Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy 125-ös crossmotorba hogy...

Egy 125-ös crossmotorba hogy zajlik az üzemóracsere milyen időszakonként mit kell cserélni a motorba?

Figyelt kérdés

2015. dec. 25. 13:38
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:

7-es vagyok.

Kedves 10-es!

Miért is nem szakszerű a hozzászólásom?

Az én szerény véleményem szerint az endurok 90%-a nem üzemórás. Azért, mert ismersz 3 üzemóra endurót, nem jelenti azt, hogy az összes az, sőt.

Másik dolog, hogy erdőben, dombos füves terepen való bohóckodásra miért is kellene cross, amit verseny célokra, pályára terveztek?

3. dolog, hogy persze nem kell mindent úgy cserélni, ahogy az útmutatóban le van írva. Csak aztán ne legyen sírás, hogy 1 év után lehet egy komplett új mocit venni.

Autóban sem szükséges az olajcsere 10ezer km-enként, elmegy az 150ezret is. A kérdés az, hogy utána mi lesz.

2015. dec. 26. 02:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
na akkor kezdem elolrol...mint minden valamire valo enduro (ktm husaberg husqvarna) az en husabergem is uzemoras amiben 120 uzemoranal van dugocsere ertem hogy 650 es es 4t nyilvan lassabban hasznalodik mint egy 125 2t...de 120 es 8 uzemora kozott annyi a kulobseg h en nem beszelek valotlan tulzasokat...a legtobb szakerto ek itt gondolom ha van akkor simsonja van, tisztelet a kivetelnek....a dombokon bohockodasrol meg annyit, hogy 75 lovas a bergem supermoto most de ha 75 loval bohockodsz akkor a cross palyan meg ugratokon bohockodsz.....kedves kerdezo ha nem palyan hasznalod, egy wossner dugo kibir nagyon lazan 100 uzemorat ha nem gyilkolod, afelett is csomo ideig birja, de ott mar maceras hogy baja kehet. aki meg a 7,5 uzemorat mondta az meg arra gondolt remelem, hogy Rossinak minden menet utan valtocsere mert kuplung nelkul gyilkolja stb stb stb de ha te nem profin versenyzel es leszarod h (ha agyon gyilkolod is) 30 uzemora utan fel loerovel gyengebb akkor rohej h 8uzemoranal dugot cserelsz XD ne hallgass rajuk, ha nem gyilkolod akkor a megadott uzemorak 1,5 szoroset lazan tartja 😊
2015. dec. 26. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

Kedves #12! Én a kérdésre válaszoltam, nem csak össze-vissza, minden helyesírási vagy nyelvtani szabályra fittyet hányva beszéltem a nagyvilágba.

A 7,5 óra a 2006-os CR125R gépkönyvéből van, onnan másoltam ki - hogy a kérdező lássa, mit várna el a gyár ha tényleg kihasználja az ember azt, amit az a 125-ös tud. Ezért van odaírva, hogy 3 verseny vagy 7,5 üzemóra.

De itthon épp a karbantartás hiánya miatt nagyon meg kell nézni mit vesz az ember - errefelé nem divat költeni a járműre. A vételárak magasan vannak valami egészen érthetetlen okból, cserébe amit ott elkölt az ember, azt a szervizelés kitolásával akarja majd megspórolni. Meg az alkatrészekkel, ezért szedtem ki pl. a Suzukim előszűrőjéből fél flakonra való FBS-t. Megvenni a tömítéskészletet 24e forintért? Áááá, drága... Kivágni tömítőlapból? Áááá, túl sok munka... Nyomjuk agyon pasztával, a felesleget majd kidolgozza valahova. Aztán nem érti miért kotyog a vezérműtengely, amikor nem kapott elég olajat éveken keresztül.


A kérdezőnek nyugodt szívvel lehet tanácsolni, hogy vegyen valami nem üzemórás, relatíve alacsonyabb teljesítményű motort.

A kérdéséből ítélve valószínűleg tizenéves, pont jól fog szórakozni ha nyit a szelep a 125-ös DT-n (vagy leesik róla hanyatt, ha nincs rá felkészülve).

Ott meg a nagyon alapvető dolgok kivételével elég 6000 km-enként belenyúlni a gyári ajánlás szerint.

2015. dec. 26. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

Felhasználástól függ, hogy mennyi idő után kell cserélni. A 7,5 üzemóra extrém felhasználásra vonatkozik, gondolom a kérdező nem fog egy teljesen felhúzott motort venni, és azt maximális teljesítményen használni, főleg azért mert ahhoz már tudás kell, nem elég a simsonon szerzett tapasztalat. Egy üzemórás cross "házi" felhasználással elmegy 70-90 órát. Konkrétan nem tudom, hogy milyen motort szeretnél venni, egy Aprilia a gyári Rotax alkatrészekkel lemegy ennyit, egy Husquarna is, viszont ha nem gyári alkatrészeket pakolsz bele hanem mindenféle utángyártott, gyengébb minőségű dolgot, akkor természetesen rövidül az idő. Minden motoros ellenőrzi a motorját, és érzed azt menet közben, hogy mikor gyengül, akkor már tudod, hogy mennyi van még hátra neki és mikor kell cserélni a dolgokat, erre ráfogsz érezni úgy is idővel.


Ha nem versenypályán akarsz motorozgatni, hanem földutakon, erdőbe, dimbes-dombos helyeken, akkor jobban jársz egy erősebb 125-ös enduro-val, mint pl az Aprilia Pegaso 125, van belőle 23 lovas, 33 lovas és 40 lóerős is, attól függ, mennyire van felhúzva. Az enduro-val közlekedhetsz aszfalton, városban is, a cross-al csak akkor ha fel van lámpázva, rendszámozva, de a cross guminak nem igazán tesz jót az aszfalt.

2015. dec. 29. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
30%
kedves utolso vegre normalis gondolatokat is hallok, az elotted szolo meg meg mindig nem fogja fel hogy a kerdezo NEM kuplung nelkul fog valtani mint rossi, nem 12 ezernel akar valtani iigy nem kell 8 uzeoranal a szuz dugattyut lecserelni!!!!baszhatod a szerviz konyvet leszarom kert nem togazon 10 ezer korul porgetve fogja az ugratokat nyelni, es azert van 8 uzemora megadva, mert onnantol 1 szazalekkal csokken a teljesitmenye ami a vb ken szamit de a gyerek nem fogja magat osszeszarni tole es nem pedig azert mert 8 uzemora utan befordul az a dugo.....gondolkozzal mar a kerdezonek pedig supermotot ajanlanek, nekem is az van es tokeletes betonon 150-170 ig meg nem fogja semmi, konnyebb terepen meg alig alig maradok le vele a crossokkal szemben legjobb a supermoto es szerintem szep is, en a husaberg husqvarna ktm harmast ajanlom azok a legjobbak, ha nem versenytechnikat akarsz akkor meg apprillia is nagyon nagyon jo ahogy elottem is mondtak :) esetleg drz 400 igaz az egy tomeg cucc es eleg szar :D
2016. jan. 5. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
Utolsó válaszoló, azért ennyire nem emelném ki a Husaberg-Husquarna-KTM hármast, mert az Aprilia semennyivel nem gyengébb ezektől. Az eltérés abban mutatkozik meg, hogy idehaza a korlátozások miatt korlátozott teljesítménnyel kerülnek forgalomba az Aprilia-k, de ez nem egyenlő azzal, hogy gyengébb lenne. A teljesítménye egy 125-ös Aprilia-nak ugyan ott van, ahol egy Husquarna-nak. Viszont ha úgy nézzük a dolgot hogy a japán motorok és az olasz és svéd, akkor ez a két utóbbi messze előrébb áll. Elég csak megnézni a felépítését. Én cross és endurókat nem nagyon hajtottam (volt enduro-m és cross-om is, de csak hobbi felhasználásra), vszont gyorsaságit igen, egy Honda NSR 125 és egy Aprilia RS 125 között fényévek vannak, elég csak a fékekre, a vázra, himbarendszerre, a futóműre ránézni, ég és föld.
2016. jan. 6. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
persze ertem en amit mondasz es teljesen igazad van mert szerintem sem adja azt az elmenyt egy japan gep amit egy europai fog nyujtani neked, en arra gondoltam h az apprilliabol keves az igazan utos 1hengeres , ami versenyszinten van mint pl a husabergek de az apprillia kva jo minosegi, mig japan otvenesen bicaj teleszkop van addig haverom 50 es apprilliajan olyan forditott teleszkop van ami eppenhogy veknyabb az en 650 esen levo WP telomnal :) japant akkor vegyen az ember ha nem uzemoras, sporolos tomegcikket akar ami igenytelen kevesebb ekvezettel....japanban is vannak jok amiket ki lehet fogni de en a sved cuccokra eskuszom egyhengeresek teren :)
2016. jan. 6. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!