Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kamionoknál mindig a legmagasa...

Kamionoknál mindig a legmagasabb fokozatba kell kapcsolni?

Figyelt kérdés

Látom videókban hogy kapcsolgatnak még akkor is amikor a zöld tartományban van, de hova? Például tegyük fel hogy van egy 8 sebességes (felezővel) váltó, megy a csávó fél 8-ban 1700-as fordulaton, de felkapcsol egész 8-ba és így megy 1550 körüli fordulaton.


Van ennek értelme? Vagy ennyit számít ez a 150 fordulati különbség? Egyáltalán kötelezően végig kell zongorázni az összes fokozatot a végéig? (az elején ki lehet hagyni párat a terheléstől függően azt vágom)



2016. febr. 14. 18:21
 1/7 anonim ***** válasza:
Megnézted hogy egy kamionnak mi a maximális fordulatszáma? Valamelyik 3500 felé nem is megy. Szóval igen 150-200 fordulat is számít. De nem azért váltanak feljebb 1700ról 1550 es fordulatra mert elérjék a legmagasabb fokozatot, hanem mert 1550-es fordulaton is tökéletesen húz.
2016. febr. 14. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

3500? A legtöbb kamionban 2100-2200 körül van a rev limit :D


A kérdésben szereplő kamionban elég rövid lehet a difi, mivel a legtöbb kamion utazósebessége 1100-1400 rpm körül van. Sokat számít az a 150 fordulat is ( nézz rá egy fajlagos fogyasztás diagramra ).


Nem kell minden végigzongorázni, ha kicsi a terhelés akkor elég sok fokozatot ki lehet hagyni.

2016. febr. 14. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

ki lehet hagyni, de akkor is a legmagasabba kell rakni? Amúgy lehet nem 1700 volt már nem emlékszem, de a lényeg hogy még a zöldben benne volt bőven, és a váltás után nagyon minimálisat változott a fordulat.


Néha kicsit már cicónak érzem ezt az egész fogyasztás baromságot... régen hol volt ilyen? Ma meg már 1 literért is inkább új vontatókat vesznek mert hogy jaj mennyit lehet spórolni rajta. Meg gps alapú tempomat ami már helyetted kapcsolgat meg nyomja a gázt meg stb.. kész röhej hogy mi megy ma. Rajtunk számon kérnek 10 litereket, de ők meg így is zsebre teszik a milliókat, hát mi ez itt már :D


Mondjuk nem tudom hogy megy ez máshol, csak a wábiról tudok nyilatkozni, ott tanultam meg ezt a fogyasztásra ráfeszülést, amit sose értettem. (Nem dolgoztam ott, de hallgattam tanórákat )

2016. febr. 14. 21:13
 4/7 anonim ***** válasza:
Előtted is ott a lehetőség hogy vegyél egy kamiont és fuvarozó legyél. Nyilván te nem foglalkoznál a hatékony munkavégzéssel,meg mi az a pár liter... Az a pár liter egy régebbi autóhoz képest havi több mint 200 000 forintot jelent,ami évi közel 2,5 milla. Hondolom ezt te is önként felajánlanád a MOLnak,ugye? :)
2016. febr. 15. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
évi 2,5 milla? 1 fuvarért kapnak annyit ne viccelj... :D
2016. febr. 15. 00:18
 6/7 anonim ***** válasza:
1300 körül forog 85 - 90 - nél. Miért, személyautónál utazósebességnél (50, 90, 110, 130) te nem teszed fel a legmagasabb fokozatba? Mész pörgő motorral 3. - 4. - ben? Így fogyaszt a legkevesebbet, adott sebességnél a lehető legmagasabb fokozatban, a legkisebb gázpedálállásnál.
2016. febr. 26. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

"Néha kicsit már cicónak érzem ezt az egész fogyasztás baromságot..."


Te megvesztél? A kamionozás 90 % - ban a fogyasztás körül forog, ez az egyik - ha nem a legnagyobb - kiadás, költség. Egy nagy flotta esetén hatalmas összeg 1 liter, számolj évi 130 - 160 ezer km/kamion.

2016. febr. 26. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!