Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A szívódízel motorok valóban...

A szívódízel motorok valóban jobban bírják a várost és elnyűhetetlenek?

Figyelt kérdés

Di, SDI, Di-D és a többi motorfajtára gondolok.

Azt látom hogy nem egy versenymotorok, de ha normál tempó mellett kivisz a világból és gazdaságosan az teljesen jó.

Mennyire érdemes párszázezerért venni pl. egy Skoda Fabia 1.9 SDI-t?



2016. márc. 30. 08:42
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

Mit jelent a pár száz ezer forint ? 2-3 száz ezerért csak roncsot veszel, előbb utóbb elromlik az is, ha nem más, akkor mint egy ismerősömnek 350 ezer km-nél újra kellett kábelozni, mert megolvadtak a vezetékek.

Egyébként tartós autók, akár a régi f astrak 1,7 dieselel, a világból kimennek. Totalcaron olvastam tavaly valamikor egy 1 millió kilóméteres fabiaról, eredeti motorraL és váltóval, igaz német autópályás használatba volt. Szerintem minimum 500 ezret ha rászánsz, akkor vállalható darabot tudsz venni, és igen megéri , bár láttam már olyan lepukkant fabiat apum kolegájának a kezében, hogy azt se tudta mikor cserélt olajat, sajnos sok ember azt gondolja ha az autó mindent kibír akkor nem is kell vele törődni ! Körültekintően kell vásárolni arra célzok.

2016. márc. 30. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
6-800e Ft-ra gondoltam, de megnéztem, hát nem sok eladó példány van, főleg SDI nincs... az említett motorokat ismerem hogy azok szívódízelek, ha van még szóljatok.
2016. márc. 30. 09:26
 3/13 anonim ***** válasza:
Azt nem lehet mondani, hogy azoknak nem árt, csak sokkal kevésbé van határon járatva bennük a technika így jóval többet elviselnek.
2016. márc. 30. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 Wadmalac ***** válasza:
62%

A városi, rövidtávú használat a sok hidegfutás miatt sok koromképződéssel és sok vízkeletkezéssel jár a kipuff oldalon. Ez betesz a turbónak, részecskeszűrőnek, nyomásmérőknek, lambdaszondának, motorolajnak, olajszűrőnek, mindennek.

Egy hagyományos szívódízel a felsorolt veszélyeztetett elemekkel egyáltalán nem rendelkezik, ott maximum a motorolaj vizesedik meg a kipufogó tömődik, rohad.

A gyakori hidegindítás kopást növelő hatásának mind ki van téve, de ez egy őskori, 25-35-ös kompressziójú motornál kisebb gondot jelent, mint egy 40-50-es kompresszió szükségességénél.

Egy régi dízel a nem ideális körülmények közt kormosabb, hangosabb, de működik. Egy modern, agyonszenzorozott motor nem győzi dobálni a hibakódokat a fájdalmas szenzorértékek alapján.

De azt nem szabad elfelejteni, hogy azzal a régi, megbízható szívódízellel az emissziós értékei miatt nyáron lehet, hogy pont abban a városban nem mozdulhatsz majd meg, ahol való járásra vetted.

2016. márc. 30. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
45%
Semmivel nem bírják jobban a szívó dízelek a "várost" mint a turbósok. Annyi előnye van nyilván a szívónak hogy nem megy tönkre rajta a turbó, de ez kvázi független a városozástól. Ha nem ütöd vágod a turbót és megkapja rendesen az olajcseréket is, akkor nincs több gond azzal se. Télen számolj arra hogy nagyon gyenge a dízelek fűtése, ezt "nyújtják" cserébe a jó fogyasztásért.
2016. márc. 30. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
45%
#5 kivétel az 1.6dezsőnek, az 700m után leégeti a szőrt a kezedről. Nem tudom a 2-es golfban mit csináltak, de ott fűtésre nem lehet panasz ahoz képest hogy dízel.
2016. márc. 30. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
Valószínűleg abban van fűtésrásegítés, de milyen 1.6 dezsőre gondolsz?
2016. márc. 30. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
Az összes 1.6dezső 2-es golf.
2016. márc. 30. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
1.6D 1.6TD 1.6GTD én ezt konkrétan az 1.6TD nél tapasztaltam.
2016. márc. 30. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 Wadmalac ***** válasza:
Peugeot 205 1.8 XRD is két perc alatt befűt. És pofátlan 4 litert eszik. :D
2016. márc. 31. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!