Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hall jeladós gyújtás Ladába?

Hall jeladós gyújtás Ladába?

Figyelt kérdés

Szeretnék ilyen Hall jeladós gyújtást szerelni a 2105 1.5 láncos motoromhoz. Az alábbi oldalon mindent leírnak:

[link]

Ellenben nekem mellé még az lenne a kérdésem, hogy addig rendben, hogy leírja a tapasztalatok szerint a jó Hall jeladókat, de utána annyit ír, hogy kell gyújtómodul is meg elektronikus gyújtáshoz másfajta gyújtótrafó. De milyen konkrét típus, vagy milyen adatokat kell összehasonlítani, hogy mi mivel passzol? Vagy egy 6 lábas gyújtómodul ( a képen 6 láb kell a bekötéshez, de az interneten nagyon sok féle van, ugye korszerűbb autóké is például) kell csak és kész, nincs eltérő különbség? Ugyan így a trafó is, hogy mit kell nézni, vagy mi számít?


A válaszokat előre is köszönöm!



2015. dec. 14. 19:08
 1/3 anonim ***** válasza:
Keress valakit, aki már csinált ilyet. A leírás kicsit kuszának tűnik. (Attól még lehet akár jó is)
2015. dec. 14. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 Tangapánt ***** válasza:

Cserélned kell a gyújtáselosztót is.

Ügyelj arra hogy magas blokkhoz valót vegyél! (1.5-höz az való)

Trafót nem szükséges, de érdemes cserélni, mert az elektronikushoz való nagyobb szikrát ad.

Az elektronika eredetileg Samara, de több régi verdáéval passzol. (pl. négyütemű Trabant)

Szerintem szettben vedd meg. (elosztó, elektronika, trafó, kábelköteg)


pl.:

[link]


Most hirtelen csak ezt találtam. Általában 15 ezer körül dobálják.

2015. dec. 15. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 szeki28 válasza:
100%

Hello!


Ilyesmiket tervezek, úgyhogy megpróbálok érthető lenni.


Te elektronikus gyújtórendszert keresel, ennek részei a gyujtáselosztóban lévő jeladó (mondjuk egy hall szenzor), egy gyujtáselektronika (ez az amit gyujtómodulnak is hívnak) és egy gyújtótranszformátor.


A lényeg a gyújtótranszformátor, ennek elegendő árammal való ellátásához kell a gyújtómodul. A hall szenzor tulajdonképpen csak egy nagyon finom kapcsoló a megszakító leváltására. Ha van kedved kisérletezni (és jó a megszakítód) akár benne is hagyhatod az elosztóban.


Az általánosan használt elektronikus modulok, transzformátorok, általában mind illeszthetők egymáshoz, szélsőséges esetektől eltekintve.


A te esetedben egyébként lehet venni komplett készletet Ladához, én pár éve a S...t autónál vettem, mert a többi nem nagyon foglalkozik Ladás kérdésekkel. (Ha ez nem járható, keresni kell kifejezetten Ladás alkatrészkereskedőt mert vannak olyanok is.) Egy ilyen szettben minden benne van, de két fajta hosszúságó elosztótengely létezik erre vigyázz.

Olyan 20.000.- körüli árra emléxem.

Azért javasolnám a Lada szett vásárlását mert a transzformátor elegendően nagy teljesítményű, és a modul is elég jól megvan védve. Szinte lehetetlen tönkretenni. (Bár az elosztóban lévő hall jeladóról ez már nem mondható el. Én most nyírtam ki az enyémet)


Ha nem találsz Ladás cuccokat megpróbálhatod régebbi autók holmijait fejhasználni. Mondjuk vamailyen 80-as évekbeli autó moduljával és gyújtótrafójával sikeres lehetsz.


Az utcai modulok kis szerencsével jók lehetnek, csak a bekötését kell ismerned. (Mert nem minden nyugati autó elosztója hall jeladós, sokukban indukciós jeladó van, ennek pedig más a jelleggörbéje.)

A trafók ha elektronikus rendszerhez vannak, nagyobb teljesítményűek, és ezt a kisebb primer ellenálásról lehet felismerni. (A két kisáramú csatin ellenálást kell mérni és az kisebb lesz mint kb. 1.5 Ohm. Ha ilyet találsz az elektronikus rendszerhez van.)

A hagyományos trafó minimum 2 - 2.5 Ohm primerköri ellenálással szokott bírni.

Ha kutakodsz a neten lehet találni olyan webshopot szép számmal, aki küld neked általános Bosch vagy Lucas trafót, ezekben bőven van kraft.


Arra is vigyázz hogy egy esetleges visszaalakításnál ne felejtsd benn a nagyteljesíményű gyújtótranszfotmátort, mert ha egyáltalán elindul az autó, rövid távon szétégeti a megszakítót.


Néhány tanács:

Sokan bírálják az utólag beépített elektronikus rendszereket hogy ezért vagy azért rángat az autó tőle. Meg kell érteni hogy egy ilyen beépítéstől az eredetileg 8000-15000 voltos szikrafszültségünk minimum 20000 voltos lesz ehhez pedig jobb minőségű alkatrészek kellenek a szekunder (nagyfeszültségű) oldalon. Tehát a 30 éves PVC anyagú gyújtókábeleket, a (vélhetően régóta) szétrepedt elosztófedeleket, rotorokat, pipákap el kell felejteni, mert a nagyobb energiájú rendszer azonnal "megérzi" itt-ott átüt, és könnyen lehet hogy a kertkapun sem tudunk kiállni az autóval, mert pici lesz a szikra. (Ha lesz.)


És a lényeg:

A hiedelemmel ellentétben halálos áramütést szenvedhetünk egy a gyújtórendszerrel való találkozástól, ezért mindig legyünk nagyon óvatosak.

2015. dec. 15. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!