Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit gondoltok a szívóbenzines...

Mit gondoltok a szívóbenzines motorok eltűnéséről?

Figyelt kérdés

Rossz ez a fejlődési irány vagy jó?

A szívódízel motorok, cirka 14 éve tűntek el teljesen.

Akkoriban még adtak, ki Golfokat, Leonokat SDI motorral, meg a franciák is gyártottak még olyanokat.


Azóta, csak turbódízelek vannak, akár kis köbcentivel is kitudnak hozni akkora teljesítményt,sőt nagyobbat, mint egy ugyanakkora benzinesnél.



Manapság viszont, az autógyártók nem kínálnak szívóbenzinest az új autóikhoz.

Az alsó-középkategóriában (Jetta, Fluance, Octavia..stb) megjelentek az 1.2-es motorok 105 körüli lóerővel.


A magasabb kategóriában például Passat, pedig az 1.4 turbós 125 lóerővel.


Vajon elégségesek ezek a motorok, ilyen autókba?



2016. márc. 26. 10:12
1 2
 1/12 Tomcatters ***** válasza:
93%
Valóban német gyártóknál lassacskán eltűnik(minap néztem én is),de pl japánok,olaszok,franciák biztos,hogy gyártani fogják még jó darabig :)
2016. márc. 26. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 Tomcatters ***** válasza:
80%
Ja.. meg az amcsik,és a koreaiak is sztem :)
2016. márc. 26. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

A franciák is alig gyártanak már olyat.

A Cliohoz,Twingohoz kínálnak szívóbenzinest, meg a Fluancéhez.De, csak egy darab motort.

És mindegyik csak az alapverzióban.


Hosszútávon, ott is kihal.

2016. márc. 26. 10:32
 4/12 Tomcatters ***** válasza:
80%
Igen , a franciákba en sem voltam annyira,biztos,de a többi még fog jó sokáig szerintem :) Az uj kia cee'dek 1.4 motorral 104 v 106 le, elég az, es nincs benne turbo ami kicsit rizikósabb kiadás lehet pluszba ami tönkre megy.. egyik haveromnak van egy 2013 cee'd je eleg jol szedi a lábát az 1.4 motorral :)
2016. márc. 26. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
74%
Ez így nem igaz, hogy nincsenek, csak már nem annyi mint 10 évvel ezelőtt. Általában nincsen gond a teljesítményükkel, mert egyébként is ritkán van az kihasználva teljesen, és a jobb rugalmasság (gyorsítóképesség) miatt még kellemesebb is a turbókat vezetni. A baj ott van hogy a gyakorlatban nagyon minimális a fogyasztásbéli előnyük, ha van egyáltalán, mert ha valami jobban megy akkor jobban is nyomják neki, tehát a megtakarítható benzinmennyiséget inkább feláldozzuk a vezetési élmény oltárán. Ezzel sem lenne gond még igazából, de a mai turbómotorok mellé kapunk egy bonyolult és nem teljesen gondmentes rendszert, mert pl kezd általánossá válni a benzinmotorokon a közvetlen befecskendezés is illetve már eléggé általános a kipufogógáz-visszavezetés. E kettő kombinációja okozhat túlzott mértékű kokszosodást a motor szívótraktusában, ami emiatt külön karbantartásra szorul ami otthon nem elvégezhető, részegységek megbontásával és igen nagy szakértelmet igényel, tehát magyarán költséges. Plusz költség, cserébe a jobb fogyasztás LEHETŐSÉGÉÉRT.
2016. márc. 26. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
73%
Abszolút zsákutcának tartom. És ha utána olvasol az autós újságíróknak is ez a véleménye, pedig ők jobban értenek hozzá, mint én. Soha a büdös életbe nem lennék hajlandó ilyen kis pötsköszörű turbos sz arokat venni. Inkább járok életem végéig 20-30 éves autóval!
2016. márc. 26. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

"e pl japánok,olaszok,franciák biztos,hogy gyártani fogják még jó darabig :)"


Micsoda? Már a Loganban is turbó-benzin van!!


Elég rossz az irány az olcsó, kis motoros autóknál. Maga a turbó benzines király motor, de nem a gyenge autókba. Ilyen 100-120 lóerő alatt nincs létjogosultsága, egy olcsóbb kisautóba inkább egy 1.4-1.6-os szívóbenzin kéne. Passatban például már nem is rossz az 1.4-es TSI, de az a baj, hogy maga a motor nem megbízható, de erre most ne térjünk ki.

Ami a legjobban zavar, hogy kihalnak a V8-V10-V12 motorok. Mercedesnek is például szuper nagy V8-as szívómotorjai voltak, mostmár lassan csak V6-os agyonturbózott benzinest kapsz a csúcs Merciben is :(

2016. márc. 26. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

nagy harsogással az év motorja lett egy háromhengeres, ezres ford motor, turbófeltöltővel... másfél év telt el a szériakezdéstől, de már nem dicsekszenek vele..ezer köbcentivel egy böszme nagy kasznit cipeltetni ugyanolyan harci elánnal, mint a nagyok, ráadásul autópályán, forszírozott üzemben...csodálkoznak, ha letérdel..


na jó, tudom, a szerviznek is élni kell.

2016. márc. 26. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 Tomcatters ***** válasza:
48%
Pár év múlva toyota,honda biztos ,h lesznek az 1.4 szívó motorjai min 120 lovasak :)
2016. márc. 26. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Szerintem kis kobcenti+turbo parositas hosszu tavon rossz. Kis motor folyton porgetni kell+turbo is adja ra az ivet, hamar megadjak magukat.
2016. márc. 26. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!