Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Gyertyacsere után elkezdett...

Gyertyacsere után elkezdett kopogni a motor. Lehet hogy némi piszok ment bele . Ha esetleg szelephézagos a motor, akkor meddig lehet használni az autót? Csak hidegen hallani a kopogást. Lesz valami nagy baja? Tekintve hogy itt vannak az ünnepek.

Figyelt kérdés
2015. dec. 23. 20:47
 1/7 anonim ***** válasza:
0%

Ha gyertya csere előtt nem pucoltad ki a régi gyertya körül akkor igen mehetett bele és ha mázlid van akkor a szeleptányér és szelep fészek között a tömítő felületet szétverte a kosz, ilyenkor lehet újra köszörülni a hengerfejben az adott fészket és szelepet.


Gyertyát meg gondolom nem nyomatékkulcssal húztad bele, így akár még következő gyertyacserénél a menet is kijöhet :D


Sajnáld csak a pénzt a szerelőre!

2015. dec. 23. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Hát, ha kosz okozza, akkor annak keménynek kell lennie, h ilyet okozzon. Megfelelő hőértékű, és pólusszámú gyertyát tettél bele? Próbáld meg visszatenni bele az eredetieket. Nézd meg, milyen színűek a gyertyák, amiketr kiveszel. Látsz e valamelyiken eltérést a többihez képest! Ha valamelyik más, pl olajos, benzines, jegyezd meg melyik hengerből vetted ki. Próbáld visszatenni a régieket, ha így megszűnik a hiba, akkor nem jó a gyertya, amiket vettél bele.

Ja, azt meg nem is tudtam, hogy gyertyát csak nyomatékkulccsal szabad lehúzni, pedig szerelő vagyok. :)

2015. dec. 23. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
29%

Ha túlhúzod elmászik extrém melegedéskor a hőértéke, mert a különböző részeinek más a hőtágulása.

NGK szerint a "hibás gyertyák" több, mint 60% szerelési hiba!

Másik az épp elég sok beleszakadt menetet láttam, és ugye kitekeréskor szakad bele a gyertya vagy tépi ki a menetet így betekeréskor nem is gondolják, hogy túlhúzták.

2015. dec. 23. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Amit írsz a menetekről, gyertyameghibásodásokról, azt aláírom izzítógyertyák esetében. De gyújtógyertya esetén még nem találkoztam ilyennel, pedig soha nem húzom nyomatékkulccsal a gyújtógyertyákat. A hengerfejbe ezért szokták a menetet formázni, nem fúrni, h az anyag ne veszítsen az erejéből, ne gyengüljön el a menet, hanem saját anyagában tömörüljön, így erős legyen. Igaz, ez nem volt mindig így.

Az meg hogy elmászik a gyertya hőértéke, számomra értelmezhetetlen, de lehet csak én vagyok tudatlan kicsit.

2015. dec. 24. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
10x1 -es menetű gyertáknál aluminium hengerfejnél sokszor elfog a menet ha túlhuzzák.
2015. dec. 24. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Rendben, te gonfolom sokszor találkoztál ilyen hibával, nyilván azért írod. Én speciel nem. De ahhoz böszmén túl krll húzni, h ez előfordulhasson. Lehet vannak ilyen vaddisznyók is, erre fele annyira nem jellemző.
2015. dec. 24. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
A gyárilag előírt gyertyát tetted bele, vagy valamilyen váltó típust amit a boltban (webshop is)ajánlottak ehhez a típushoz. Néha elég nagy baromságot csinálnak ezek az "átváltó mesterek".
2015. dec. 24. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!