Simson gyári 50ccm henger jobb, mint az után gyártott 60ccm-es?
Ismerősömnek van egy gyári bontatlan blokkos s51 es blokkja. Értelem szerűen a henger is alap méretes 50es!
Na az ő motorja jobban megy,mind gyorsulásra és vég sebességre is,mint az én fel újított 60as hengeres (után gyártott).
Na ez,hogy lehet?
Röviden, egy párat. Nem tudom, hogy a te motorod miből áll, ezért ekkora a lista.
Függ,
- a lánckerék áttételétől
- a váltó áttételétől
- testsúlytól
- légellenállástól (fekvő vagy ülő helyzet)
- terepviszonyoktól
- gumiabroncs levegőnyomásától, továbbá a szélessége is számít
- kerékcsapágyak állapotától (szorul -e a kerék)
- a használt 2T olajtól, ezenfelül tartalmazott -e bármilyen égést segítő adalékot
- kipufogó (ez egy óriási témakör, rezonátor, gyári, herélt, dugult -e, gagyirezó, stb)
- a vezető gyakorlottságától
- karburátor beállításától (fúvókák mérete, karburátor pontos típusa, "súbertű" állása...)
- szívócsonk nagyságától
- hengerfejtől (égéstér nagysága, volt -e sík lapoltatva, vagy csak leszedve belőle)
- gyújtástól (órákat lehetne erről is beszélni)
- a hengertől is (felömlők száma, nagysága, reszelés milyensége...)
- dugattyú, gyűrűk állapotától
- a motor összsúlyától
És még egy tucat más dologtól. Nem tudom mennyi idős lehetsz, ha tippelnem kellene, maximum 16.
Jól van értem én,hogy mit mondasz mert ez mind szép és jó.
Az ő motorja amint írtam,teljes mértékben gyári,alap méretes hengerrel.
Se rezonátor kipufogó,és semmi tuning!
Az én motorom viszont frissen újított SKF csapágyakkal szerelt,és vadonatúj után gyártott 60-as hengerrel szerelt,amihez 75-ös fúvókát használok!
Lánckerekem 15-ös!
Amire konkrétan kiváncsi voltam az az volt,hogy a gyári és az után gyártott henger között lehet-e olyan különbség,hogy az utángyártott henger felömlő,szívótorok kialakítás és stb esetleg el térhet e egy két század milivel és ezért talán lomhább.
Volt egy gyári alap méretes hengerem meg furattam a 41-es dugóhoz!
Hát érezhető különbség van a gyári és a 8900ft-os után gyártott hengerhez képest.
És 21 éves leszek.
A blokk teljesen szakszerűen,kifejezetten simson blokk cél szerszámokkal lett össze rakva!
A gyári frissen fúrt hengerrel,érezhetően más lett a teljesítmény is,és a hengerben sem ciripel most semmi!
Idáig az összes után gyári hengerem ciripelt,tehettem és cserélhettem benne bármit,akkor is csörgött valami benne.
Most teljesen jó minden!
Mérj egy sűrítési végnyomást, és jó lenne tudni, hogy mennyire szorulnak a dolgok a blokkban.
A haverod Simsonjának milyenek az áttételei? (lánckerék, váltó). Továbbá a tiednek. Nem elegendő információ, hogy 15-ös.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!