Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A dízelautóknak megváltozott...

A dízelautóknak megváltozott az eredeti célja?

Figyelt kérdés

Eleinte a dízeleknek a gazdaságosság volt a célja.

A régebbiek, sőt még a korai turbódízelek is, nem voltak problémásabbak, mint egy benzinmotor.

Ugyanúgy elmehettél velük a Holdig 3x meg vissza, mint egy benzinessel.


Viszont, a dízel mára "túlfejlődött".

Már nem csak a gazdaságosság a lényeg, hanem az erő, teljesítmény is.Egy modern turbódízel mára már akkora teljesítményű, mint egy benzines.

Az a baj, hogy ennek a nagy teljesítménynek megvan az ára, a dízelek elég szerízigényesek, érzékenyek, szervizköltségesek lettek.

A magasnyomású befecskendezést nem bírják annyira az alkatrészek, ezért, korán cserélni kell.

Aztán, ott a kettős tömegű lendkerék, turbófeltöltő, porlasztófejek...stb


Véleményem szerint, rossz irányba haladt a fejlesztés.



2016. márc. 28. 19:45
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
66%

"a dízelek elég szerízigényesek, érzékenyek, szervizköltségesek lettek. "


Ezt honnan szeded??!

Ezeket csak a benzines autók tulajai szeretnék, ha így lenne, ezért úton-útfélen ezt híresztelik.

Régebben mindig azzal jöttek, hogy "lassú" a dízel, most meg, hogy "költséges".


(Világ életemben szinte kizárólag dízel autóim voltak.)

2016. márc. 28. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
92%
Valahogy én se vettem iylet észre, pedig az elmúlt 20 évben bő másfél millio km-t tettem dizeles autókba.
2016. márc. 28. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
83%

Ha csak nincs valami gyártási hiba, akkor most is simán elmennek annyit a modern dízelek is mint a régiek.

A legnagyobb ellensége ezeknek az autóknak a hozzá nem értő tulaj.

2016. márc. 28. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
52%

Szerintem sincs így, nyilván oda kell rájuk figyelni és betartani az olajcseréket és odafigyelni a turbóra.



A lehúzós szervizek és a nevén nem nevezendő VW konszern néhány éves Siemens félrehajlásuk óta mai napig szarozzák a dízeleket.

2016. márc. 28. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
79%

Elfeledkezel a környezetszennyezésről.

A korai dízelek relatíve kis teljesítményűek voltak és környezetszennyzőek (korom>rák összefüggés).

Ma már elektronikus vezérlésű, nagynyomású, a részecskeszűrőkkel a környezetszennyezés is elfogadható (de azért nincs miden a helyén, lásd: dízelbotrány).

Innen kezdve azért kényesebbek lettek az alkatrészek.

2016. márc. 28. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
76%
Én csupán azt érzékelem, hogy eddig milliókat spóroltam meg az évtizedek alatt ahhoz képest, mintha benzinesekkel jártam volna !!
2016. márc. 28. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:

Szerinted rossz irányba haladt a fejlesztés. De kérdezd csak meg valamelyik európai gyártó pénzügyeseit, ők ezt egész biztosan másképp fogják gondolni.

Minden terméknek, szolgáltatásnak van egy ún. "selling point"-ja, egy olyan tulajdonsága, ami miatt a vevő éppen azt a terméket veszi meg vagy szolgáltatást veszi igénybe és nem a másik hasonlót. A dízeleket sokáig el lehetett adni azzal, hogy bár lassabbak, nehezebbek és drágábbak, mint a benzinesek és még a szervizköltségeik is magasabbak, kevesebbet fogyasztanak és olcsóbb az üzemanyaguk, így élettartamra vetítve akár olcsóbbak is lehetnek. A vevő tudta, hogy akár benzines, akár dízelautót vesz, kompromisszumot kell kötnie, tökéletes jármű nincs.

Csakhogy időközben megváltozott a selling point a dízeleknél: a vevőnek már nem elég, hogy fogyasztásban jobbak, mint a benzinesek, neki az kell, hogy mindenben jobbak legyenek. Nem is biztos, hogy tehet erről: az autóipar értelmetlen fejlődési pályára állt át, a háromévenkénti modellfrissítés és a hat év utáni modellváltás teljesen abszurd, indokolatlan. Mire egy új típus megjelenik, a régi első példányai egyáltalán nem elavultak, ezért ahhoz, hogy az új modellt el lehessen adni, nagyot kell ugrani az előző kivitelhez képest, mert különben nem érti a vevő, miért kellene megint több tízezer eurót kiadnia új autóra, ha a régi is jó. Ezért aztán megindult a fejlesztés ész nélkül, aminek a vége az lett, hogy megpróbálták a tökéletes autót eladni a vevőnek. A dízelek fogyasztása korábban is alacsony volt, ezért a teljesítményüket kellett feltornázni és a járáskultúrájukat finomítani. Avagy: nesze, paraszt, itt az Új Dízel, cseréljed le a régit, mert (papíron) ez is annyit fogyaszt, de 50 lóerővel erősebb!

A paraszt meg bukott rá, mer' ami több, az biztosan jobb is. Vitte a TDI-t, a PD TDI-t, a HDi-t, a CDTI-t, a tds-t, mer' ez csak ötfelet eszik, de lenyomja simán a benzinest. Ezért mondom, hogy kérdezd csak meg a pénzügyeseket: szerintük egyáltalán nem volt rossz a fejlesztés iránya. Megvolt a selling point a dízeleknél, amivel rá lehetett venni a vevőt, hogy a hatéves, amúgy még legalább hat évig tök jó autóját azonnali hatállyal lecserélje az újabb típusra.

A dolog másik fő oka a ritka értelmetlen EU-s károsanyag-kibocsátási szabályozás volt. A gyártókra kényszerített flottaátlag teljesen csődöt mondott, a szennyezés csökkentése helyett csak a kiskapuk felfedezésére ösztönzött. Nagyjából akkora baromság az egész, mint a '60-as és '70-es években az NHTSA-nál alkalmazott balesetbiztonsági szabályok, amelyekben többek között a lökhárító magasságát is megszabták, mer' attól lesz biztonságos az autó ütközésnél. A vége meg az lett, hogy az európai márkák exportkivitelei bűnrondák lettek, de a félutcányi lökhárító mögött nyugodtan megbújhatott ugyanaz a reggeli szellőre is összecsukló biliacél váz, ami már Európában is életveszélyes volt.

Na, ugyanez a rövidlátás megy a flottaátlagnál is. Ahhoz, hogy a gyártott autók átlagos szén-dioxid kibocsátása elérjen egy adott szintet, a fogyasztást kell csökkenteni, mert szén-dioxid az üzemanyagból keletkezik. A papíron szereplő fogyasztási érték terén pedig mindig is a dízelek voltak jobbak, ráadásul a dízeleknél régebb óta használják elterjedten a turbófeltöltést, ezért azokat jobban hozzá tudták hangolni az NEDC-hez. Így hát a gyártók a dízeleket nyomatták, mert egy dízelmotoros autó papíron kevesebb szén-dioxidot bocsátott ki, mint a hasonló teljesítményű benzines, tehát közelebb kerültek a flottaátlaghoz. Később aztán a turbós, közvetlen befecskendezésű benzinesekkel ez a probléma is megoldódott, de mint látjuk, látszatmegoldás volt az egész: a szabvány szerinti fogyasztásnak és károsanyag-kibocsátásnak a valósághoz semmi köze sincs.

2016. márc. 28. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:

"(Világ életemben szinte kizárólag dízel autóim voltak.)"


Akkor a te véleményed pont annyit ér mint a benzinesnek aki még alig ment diesellel?


Nekem azért van dieselem, és 200 ezernél már kicsit rángatva indul a kettős tömegű lendkerék miatt. Egy többet megért barátom szerint most cseréljem ha nem akarok nagyobb bajt. Benzinesnél ilyen nem volt. Sőt neki a cdi-motorban a porlsztócsúcsok elhasználódtak, azt mondta, kb 400 euróért ultrahanggal kitakarítják, és lehet hogy csak pár ezret megy. De lehet hogy 30-at. Ha meg vesz újat az 1000-es darabja. Na ilyen sem volt még benzinesnél nekem.


De ezeket leszámítva gazdaságos, mert kiszámoltam, ha elmegy x kilométert, és utána kell cserélnem ezeket a dolgokat, akkor már megérte mert a felét eszi mint a benzines. Ha meg esetleg elmegy másfélszer annyit aztán kifekszik, akkor visszakereste az árát.

2016. márc. 28. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
58%

"Eleinte a dízeleknek a gazdaságosság volt a célja."


Most még inkább az, kiba**ott gazdaságosak a dízelek, nagy teljesítmény mellett. A benzinesek ebben soha nem érik utól.


"A régebbiek, sőt még a korai turbódízelek is, nem voltak problémásabbak, mint egy benzinmotor. "


Igen ez így volt, és mára megint így van. A benzinmotorok lettek túlkomplikáltak. 100 turbó, közvetlen befecskendezés, kettőstömegű lendkerék, ergó olyan komplikált mint egy dízel. Cserébe jó sokat esznek. Ja és még megbízhatatlan is. A dízelek pedig kiforrottak és takarékosak. Konkrét példa a VW: nézd csak meg, vannak a TSI benzinesek, mindre panaszkodnak, hogy 100 ezer km után rengeteg probléma van velük, és nem is mennek olyan jól, mint amilyen erősek papiron. Ellenben az 1.6 és 2.0 TDI-k kiforrott, megbízható motorok, 200-300 ezer km-t elmennek csak olajcserével. A 2.0 TDI tud 170-180 lóerőt 6 literes fogyasztás mellett a Passatban és a Golfban is. És hangsúlyozom, nem szervízigényesek, 300 ezer után cserélsz benne turbót, meg injektort, és mész még 200 ezer km-t gond nélkül. És ezt a mai modern motorokkal. A turbó benzinesek ezt nem tudják.


"Viszont, a dízel mára "túlfejlődött". "


Ez a mondat így lett volna helyes: a benzines mára túlfejlődött.

2016. márc. 28. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:

"Már nem csak a gazdaságosság a lényeg, hanem az erő, teljesítmény is."

Én speciel azért vettem dízelt, modern dízelt, mert a munkám miatt rengeteget kell autóznom saját zsebből és nem szerettem volna a fele fizetésemet a benzinkúton hagyni. Úgyhogy igen is elsődleges szempont volt a gazdaságosság.

Az hogy van benne erő, nem kell pörgetni a motort és nem kell egy emelkedőn visszaváltani az külön tetszik, de az már csak hab volt a tortán a fogyasztás mellett.


"Egy modern turbódízel mára már akkora teljesítményű, mint egy benzines."

Ez korábban sem volt így. A szívódízelek korában a benzinese autók se voltak jellemzően 180-200 lóerősek. Azok is ugyan olyan 60-70-80 lóerő körül voltak. A 90-es években pl nagy szám volt, ha valakinek volt egy 100-120 lóerős autója. Manapság már a városi kisautók is 90-100 lóerő környékén vannak.


"Az a baj, hogy ennek a nagy teljesítménynek megvan az ára, a dízelek elég szerízigényesek, érzékenyek, szervizköltségesek lettek."

Ezt én se tudom, hogy honnan vetted... szerintem még nem volt dízel autód. Vagy ha volt, akkor belenyúltál valami szopórollerba és sajnálatos módon azért alakult ki benned ez a vélemény.

Egy modern dízel, ha nem "kannázod" nem gyilkolod, megadod neki a szükséges karbantartásokat, 300-400e km-t simán elmegy nagyobb műszaki gond nélkül. De nézd meg a céges dízeleket, nem ritka hogy fél millió fölött van bennük és nem rohadnak le úton-útfélen!

2016. márc. 28. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!