylatos sportdobot veszel vagy olyan helyen készíttetsz sportkipufogót, ahol adnak műbizonylatot. Az ilyen helyen általában értenek is hozzá, nem csak annyi történik, hogy a műhely sarkában heverő legnagyobb átmérőjű csövet feltaknyolják a rozsdás Y-ra.

Alufelniből is van választék bőven, itt arra kell figyelni, hogy elférjen minden futóműalkatrész, a kerék pedig ne lógjon ki a sárvédő alól, mert arra azonnal ugranak a rendőrök. Ja, és az alufelni agyfurata kisebb kell, hogy legyen, mint a gyári kocka lemezfelnié - vagy alá kell tenni a kerékagysapkát.

A kormánykerekek szabadon cserélgethetőek, nincs velük gond. Csak el ne felejtsd utána összerakni az irányjelző kikapcsolóját és a kürt vezetékelését. A túl kicsi kormány meg lehet, hogy igen menőn néz ki, de a Lada kormányába azért néha bele kell kapaszkodni, hogy forogjon. Főleg, mikor malomkeréknyi nehézfémfelnik virítanak a kerekeken, értelmetlenül széles és peres gumikkal, esetleg rosszul beállítva.

A halványkék fényszóróizzók jók. Messzire süt velük, hogy mennyire raj a paraszt az ótóba'. Nagy részükkel viszont látni semmit sem lehet, mert olcsó megoldással készülnek: a szabványos H4 buráját megfestik kék színnel, ami a kibocsátott fény egy részét elnyeli. Te meg nem érted, miért nem látsz semmit. Jobban jársz valami minőségi (igaz, drágább) emelt fényerejű H4-essel, aminek ugyan nincs olyan ficsúr kék fénye, csak fehéren világít, de legalább sötétben is látsz vele.

Az indexes visszapillantó nagyon kell. A kockák gyári tükre ugyanis nem valami nagy, de legalább lehet benne látni. A nagyházas indexes kisipari rettenetről ez nem mondható el: némelyikben fordulatszámtól függetlenül úgy remeg a tükörlap, hogy fogalmad sincs, van-e mögötted valami. Általában az állítómechanikájuk sem valami híres, de ki lehet fogni egészen jó darabokat. Csak nem az ukrán piacon vagy Netentaláltam Miskától kell venni. Hogy miért lenne jó, ha az oldalanként 3 irányjelző mellett a tükörházon is villogna valami, azt megint csak nem értem, de ez legyen az én bajom. Amin van műbizonylat és látsz vele, az a tükör jó, a többit felejtsd el.

Hátsó szárnyból sem lehet akármit felszerelni, anyu vasalódeszkája maradhat a helyén. Műbizonylatos kell. Aztán lehet törni a fejedet, hogy szereld fel. A ragasztó vagy bírja, vagy nem (általában nem), a csomagtérfedél furkálása meg azért jó, mert a kockáknál ez az alkatrész egyébként is tud rohadni, 4-6 furattal csak biztosabbá válik a korrózió áldásos hatása. Egyébként az áramvonalasságon nem segít, a leszorítóerő meg közúton annyira nem életbevágó kérdés.

Az ablakokat lehet sötétíteni: elöl 70 vagy 75%-ot kell átengednie a ráeső fényből (erre sem emlékszem pontosan, nem vagyok én jogszabálytár), a B oszloptól hátrafelé meg lehet koromsötét is. Itt is kell műbizonylat, mert nem mindegy, milyen alapanyaggal, milyen technológiával készült a sötétítés. A sötétített hátsó ablak biztosan hasznos, én még nem éreztem szükségét soha, hogy ilyen legyen az autómon. Egy haszna egész biztosan van: leszoktat arról, hogy a csomagokat hótt' lazán behajigáld a hátsó ülésre, mert ha valami elgurul, óriási elmény a koromsötét lyukban megkeresni.

2015. júl. 20. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 veterán vas ***** válasza:

Marhaság ez a nagy rizsa itt előttem. Vegyél egy kereklámpás 1200-t. Belemegy az 1500 műszerfala (fordulatszámmérő meg kerek órák)az mx5 mazda első két ülése, és a kispolák kormánya. A váltókart olyan rövidre vágod ahogy csak akarod, és peres gumival még a 15-ös alufelni is elfér. A rugókból levágsz egy menetet, alacsonyabb lesz a gép, a gátlókat feltöltöd váltó-olajjal attól meg keményebb lesz. Nagggggyon stabil lesz. Ha komoly féket akarsz, tegyél egy micsu hidat hátra. Aztán már csak egy nyígós 5fokozatú váltó kell, meg egy plüss dobókocka a bólogatós kutyus mellé a kalaptartóra. A kormányzárat föltétlen szereld ki és a rádió helyére szerelj egy karos kapcsolót a gyújtásnak és egy nyomógombot az indítózásnak.

Az első szélvédőre csináltass valami jó matricát.

pl. TURBÓ vagy LADA RALLYE TEAM. Ne feledd a hátsó dobot levenni, és valami vastag krómozott végcsövet fölhegeszteni. Menő leszel tuti. :)

2015. júl. 21. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:
Én egy 87es 1.3-as 3 ajtós szamarával tervezek hasonlókat! Sok sikert hozzá!
2015. júl. 22. 00:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!