Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A taxik általában miért...

A taxik általában miért dízelesek?

Figyelt kérdés

A taxikat 90 százalékban városon belül használják.Ritka, amikor nagyobb távolságokat mennek.


Városi közlekedéshez, inkább benzines autó való.

A dízelek pedig "távolsági" közlekedésre valók.A városi közlekedést nehezebben is viselik, hamarabb kell kettős tömegűt, kuplungot cserélni benne, amin igencsak költségesek.


A turbó nélküli benzines autók meg jóval "igénytelenebbek", a szervizköltségek sem olyan magasak, mint a dízeles társaiknál.


Emellett, városi közlekedésben nincs szükség olyan sok lóerőre meg nyomatékra.



Ha most autót akarnék venni és megvan a kiszemelt típus és dönteni kellene egy olyan dízel között, amiben kevés kilométer van, de többnyire csak városban használták és egy olyan között, amiben több van, de főleg távolsági közlekedésre használták, mindenképpen az utóbbit venném.



2015. nov. 9. 17:41
 1/9 szántóvető ***** válasza:
talán mert feleannyit zabál,üzemanyagban visszajön a többletköltség.de egyre több a hybrid taxi,legalábbis nyugaton.
2015. nov. 9. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
A városi fogyasztás a dízeles járműveknél is magas.
2015. nov. 9. 17:46
 3/9 anonim ***** válasza:

Ez egy jó kérdés. 1. tippem a tájékozatlanság lenne, elvégre benne van a köztudatban, hogy a dízel "kevesebbet eszik" így jobban megérheti. :D 2. tippem, hogy mivel van egy rendelet a taxik korát illetően a benzinesek ki lettek aknázva ugyanis már majdnem minden benzinesbe tesznek turbót abban meg szintén ott a kettős tömegű. Bár 8-10 éves benzinest még mindig lehet találni szívóban is...


Majd jönnek a "volt taxisok" és megmondják a frankót, de ez egy értelmes kérdés haver. :D 22/f

2015. nov. 9. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
63%

Miért? Egyrészt mert "okosba" veszik a gázolajat,nem kúton! Ez egy nyomós érv. Okosba benzint venni nem nagyon lehet, vagy elég ritka.

Másik dolog ,hogy a "városi használatra ne vegyél dízelt" szlogent arra értik,hogy beülsz elgurulsz 8 km-re a melóba aztán este vissza,meg anyuka oviba viszi a kölyköt 2 km-re. Na erre tényleg nem való a dízel mert be se melegszik.


A taxis meg hiába városban van,de egész nap jön-megy ki se hűl a motorja,simán belerak 200 km-t naponta városban.

2015. nov. 9. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
A 4-es nagyjából mindent leírt amit én is akartam!
2015. nov. 9. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

"Városi közlekedéshez, inkább benzines autó való. "


Ez így nem igaz. RÖVIDTÁVÚ közlekedés KEVÉSBÉ árt a benzinesnek, mint a dízelnek. De ennyi. Meleg motornak tök mindegy mennyit mész vele egyhuzamba.


"A városi fogyasztás a dízeles járműveknél is magas."


Ez sem igaz, dízel sokkal jobban fogyaszt városban is.


A taxiknak pedig kormányrendelet szabályozza a korát. Az új benzinesek pont ugyan olyan szervízigényesek, mint a dízelek, ergo közel ugyan annyi a fenntartása de többet fogyaszt.

2015. nov. 9. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

"Városi közlekedéshez, inkább benzines autó való. "


Igen, a szokásos régi, elavult dogma, amit csak az elvakult benzinesautó tulajok nyomatnak. Aztán aki egyszer dízelt vesz, az soha nem áll vissza a benzinesre, érdekes, ugye?


Amúgy meg: pont városban jön ki a benzineseknél nagyon durván a többletfogyasztás, míg dízeleknél nem szokott nagyot nőni a fogyasztás, csak olyan 1-2 literrel. A taxisok pedig általában egész nap mennek, max fél órát ha állnak ha pangás van, tehát állandóan meleg motorral mennek, ez a magyarázat. Így pedig nagyon megéri, mert kicsi a fogyasztás, és a motor sem kopik nagyon, ennyi sok kilóméternél pedig megéri költeni a dízel fenntartására. Ja és egyébként vannak bizonyos szituációk, hogy nagyon jól jön városban is a hirtelen nyomaték, sokszor mikor egy kereszteződésben pár másodpercig szabad az út, akkor nagyon jól jön, hogy hamar fel tudsz gyorsulni 50-60-ra, ezért szeretem a 3 literes dízelt városban is.

2015. nov. 9. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
46%

"A taxiknak pedig kormányrendelet szabályozza a korát."


Valószínűleg nem túl szigorúan mert kb 25 éves mercit szoktam látni taxizni.

2015. nov. 9. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

"Igen, a szokásos régi, elavult dogma, amit csak az elvakult benzinesautó tulajok nyomatnak. Aztán aki egyszer dízelt vesz, az soha nem áll vissza a benzinesre, érdekes, ugye?"


Pedig korábban már erre választ adtak. Egyszeri átlag embernek sok hideg járattal hosszú távon nem jó a dízel. Hogy mennyi a hosszútáv az jó kérdés, de valszeg 200 000km-es futás felett már mérhető gondokat okoz. Átlagembernél ez 7 év..


A taxik gyakorlatilag állandóan meleg motorral üzemelnek, így ott tökmindegy hogy város vagy nem város, náluk a bemelegedés hiánya miatti probléma nem nagyon fordul elő. Igaz egy normálisan kihajtott taxiba bele is szalad évente akár közel 100 000km is.

A taxiknál talán a DPF és a folyamatos városi használat miatti kuplungfogyás nagyobb gond, mint a kérdésben szereplő probléma.

2015. nov. 10. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!