Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan lehet, tuningolni egy...

Hogyan lehet, tuningolni egy Csepel 125 motorblokkot?

Figyelt kérdés
Mekkora köbcentire lehet felfúrni, ezt hogy bírná el a főtengely, karburátor milyen kellene rá?
2015. aug. 29. 12:22
 1/4 anonim ***** válasza:

jaj neee.. az már ereklye...ahhoz vétek hozzányúlni..jobb körökben aranyat és..


egyébként lehet tuningolni, de nagyon sokba kerülne, mert majd mindent cserélni kell...


szóval inkább aranyáron add el(ha eredeti) és vegyél egy korszrűbb valamit..

2015. aug. 29. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

A gyári biliacél főtengely még az eredeti teljesítményt sem viseli el sokáig. Egyébként annak idején nem nagyon furkálták a Csepeleket, mert nagyobb dugattyú és csapszeg vagy volt, vagy nem (inkább nem), hanem a vezérlést abajgatták. A legnagyobb változtatás a Danuviák sportváltozatain használt nagyobb felömlő volt: felhegesztették és nagyobbra marták a blokkon a felömlőcsatorna alját és hasonlóan bővítették a másik felét a hengertalpnál.

Egyébként ha már mindenáron tuningolni akarsz, érdemes a "sporthenger" néven ismert, jóval nagyobb bordázatú hengert és a hozzá tartozó hengerfejet beszerezni. Sokat javul a motor hűtése, bár erősebb ennyitől még nem lesz. Viszont nem is feltétlenül kell a nagyobb teljesítmény: a főtengelycsapágyak tuning nélkül is meghalnak pár ezer kilométer alatt (főleg, ha már eleve kiverődött, megnyúlt fészekben ülnek és néha megfordulnak benne), a lehetetlen profilú, soha nem illeszkedő fogaskerekes primerhajtás a gyári nyomatéktól is csak visít, a kuplung is szeret csúszni, a váltónak meg néha még sok is az a teljesítmény, amit át kellene vinnie. Egyszerűen gyenge konstrukció az egész motorblokk, ha hosszabb időn át problémamentesen működik, az csupán szerencsés véletlen. Az átgondolatlan tervezés ugyanis hulladék alapanyagokkal és igénytelen kivitelezéssel párosult, ebből pedig nem sok jó sült ki.

2015. aug. 29. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:

Nekem ha hihetetlen mégis vannak (igen több) olyan blokkjaim aminek kb semmi bajuk, ami most van bent a saját vázába kicsit csörög (ez a korral is jár mivel nem maj gép(ek)), de mégis elég jól bírja a strapát, továbbá van egy danuvia blokkos rotakapa itthon na annak egyáltalán semmi baja, szerintem ezek jó gépek, egyelőre én nem tapasztaltam semmilyen olyan hibát hogy pl a váltóban eltörik valami vagy ilyesmi. Amit írtál a kuplung csúszásról, igen volt vele egyszer problémám, de egy + vas kuplungtárcsa behelyezése után megoldódott a dolog, egyáltalán nem csúszik, jól kuplungolható.


Azért köszönöm szépen a válaszaitokra, csak kíváncsi lettem volna mégis, hogyan lehet ezeket a gépeket kakasolni :D

2015. aug. 30. 09:28
 4/4 A kérdező kommentje:
Ami váz+blokk van itthon azt nem kell felújítottnak venni, olyan hogy fellelt állapot, DE nem egy rozsdahalmaz.
2015. aug. 30. 09:29

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!