Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Manapság van még előnye a...

Manapság van még előnye a manuális váltónak az automatával szemben?

Figyelt kérdés
Tudtommal az újabb kocsikba inkább automatát raknak. Miért? Melyik a jobb, praktikusabb, népszerűbb, van-e még mindkettőnek jövője? Előnyök-hátrányok? Köszi annak aki szán rá pár sort.
2016. febr. 10. 21:58
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Automata kényelmesebb, manuális olcsóbb és megbízhatóbb.

Az is kérdés milyen autóról van szó, sok élményautóba nem a semmiért kerül manuális váltó is, egyszerűen van akik szeretik.

2016. febr. 10. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem itt leginkább úgyis az számít, hogy ki melyiket szereti. Én például szeretem a manuálisat, jó ha magamnak tudok váltani, kiválasztani a megfelelő fokozatot. Ha kell, szép fokozatosan váltom, de ha olyan a helyzet, akkor meghúzatom alacsony sebességi fokozatban, hogy felvegyem a forgalom ritmusát.

Meg nekem parkolásnál, tolatásnál egyszerűbb a kuplungot és a féket használni, mint mondjuk ha a gázról kéne a fékre lépni vissza. Valahogy ilyen finomabb műveleteknél, főleg, ha kevés a hely, akkor jó, hogy a jobb lábam a féken van, hogy ha kell, azonnal megállítsam a kocsit. De ez csak egyéni vélemény, lehet mások máshogy látják. Szerintem mindenkinek magának kell tudnia, hogy melyiket szereti vezetni.

2016. febr. 11. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Az automata váltó elég tág fogalom, az ősi olajturbinás nyomatékváltótól a dupla kuplungos automata váltókig nagyon sok technikát kifejlesztettek.

Manuális, automata, fél-automata, robotizált váltók útvesztőiben nem is olyan egyszerű eligazodni.

Van bőven választék, vannak alternatívák, és bizony az árakban is jelentős eltérések lehetnek.

Az automaták közül az "ősi" nyomatékváltóval olcsóbb autókat is szerelnek. Ezek működési elve viszonylag egyszerű, kényelmesebbé teszik a vezetést azok számára, akiknek erre van igényük, vagy szükségük, de ezek a váltók a manuálishoz képest még lassabbak, s némi többlet fogyasztással is számolni kell (~1 liter/100km)

Az automaták csúcsát jelentő dupla kuplungos váltók már villámgyorsan reagálnak, takarékosak, nincs többletfogyasztás, viszont ezek bonyolult, drága szerkezetek, ma még nem "népautókba" szerelik tömegesen, de a középkategóriától már elérhető.

A kettő között nagyon sok módosítás, verzió lehetséges.

Az automata váltónak nem kell törvényszerűen elromlani, tény, hogy a javítása drága lehet.


Automata váltós autóval nem lehet lefulladni, nem lehet szétégetni a kuplungot, városi csúcsforgalomban nem kell folyamatosan váltogatni, kuplungot nyomkodni, országúton esetleg lehet tempomattal közlekedni - manuális váltóssal összevetve viszont drágább az automata.

2016. febr. 11. 01:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
70%

Beszéljünk akkor csak az új autókról.

Ma már egy Opelben, vagy bármilyen átlagosabb autóban is olyan automata van, amelyik észrevétlenül, gyorsan, rántásmentesen vált. Ami fontos még, hogy minimális felárat kérnek ezért. Régebben volt jellemző, hogy akár 1 millió forinttal is drágább volt az extralistán az automataváltós verzió, manapság párszázezer forint max, vagy annyi sem.

Aztán: kezdenek rájönni az emberek, hogy nem is olyan vészes ám az automata. Régebben, de sokaknál ma is az volt a köztudatban, hogy az automata mindig elromlik, és lassú, és 10 literrel többet fogyaszt, és a javítása két új Suzuki árába kerül. Aztán ahogy szivárogtak be az országba az automaták, kiderült, hogy nem is olyan rossz találmány, és a javítása annyiba kerül, mint egy kéziváltósnál a kuplung + kettőstömegű cseréje. Ráadásul ritkábban romlik is el.

És akkor ottvan a fejlődés is: ma már az adaptív tempomatok, sávtartó elektronikás autókba nem nagyon illik a kéziváltó, mert ott nem tud az elektronika váltani, míg egy automatával egy ilyenekkel felszerelt autó képes 30-ról 200-ra gyorsítani, emberi beavatkozások nélkül.

Jövője már lassan csak az automatának van, a kéziváltósokon nem is fejlesztenek semmit, nem is nagyon van mit, több fokozatot nem bír el egy H sémájú kéziváltó. Olcsóbb autókba még teszik hagyományból, de lassan a sportkocsikba is csak automata van, pedig ott dumáltak mindig vezetési élményről, stb, aztán többen rendelték automatával, mint kézivel.

Elég szétnéznem az ismerőseim körében: aki egyszer vett automatát, annak mégegyszer nem lett kéziváltós autója. Ez sok mindent elmond.

2016. febr. 11. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
köszi a válaszokat :)
2016. febr. 11. 08:36
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

A 3-as, 4-es válaszoló valószínű ugyan az..mindenesetre nagyon felkészült, igen reális választ adott...mintha járműszakos közlekedésmérnök lenne...


Nem dicsekvésként, de húsz éve csak automata kocsival járok.

Nem hiányzik a kéziváltós húúúdejólkihúúúzatom fíling...

Jelenleg is egy automata sportkocsim van. Ez az igazi élményautó(zás)

2016. febr. 11. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

" minimális felárat kérnek ezért."


Azért az még mindig 6 jegyű szám.

2016. febr. 11. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!