Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lada 2101 gyari 1200motort...

Log bence4 kérdése:

Lada 2101 gyari 1200motort medig lehet felhuzni?

Figyelt kérdés
Hány cm3 lehet felfúrni a gyári 1200cm3 motort ???

2016. jan. 2. 18:28
 1/10 anonim ***** válasza:

Felfúrásnál valahol 1.400 köbcentinél van a felső határ, ezt adja ki a 82-es furat, annál nagyobbra meg nem szoktak Lada-motort fúrni. De 82-re fúrva sem lesz örökéletű, erre fel kell készülni.

Ha rászánod a fejed, hogy zsugormotort építs, akkor 1.700 köbcentiig lehet növelni a lökettérfogatot (82x80). A 80-asnál nagyobb löketű főtengelyeket alacsony blokkban nem szokás használni.

2016. jan. 2. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Úgy, ahogy az első mondja.

Jó megoldás lehet még az újrahüvelyeztetés, ha nagyon ragaszkodsz ahhoz a blokkhoz.

2016. jan. 2. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
76-os furatú blokkot nem hiszem, hogy 82-ig felfúrja valaki. 79 még biztonságos, tartós. Ne zsugort építess, hanem magasblokkosat mindenképp!
2016. jan. 3. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
A 76-osat nem is szokták 82-re fúrni. A hüvely falvastagsága még csak-csak kiadná, de semmi sem garantálja, hogy 3 mm mélységben is megvan az az anyagminőség, mint a felszínen. De ha kicseréli a hüvelyt 79-esre, azt még éppen meg lehet fúrni 82-re. A rossz nyelvek szerint a gyári 1300-as motor is valahogy így született: jóval a gyári utolsó túlméret fölé fúrták a 76-os motort és kiderült, hogy így is működik.
2016. jan. 3. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
A VAZ-2101 típusú személygépkocsit 1198 köbcentis motorral szerelték, aminek a hengerfurat átmérője 76mm, lökete pedig 66mm. A VAZ-21011 volt az, amibe már 1294 köbcentis motort raktak (változatlan lökettel, 79mm-es furat átmérővel), és ezt lehet felfúrni 82mm-ig.
2016. jan. 3. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Magasblokrol még nem hallotam (vlaki ki fejtené ??) a zsugor motorok sokat olvastam ..hamar tönkre vágja a motort sajna sok esetbe elkopik a dugó es a henger is kophat ...
2016. jan. 3. 20:41
 7/10 anonim ***** válasza:

Zsugorból is lehet jót építeni, csak érteni kell hozzá.

Az a magasblokk, amit gyárilag nem 66mm löketű főtengellyel szereltek, hanem 80mm löketűvel. Ilyenkor a blokk is magasabb volt 7 milliméterrel. De ezt már tudnod kellett, ha már tudod hogy mik a zsugor hátrányai :)

2016. jan. 3. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
És ha zsugor motort építenék az kb hány cm3 lenne a végeredmény mert én a youtube sok 2101 -1.6 zsugor motorost láttam
2016. jan. 8. 21:45
 9/10 anonim ***** válasza:

A Lada-motoroknál eredetileg kétféle löket létezett: az 1200-as és 1300-as motor 66 mm-es löketű főtengellyel készült, az 1500-as és 1600-as pedig 80 mm-essel. Ehhez kétféle furat járt: 76 és 79 mm-est használtak a szovjetek, így jött ki a négyféle motor: 76x66-os 1200-as, 79x66-os 1300-as, 76x80-as 1500-as és 79x80-as 1600-as.

(később jött a gyártmányfejlesztés minden irányból, az 1700-as motoroknak a furata nagyobb, de van 80-asnál nagyobb löketű főtengely is)

A kétféle löketű motornak a magassága is eltér. Mivel 14 mm a két löket különbsége, ezért 7 mm-rel nagyobb a távolság a főtengely és a blokk felső síkja között a nagy löketű motoroknál, mint a kicsiknél. Ha tehát a kis motorba beszereled a nagy löketű főtengelyt, a dugattyú 7 mm-rel kijár a blokk síkja fölé, jól bele is ver a hengerfejbe.

Viszont erre is van megoldás: rövidebb hajtókar kell, ekkor a 80-as löketű főtengely is elfér az eredetileg 66-os löketű motorblokkban. Egészen pontosan 7 mm-rel kell rövidebbre venni a hajtókart. Lehet keresni azonos csapméretű, de 7 mm-rel rövidebb hajtókart (a Fiat-rokonság ebből a szempontból előnyös), de a gyáriból is ki lehet indulni, megfelelő eljárással lehet zsugorítani a gyári hajtókart, így születik az ún. zsugormotor. Akkor is zsugormotornak hívjuk, ha nem zsugorított hajtókar kalimpál benne.

A lökettérfogatát nagyon egyszerű meghatározni, ugyanis csak a löket változik a zsugorítással, a furat nem. Vagyis a 76x66-os 1200-asból 76x80-as 1500-as lesz, a 79x66-os 1300-asból meg 79x80-as 1600-as.

Persze van még egy lehetőség: az 1200-as motort fel kell fúrni, úgy kell belőle zsugormotort építeni. De ez is korlátozott, mert a gyári hüvelyek anyaga olyan, hogy ha 3 mm-rel nagyobbra készíted bennük a furatot, nem biztos, hogy bírni fogják. A belső felületükön megfelelő az anyagminőség, olyan mélységben (1,5 mm) már nem biztos, hogy minden olyan, amilyennek lennie kell, nem jó a kopásállóság. Ezért célszerűbb 1300-as hüvelyeket beépíteni, azokban a gyári furat 79 mm, ha ezt párosítod a 80-as lökettel, kész is a 2101-be épített 1600-as motor. Közben a motorszámod megmaradt, hivatalosan a lökettérfogat és a teljesítmény sem változott, kész is a biztosítási csalás.

És hogy tovább bonyolítsuk a dolgot: a 2101 bódéba épített 1600-as motor másképp is megszülethet. Gyárilag ilyen kivitel talán nem volt, ellenben a 2102-ből létezett 1600-as motorral és belsőtérrel szerelt darab. Viszont a 2101 Gr.2-es homologizációjában az ezerkettes karosszériába engedélyezett volt a 2106 kódú 1600-as motor beépítése, tehát a '70-es és '80-as évekbeli raliautók mintájára épített 2101-ekben simán ott lehet a nagy motor. Igaz, az rendes 2106-erőforrás, magas, kék blokkal, nem holmi otthon tákolt zsugormotor.

2016. jan. 8. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Koszonom mar igy értem
2016. jan. 10. 14:46

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!