Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az Opel Astra már felnőtt a...

Az Opel Astra már felnőtt a kategóriájához?

Figyelt kérdés

[link]


Véleményem szerint, az Astra 3 utóbbi generációjára lehet mondani, hogy felnőttek.


Kezdődött a H generációval.Ennél a modellnél már látszott, hogy kikupálódott, belül és kívül is.A motorpalettája is ezt igazolja.


Viszont a F meg G modell, meglehetősen gagyi volt a konkurensekhez képest.


Fő konkurenseik a Mégane meg a Focus.

Egészen a H széria megjelenéséig, a Mégane meg a Focus messze felülmúlta az Astrát, felszereltségben , extrákban motorpaletta bőségében.Illetve, külső, belső design terén is.

Például, a Méganeoknál meg a Focusoknál már 15 éve is, szint alapfelszereltség volt a légkondi.

Az Astrákból meg nagyon gyakran kihagyták.


Véleményem szerint, az Opel "szintet lépett".

Elég megnézni ezeket az új Astrákat, vagy az insigniát.



2015. nov. 28. 17:35
 1/8 anonim ***** válasza:
10%

nem lépett ez sehova. átlagos alsóközépkategoriás maradt.


a megane-t csak karcolja a a focus-t alulról az astra meg semmivel se rosszabb se jobb. Van amiben jobb van amiben rosszabb.

2015. nov. 28. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Teljesen egyet értek az írásoddal.

A H szériától kezdve lehet azt mondani, hogy igazi 21. századi autó lett. Már elég korszerű a formaterv kívül-belül. Sok olyan újítás is került a H Astrába ami akkor 2004 környékén a kategóritársakban sehol nem volt. Pl kanyarkövető bixenon fényszórót az egész kategóriában ő kapta meg legelőször. De említhetnénk az aktív elektronikus futóműt, fűthető bőrülést, stb. Persze ezek nem szériatartozékok voltak, de akkor is egy H Astrába már ezek rendelkezésre álltak. Kílma nélküli H Astrát tudtommal itthon nem forgalmaztak. Létezett ilyen, de világviszonylatban is nagyon ritka volt, hogy legalább egy manuális klímát ne raktak volna bele alapáron.

Persze mai szemmel azért az a 11 év nem múlt el nyomtalanul, az autóipar azóta is fejlődött. Így már kicsit megmosolyogtató még a legfullosabb, vastagon feláras színes kijelző pixelessége. Kb olyan a képe, mint a legelső színes kijelzős mobiloké. Ha a kifejlesztés évét nézzük, 2004, akkor érthető. Ha a mai árát nézzük, ha mondjuk tönkremegy és újat kell venni, akkor nem: 700.000Ft. Nem elírás! És ez nem valami fullHD aoled kijelző, csak egy ős régi gagyi pixeles vacak.

De vannak rajta más retró megoldások is, mint pl a hátul merev hidas felfüggesztés, stb.

A J Astránál kicsit változtattak a formán. Megújult a beltér, a külsőn pedig több lett az íves, legömbölyített forma. Technikailag az előrelépés nem volt akkora ugrás a H és J között, mint a G és H között volt. Az első szériás J Astrák gyakorlatilag egy "átcsomagolt" H-k voltak. A motor kezdetben egy az egyben ugyan az volt. Később jöttek módosítások, apróbb újítások. A beltérben talán nem jó felé ment el az Opel. A többi márkánál inkább a letisztultság, minél kevesebb gomb, inkább a több funkciós érintőgombok, mint a fizikaiak jöttek divatba. A J Astra műszerfala pedig tele van mindenféle méretű világító gombbal. Olyan, mint valami szovjet rakétaindító állomás vezérlőpanelje.

A K Astránál viszont jó irányba fejlesztettek. Van szintén nagyon sok újítás rajta, ami előrelépés a J-hez képest. Persze ennél is a legtöbb ilyen nem kicsit feláras. Pl ilyen a mátrix ledes fényszóró. Ha jól rémlik valami 400.000Ft a felára. Nagyon sok. Sokan mondják hogy jó-jó, szép és jó az autó, de borzasztóan túlárazott. És ez igaz is lehet. Én is konfiguráltattam magamnak egy példányt kíváncsiságból, hogy mibe kerülne. Nem pipáltam ki mindent az extralistán, próbáltam ésszerű kompromisszumokat kötni. A végár közel 8 millió Ft lett. És ez nem egy prémium márka presztízs autója, ez egy Opel Astra.

2015. nov. 28. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
46%
Hülyeség amit írsz, már ne haragudj. Írom ezt úgy hogy sose volt Opelem. Azt hiszem az eladási statisztikákból nem az derül ki amit állítasz. A kategóriájában mindig is helyt állt az Opel, különben nem tudott volna mindig az élmezőnyben lenni. A F Astra is tudta azt amit tudnia kellett egy akkori (alsó-) középkategóriás autónak. Ne mai szemmel méricskéld a G-t se. Ráadásul pont a Megane-nal állítod szembe, ami akkoriban súlyos gondokkal küzdött minőség tekintetében? Van baj...
2015. nov. 28. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
24%
bármi ami újdonságnak számít alsóközépbe az citroan vagy ford vezette be,
2015. nov. 28. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

56%-os! Érdekes amiket írsz. Egy 2003-as cikkből idézek, ami többek között a H Astra frankfurti bemutatója után készült. Ezek szerint hazudnak?


"A harmadik generációs Astra műszakilag is nagyot fejlődött, sőt, a kategóriában egyedülálló berendezéseket építettek bele. Ilyen az adaptív felfüggesztési rendszer, az IDSPlus (Interactive Driving System), amelyet folyamatos lengéscsillapító szabályozás (Continuous Damping Control – CDC) egészít ki."

"További technikai újdonságok az adaptív fényszóró rendszer (Adaptive Forward Lighting – AFL), amely ebben a kategóriában elsőként az Astrán mutatkozik be..."

2015. nov. 28. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
55%
A G Astra gagyi? A Ford meg a Renault csak szeretne annyi kocsit eladni bármelyik típusából, mint amennyit az Opel eladott a G Astrából. Szerintem a G Astra még ma is vállalható. A hozzászólásodat pedig minősíti, hogy a H Astrához írod a motorpalettát? A G Astráknál sokkal nagyobb volt a választék...(nincs G Astrám, hanem C Vectrám van).
2015. dec. 1. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

Nem az autóeladások döntik el, hogy gagyi-e.

Az első generációs Suzuki Swiftből is sokat eladtak, mégis gagyi.


A G Astrát azért vették, mert olcsóbb volt, mint a Mégane meg a Focus.


A Focus meg a Mégane sokkal igényesebb autó, mint a az Astra, mármint az előző generációk.


A Renault meg a Ford élen járt az alsó-középkategóriába való újdonságok bevezetésében.


A G Astrék közül nagyon sokban még elektromos ablakemelő sem volt.A klímáról meg ne is beszéljünk.


Emellett, a belsejét, a középkonzolt körülbelül vonalzóval tervezték, 0 fantázia.

2015. dec. 6. 09:19
 8/8 A kérdező kommentje:

A C Vectra, az "új generációs" Opelek közé tartozik, mint a H Astra, főleg a ránc felvarrott verzió.Megállja a helyét a középkategóriában.


De, a Vectra elődjeiről ugyanez nem mondható el.

2015. dec. 6. 09:25

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!