Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 4-ütemű robogó motorhiba....

4-ütemű robogó motorhiba. Találkozott már valaki hasonló hibával?

Figyelt kérdés

A motornak olyan hibája van hogy minding fals levegőt szív a hengerfej és a karburátor között ezért leszedtem és a fekete műanyag össze volt törve. Vettem új csövet, műanyagot és azt a papír tömítést. Fel is szereltem de csak egy rövid ideig működött rendesen.Ismét leszedtem és az a fekete műanyag megint el volt törve.Leszetdem a hengerfej tokot és ellenőriztem a szelephézagokat de azok rendben voltak.Ezután pedig kipróbáltam azt hogy forgatni kezdtem a motort az alternátor ventilátorjánál és észrevettem hogy a kompresszió ütemnél hallani ahogyan távozik a levegő ott ahová a karburátor van bekötve.

Nyilvánvalóan nem zár jól a szelep ezért kiszedtem mindkét szelepet és csiszolópasztával csiszoltam rajtuk.Majd visszaraktam a szelepeket és a hengerfejet de ismét a kompresszió ütemnél hallom ahogyan távozik a levegő.(benzint raktam a nyílásba amikor a szelep zárva van és így amikor már kompresszióhoz tekertem láttam a buborékokat is) Az lenne a kérdésem hogy ez normális hogy a szelep kiengedi a levegőt amikor forgatom a motort ? Mert nincs rajta semmi gumi vagy ilyesmi ami szigetelné.

Mikor le volt szerelve a hengergej próbáltam benzint rakni a nyílásba és maga a benzin nem folyik át a szelepen..Csak a nyomás távozik.Lehetséges hogy csak azért csinálja mert még új a hengerfej?Én úgy tudom hogy szelepeknek teljesen szigetelnie kellene és a levegőt bent kellene tartania a hengerben de javítsatok ki ha tévedek.Remélem valaki már találkozott ilyen vagy hasonló hibával és tud segíteni.Még hozzátenném hogy nem használtam tömítő pasztát karburátor csöve,fekete műanyag és a hengerfej közé mert azt hittem hogy az a papír is elég lesz..lehetséges hogy a tömítő paszta megoldaná a problémámat?



2016. febr. 19. 19:34
 1/4 anonim ***** válasza:
HA leszedve nem enged át a szelep, akkor csak egy hibája lehet: az hogy nincs rendesen beállítva a szelephézag, és összerakva benyomva tartja a szelepet a himba.
2016. febr. 19. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Szerintem leszedve is átengedi a levegőt csak úgy nem tudom lepróbálni.Én azt írtam hogy a benzint nem engedi át leszedve csak kifelejtettem azt hogy azt felszerelve sem engedi át.De amikor benzint teszek a nyílásba és forgatom a motort a kompresszió során látni a buborékokat.

A szelephézagok pedig rendben vannak ahogy írtam.

A probléma nem olyan egyszerű sajnos mert a szelep zárva van és úgy engedi át a levegőt.Nincsen nyomásmérőm úgyhogy a nyomást nem tudtam letesztelni.

Annyit tudok csak mondani hogy a motor elindul csak összetöri azt a műanyagot ami a karburátor csöve és a hengerfej között van.Lehethogy egy tömítő paszta segítene de nem tudom. Lehet hogy csak az a probléma hogy még újak a szelepek vagy az hogy nemrég csiszoltam őket ahogyan azt a fent írtam.

2016. febr. 20. 01:05
 3/4 anonim ***** válasza:
Ezt a hibát meglehet oldani egyszerűen.Lehet kapni klingerit lemezt a vaterán is, különböző vastagságban.Ezzel kilehet váltani azt a hőre keményedő bakelit hőgátat.Ebből kivágsz,vagy kivágatod minta alapján, tömítés készítővel. Annyi darabot pontos méretre, ami együttesen olyan vastag mint a bakelit,és azzal csavarozod vissza a karbit.Én is használom tömítésre,bevált.A tömítö pasztától elreped a bakelit ugyan úgy, mikor lehúzod a csavarokat.Ezt már utána sokszor vissza lehet tenni,ha kell ,kimondottan vékonyan kenve, hőálló pasztával .Kihagyni nem lehet,mert melegen begázosodik a benya a karbiban, és lefog állni a motor.Ez mellet már nem kell a papír tömítés,tökéletesen zár.A szelepnek tökin kell zárnia csiszolás után.Erre lehet 1 harangot mókolni a szívó csatornára,karbi csatira rossz ac pumpáról-ról belső gumi szeleppel.Utána lehet sűrített levegővel próbálni.Ha nem zár tökin ,a kipuszelep és üléke kiéghet.
2016. febr. 20. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

Most sok idő után átnézve a kérdéseim írok egy újabb hozzászólást:

idő közben rájöttem hogy minden motor átenged egy kis levegőt a sűrítéskor a szelepeken akkor ha kézzel forgatod át a motort. Azóta már felújítottam a robogóm 100cc-re(92cc). és azóta már tökéletesen működik.

Előtte 80cc hengerszettet raktam fel és amikor visszaraktam a régi 50cc hengerfejet akkor már tökéletesen működött.Valószínűleg a hengerfej volt a hibás mert csiszolás után is átengedett a szívó szelep.

Sajnos a kisebb hengerfejjel nem működött tökéletesen és ekkor jött az ötlet hogy akkor veszek egy új 100cc big bore kit-et.

Az ilyen kérdések sokat segíthetnek olyanokon akik a google-ban keresik a hibát.Nagyon sok megoldást találtam már hála a gyakorikérdések.hu-nak.

2016. szept. 1. 23:15

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!