Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hol voltak/vannak elterjedve...

Hol voltak/vannak elterjedve a nagy hengerűrtartalmú (min.400ccm),1 hengeres 2ütemű motorok?

Figyelt kérdés
A motorkerékpároknál nem terjedtek el annyira a nagy hengerűrtartalmű kétüteműek, néhány nagynevű példát leszámítva (cr500, kx500, lt500r, stb). A vízi vagy esetleg légi vagy más szárazföldi járművekben voltak esetleg ilyen igazi, vérmes kétütemű blokkok 400cc felett? (és most nem a szocializmus lusta kétüteműire gondolok - trabant, wartburg)

2016. ápr. 14. 19:37
 1/2 anonim ***** válasza:
Nem igazán, mert egyszerűen ekkora méretben nem volt a elgjobb már.
2016. ápr. 14. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 JulesTS ***** válasza:
A nagy hengerűrtartalom ellen megy azzal, hogy a kétütemű szeret pörögni. A teljesítmény a nyomaték és a fordulatszám szorzata. Úgy is lehet teljesítményt növelni ha a használható fordulatszám tartományt növeljük. Nagy henger = nagy dugó = nagy lengö tömeg = kisebb fordulatszám. 50 köbcentis 2..3 hengeres kétútemű motorból 30 lóerőt is ki tudtak hozni, 21..25 ezres maximális fordulatszám mellett. Az már más kérdés, hogy ezek a motorok elég rugalmatlanok voltak (aránylag kis fordulatszám tartományban használhatóak, a váltót is ehhez kellett tervezni). Nagy hengerűrtartalmú kétütemű nem véletlen, hogy csak krosszmotorba tettek. Ott alacsony fordulaton is nagy nyomatek kell és aránylag nagy használható fordulatszám tartomány.
2016. ápr. 27. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!