Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » MIből áll dízelmotornál egy...

MIből áll dízelmotornál egy motorgenerál?

Figyelt kérdés
KOpott, sokat futott motor, ami eszi az olajat és szórja is a főtengely szimeringnél. Főtengely szimering, esetleg csapágy csere, gyűrűzés és teljes hengerfej felújításon kívül kell még valamit csinálni vele?
2016. jún. 28. 22:47
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

A teljes generálba sok minden beletartozik, de ezt pontosan csak a motor megbontása után lehet megmondani. Nagyjából a következő lépésekből áll:


Blokk:

Fúrás - főtengely köszörülés - összes csapágy csere - új dugattyúk, gyűrűk, csapszegek+perselyek - derékszögelés, összefűzés - új olajpumpa - minden tömítés, szimering csere.


Hengerfej:

Nyomáspróba - síkolás - új szelepek, szelepvezetők, szelepfészkek (ha cserélhetők), szelepszárszimeringek - szelepek becsiszolása - új vezéműtengely és himbasor.


Összeszerelés:

Új hengerfejtömítés - új vezérlés - új kuplung/lendkerék


Ha valamit kifelejtettem, majd kiigazít valaki. Persze nem biztos, hogy ennyi mindent cserélni/csinálni kell rajta, vagy épp még erre is rájöhetnek plusz költségek.

Pl. a minap egy 400e km-t futott Opel motort csináltam és nem kellett fúrni a hengereket. Egy laza hónolással, új alapméretes dugattyúkkal, főtengelyköszörüléssel, stb.. kész volt az új motor. De arra is volt már példa, hogy mindent csinálni kellett a leírtakból és desszertként még egy hajtókart is cserélni kellett, mert megforgott benne a csapszegpersely. Naná, hogy ez a sajátom volt :)

2016. jún. 29. 06:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Na és egy ilyen akció kb. mekkora költséget jelent? MOndjuk ha szerencsém van és nem kell fúrni?
2016. jún. 29. 15:17
 3/3 anonim ***** válasza:

A saját 2,5 Tdi motorom felújítása 200e körül volt csak anyagban és a gépműhely munkával. A gépműhelyben benne volt a fúrás, főtengely köszörülés, 1 hajtókar csere és a perselyezések, új dugók és gyűrűk, valamint az összefűzés. A hengerfejet magam csináltam, egy himbát kellett cserélni, becsiszolni a szelepeket és új szelepszár szimeringeket felütni. Vezérlés nem kellett, mert azt előtte cseréltem, kellett viszont kuplungszett és természetesen az összes tömítés. A gépműhely kivételével mindent én csináltam, az alkatrészeket pedig külföldről rendeltem mert itthon 1 kilóval több lett volna.

A gépműhely árak:

fúrás: 15e

köszörülés: 20e

Csapszegperselyek cseréje: 8,5e

összefűzés: 15e

2016. jún. 29. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!