Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson kr51/1-ben eredetileg...

Simson kr51/1-ben eredetileg mekkora fényszóró izzó van?

Figyelt kérdés

Nekem 6v 15/15 wattos de elég gyengén világít, mekkorát érdemes belerakni amit elbír és nem cseszi szét az elektromos rendszert.

Továbbá ugyanez a típus: a lendítőkerék hány w-os teljesítmény leadásra képes?


2016. jún. 9. 20:05
 1/4 anonim ***** válasza:

Gyárilag 6 V 15/15 W-os biluxizzó volt benne, ha jól emlékszem, Ba20 foglalatban. Ezzel a foglalattal lehet venni 25/25-öset is, de az már a Sperberekbe és a Habichtokba járt az erősebb, 6 V 43 W-os lendkerékmágnes mellé - a Star és Schwalbe lendkerékmágnese csak 6 V 33 W-ot tudott.

Egyébként tehetsz erősebb izzót a Schwalbeba, csak tök felesleges. Ha a világítótekercs a 15 W-os izzószálat sem bírja ellátni energiával, akkor a 25-össel sem fog elbírni. Ez nem olyan, mint otthon a kislámpa, hogy ha a 100-as izzót tekered bele, az is teljes teljesítménnyel világít, mert bírja a paksi erőmű, itt bizony meg kell termelni a teljesítményt. Ha pedig a világítótekercs teljesítménye már a 15 W-hoz is kevés, hiába teszel bele erősebb izzót. A másik végén kell kezdeni a probléma megoldását: meg kell vizsgálni a világítótekercset, hogy nem zárlatos-e és delejeztetni kell a lendkereket, mert pár évtized alatt "elfáradnak" a mágnesszegmensek. Utána még lehet, hogy ki is fogja nyomni a 15/15-ös izzót, ha minden jól sikerül.

2016. jún. 9. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Am ha zárlatos lenne akkor már elég rég óta nem üzemelne szerintem mert akk valószínű hogy leégett volna nem?

Továbbá ha pl kiveszem az első vagy hátsó izzót akkor ugye 1 van bent az meg tökéletesen világít.

Lehet akkor az van, hogy delejeztetni+nagyobb teljesítményű világító tekercset kellene belekötni.


Ó lenne még 1 kérdésem, a töltőtekercsnek mekkora teljesítménye van? mert ugyan is arra rá van kötve az irányjelző de az meg úgy világít mint a bolond ja és ráadásul abba meg 12V-os izzó kell mert a 6v-osat kiverte mindig

2016. jún. 9. 20:54
 3/4 anonim ***** válasza:

"Am ha zárlatos lenne akkor már elég rég óta nem üzemelne szerintem mert akk valószínű hogy leégett volna nem?"

Nem. A menetzárlatos tekercs képes olyanra, hogy működik ugyan, csak a kelleténél kisebb teljesítménnyel. Mondjuk nem adja le a maga 15 W-ját, csak keringenek körbe-körbe szerencsétlen elektronok a menetzárlaton (minek menjen végig a hosszú kábelezésen és izzón, ha van rövidebb út is?), aztán jó, ha a teljesítmény fele megvan. Amire te gondolsz, az a rövidzárlat: ha valahol sikerül fogyasztó nélkül összekötni a pozitív szálat a testtel, akkor jön a melegedés és a többi csoda, amitől elméletileg védene az olvadóbiztosító. Csak ha jól emlékszem, a Schwalbenál a biztosító csak az akkuról működő fogyasztók rövidzárlata esetén véd, a világításnál simán össze lehet kötni bármit bármivel, az áram korlátozását a nem túl acélos lendkerékmágnes végzi.

"Továbbá ha pl kiveszem az első vagy hátsó izzót akkor ugye 1 van bent az meg tökéletesen világít"

A Simsonokon eléggé érdekes a világítás megoldása. A világítótekercs (jelen esetben 15 W) csak a fényszórót működteti, a hátsó helyzetjelzőt a töltőtekercs (18 W) hajtja meg a feszültségszabályzón át. Így elméletileg akku nélkül is van féklámpa, mert a töltőtekercs 5 W-os kivezetéséről van hátsó helyzetjelző, a 18 W-osról meg féklámpa, tehát az N-es, akku nélküli kivitelek is jelzik a lassulást. Az erősebb fényszóróhoz pedig csak a világítótekercset kellett cserélni, tehát ugyanaz az alaplap jó volt a 15 W-tal világító Starhoz és Schwalbehoz, valamint a 25 W-tal pusztító Sperberhez és Habichthoz is.

Ez az elmélet, a gyakorlat azonban egészen más. Azon pár évtized alatt, ami a Schwalbek gyártása óta eltelt, jó páran kókányolták már őket, általában az eltelt évek számával fordítottan arányos szakértelemmel. Ebből aztán egészen egyedi megoldások alakultak ki. Például a lámpák bekötésére az az általános módszer, hogy a fényszórót és a hátsó helyzetjelzőt bekötik a világítótekercsre, a többi kapcsoló pedig opcionális. Vagyis a gyújtáskapcsoló nem kötelező, a fényszóró mehet éjjel-nappal (mondjuk most már ezt írja elő a KRESZ), biluxkapcsoló sincs, mer' minek, azt' jól is van, valami fény jön elöl-hátul. A töltőtekercs sokszor ki is marad az alaplapból, mer' ebbe nem köll akku, vagy ha benn van, nincs bekötve. Ha mégis, akkor a feszültségszabályzó marad ki, mert a falusi ezermesterek számára túl bonyolult alkatrész és még sokba is kerül. Ha meg minden megvan, biztos, hogy valamit sikerül rosszul bekötni. Lehet, hogy nálad is ez a gond: a világítótekercsre van kötve a fényszóró és a helyzetjelző is, így 15 helyett 20 W-ot kellene leadnia. Az meg nem fog neki menni. Nem tűnik soknak az az 5 W így, leírva, de ha azt nézed, hogy a névleges teljesítmény 4/3-ával próbálod terhelni, akkor már érthető, miért nem adja le a teljes fényerőt a fényszóróizzó.

A delejeztetés biztosan nem fog neki megártani, a nagyobb teljesítményű világítótekercs már szabadon választott. Az utángyártottak között nagy a minőségi szórás, láttam már olyan 35 W-os tekercset (S51 késői, HS1 izzóval szerelt kivitelei), amivel a 25-ös biluxizzó is csak sárgás-vöröses fényt tudott produkálni.

A töltőtekercs Schwalbe esetén 6 V 18 W-os, ennek pontosan megfelelőnek kell lennie, mert 6 V 18 W-os szoffitaizzók vannak az indexben gyárilag. Elméletileg a feszültségszabályzó megfelelő értéken tartja a töltőfeszültséget, az indexek meg akkuról mennek, tehát nem szabad kiégniük. A gyakorlatban - mint írtam - bármi előfordulhat. Ha gyári kiépítésű, akkuról működő, kormányvégbe szerelt irányjelződ van, akkor nem szabad kimennie a 6 V-os izzóknak. Ha valami tekercsről működő, ki tudja, hogyan összetaknyolt, Jóska bá-féle sufnimegoldású irányjelződ van, akkor meg nem kell csodálkozni semmin: a szabályozatlan váltakozó feszültség alkalmatlan irányjelző működtetésére.

2016. jún. 10. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Akkor ez eléggé meg lehet kókányolva mert a fesszabályzó nincs is benne, de a gyujtáskapcsoló betölti szerepét, csak akkor van lámpa ha ráadom kulccsal.
2016. jún. 10. 12:02

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!